על פי מחקר שנערך על ידי IHS, אפל וסמסונג הובילו את שוק הסמארטפונים ב-2011, אך לראשונה – סמסונג מכרה יותר
במשך שנים רבות, הייתה נוקיה היצרן הגדול ביותר בעולם לטלפונים סלולריים, ובצדק: הנדסת האנוש שלהם הייתה מוצלחת, הם היו חדשניים, וזה עזר להם למכור. למרות זאת, בשנים האחרונות ירדה קרנה של החברה והיא פינתה את מקומה לאפל. כעת, אפל בעצמה מפנה את מקומה לסמסונג, שמצליחה למצב את עצמה כיצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם, בזכות מכשירי ה-Android מתוצרתה.
על פי מחקר שערכה חברת iSupply IHS, מכרה סמסונג במהלך שנת 2011 כולה 95 מליון סמארטפונים, עליה קיצונית של 278 אחוזים יחסית ל-25 מיליון מכשירים שנמכרו ב-2010. גם עבור אפל הייתה זו שנה של עליה, עם 93 מיליון סמארטפונים, שהם עליה של 96 אחוזים בהשוואה לשנת 2010, אך ההצלחה המטאורית של סמסונג אפשרה לה לעקוף את אפל בסיבוב.
"סמסונג הובילה בשנת 2011 בגלל האסטרגיה של מערך שלם של סמארטפונים, למגוון טווחי מחירים, תכונות ומערכות הפעלה. זה איפשר לסמסונג לעקוף את נוקיה ואפילו לעבור בקצת את אפל בשנת 2011" אמר וויין לאם, סוקר שוק תקשורת בכיר ב-IHS.
סוד ההצלחה של סמסונג |
ניתן לומר שהייתה זו שנה טובה גם לעוד זוג יצרניות סמארטפונים: מוטורולה וסוני-אריקסון. מוטורולה מכרה בשנה שחלפה 19 מיליון סמארטפונים, עליה של 35 אחוזים יחסית לשנת 2010, וסוני-אריקסון (שלצערנו, תהיה בקרוב "סתם" סוני) הגדילה לעשות עם 20 מיליון סמארטפונים לשנת 2011, שהם עליה של 55 אחוזים יחסית לשנת 2010. ב-IHS יודעים גם להסביר את המכירות הצנועות יחסית שלהן: "המכירות המצומצמות יחסית של סוני אריקסון ומוטורולה עשויות לרמוז על כך ששוק הסמארטפונים הולך והופך לרווי מדי, כשכולם מתחרים על כמות קטנה מדי של לקוחות".
ניתן אם כן לומר כי שנת 2010 הייתה השנה בה התחרות בשוק הסמארטפונים החלה להתחמם וכעת יצרניות הסמארטפונים, שגם הן עשו סוג של הימור, קוצרות את הפירות ומשחררות את התותחים הכבדים באמת, דוגמת ה-Galaxy S II מבית סמסונג והאייפון 4S מבית אפל. אין ספק כי שנת 2012 הולכת להיות לא פחות מעניינת, ואנחנו נמשיך לעקוב אחר ההתרחשויות.