מיקרוסופט הצליחה סוף-סוף לטפס למקום השני. חדשות רעות ליאהו
מנוע החיפוש של גוגל מחזיק בכ-65 אחוזים מנתח השוק של מנועי החיפוש בארצות הברית נכון לסוף שנת 2011. בינו לבין מנועי החיפוש האחרים, כגון יאהו ובינג (Bing, של מיקרוסופט) הוא עצום, כאשר כל אחד מהם מחזיק ב-15 אחוזים מנתח השוק בלבד.
אולי חלקכם שומעים על בינג בפעם הראשונה עכשיו, וזה לא מפתיע אף אחד. מיקרוסופט החלה לדחוף את מנוע החיפוש שלה בצורה אגרסיבית לשוק רק בזמן האחרון, בעודה מטמיעה אותו במערכת ההפעלה שלה למכשירים סלולריים ובמערכת החלונות השמינית, זאת יחד עם פרסום אקטיבי.
העבודה הקשה לבסוף השתלמה למיקרוסופט (וכמובן גם העובדה כי מנוע החיפוש של יאהו איבד 0.6 אחוזים מנתח השוק שלו לקראת סוף השנה החולפת) ומנוע החיפוש בינג עכשיו רשמית במקום השני, אחרי גוגל, כמובן. עד שיוכל להתחרות מול גוגל לבינג יש עוד הרבה לאן לשאוף ולהתפתח, אבל נראה שמיקרוסופט מחזירה לעצמה לאט-לאט את התואר "ענקית התוכנה מספר אחת". בנוסף, דפדפן האקספלורר התשיעי צובר פופולריות וגם הוא מכיל את מנוע החיפוש בינג כברירת מחדל. יכול להיות שכבר השנה כרום יצליח לתפוס את המקום הראשון, אבל אנחנו עדיין מחזיקים אצבעות.
אולי עם שיחרורה של מערכת החלונות השמינית וכאשר מכשירי ה-Windows Phone יתחילו לתפוס קצת נתח שוק, מנוע החיפוש של מיקרוסופט יצבור קצת פופולאריות ויוכל לאיים אפילו על גוגל. בינתיים, זהו רק ניצחון זעום בין 2 דגי רקק. גוגל עדיין מחזיק פי 4 יותר נתח שוק.