כך המציאה מאזדה מחדש את מנוע הדיזל במכונית המאזדה 6
מעצבי מנועי הדיזל נאבקים מזה זמן רב בדילמה: הפחתת פליטות פירושה הפחתת יעילות או הוספת ציוד יקר. עם ה-Skyactiv-D, הפחיתו מהנדסי מאזדה את הזיהום, הגבירו את הקילומטראז' לליטר דלק וביטלו את עלויות טיפולי הפליטה על ידי בניית מנוע דחיסת הדיזל הנמוכה ביותר. לאחר מכן הם הוסיפו שני מגדשי טורבו ומערכת מחזור אנרגיית בלימה מבוססת קבלים. במהלך השנה, כשהיא תגיע לחדרי התצוגה בארצות הברית, אמורה המאזדה 6 מצוידת ה-Skyactiv-D לספק כ-24 ק"מ לליטר דלק על כביש מהיר תוך כדי עמידה בסטנדרטים קשוחים של פליטות, ותוכיח שלמנועי דיזל יש עוד עתיד ארוך.
1. מגדש טורבו חכם
מערכת מגדש טורבו דו-שלבית מכילה טורבינה קטנה שמגבירה את מומנט הפיתול בסיבובי מנוע נמוכים, ומגדש טורבו גדול יותר שמגביר כוח סוס בסיבובי מנוע גבוהים. בקר אלקטרוני מפעיל את מגדשי הטורבו ומכוונן את הביצועים על פי התנאים.
2. רכיבים קלים
לשיפוץ מנוע ה-Skyactiv-D יש יתרון נוסף: המהנדסים הצליחו לבנות את המנוע באמצעות שימוש ברכיבים קלים ובעלי חיכוך נמוך יותר, כולל בוכנות קלות ב-25 אחוז ובלוק צילינדר מאלומיניום שמפחית 25 ק"ג מהמשקל.
2014 Mazda 6 מנועים מנוע דלק בנזין 2.5 ליטר Skyactiv-G (זמין כעת) או מנוע דיזל 2.2 ליטר Skyactiv-D (זמין בסוף 2013) מחיר בסיס 20,800$ |
3. יחס דחיסה נמוך
מנועי דיזל מציתים דלק על ידי שילובו עם אוויר ודחיסתו בלחץ גבוה מאוד. אך בהשוואה לאלה של דלק בנזין, הלחץ והטמפרטורה הגבוהים של בעירת דיזל מייצרים יותר תחמוצות חנקן ויוצרות ערפיח וחלקיקים מפויחים. כדי לעמוד בסטנדרטים של הפחתת זיהום, מנועי דיזל נקיים מודרניים מעכבים את הבעירה עד שהבוכנה מתחילה את ירידתה – אבל זה מפחית כוח ויעילות. הפתרון של מאזדה: מזרקי דלק חדשים ושסתומי פליטות שאפשרו למהנדסים להפחית את יחס הדחיסה מ-16.3:1 ל-14.0:1.
4. ללא טיפולים בפליטות
לפני שגזי הפליטה נכנסים לצינור הפליטה, יחס הדחיסה הנמוך של המנוע מפחית את פליטות תחמוצות החנקן והמזהמים האחרים במידה העומדת בסטנדרטים עכשוויים (ועתידיים) של אירופה וארצות הברית. כתוצאה מכך, המאזדה 6 אינה זקוקה למכלי האוריאה היקרים (אותם צריכים נהגים למלא בכל 10,000 ק"מ בערך) שרכבי דיזל רבים משתמשים בהם כדי לנטרל פליטות.
5. הגברת אולטרה-קבל
ה-i-ELOOP, אחת ממערכות מחזור אנרגיית הבלימה הראשונות של התעשייה שאוגרות אנרגיה בקבל במקום בסוללה, משפרת את יעילות הדלק של המנוע. כאשר הנהג מאט, אלטרנטור מייצר עד 25 וולט וטוען את הקבל בתוך שניות. האנרגיה האגורה יכולה לספק את כל צרכי החשמל של הרכב – פנסים קדמיים, בקרת טמפרטורה, מערכת סטריאו – למשך דקה. קבלים משמשים להגביר כוח במכוניות F1; בסופו של דבר, ניתן יהיה להשתמש בהם כדי לבצע את אותה עבודה במכוניות נוסעים חשמליות.
עוד על חידושים בגליון אפריל של popular science ישראל – למבצע היכרות מיוחד לגולשי HWzone.co.il
i-ELoop ?
עכשיו יבואו אפל ויתבעו אתכם על שימוש באות "i" =[
ומה תגיד על יונדאי
שכל הרכבים שלה הם i ?
בכל אופן, העתיד נמצא במנועי דיזל, מנועים יעילים בהרבה מבנזין,מומנט מצויין ובעלי פוטנציאל חיסכון אדיר.
ישנם עשרות רכבים בעלי גרסאות דיזל שלא מגיעות לארץ(מאזדה 3 למשל)וחבל.
אבל הם עדיין לא הגיעו ל VW
שכבר מזמן מייצרים כלי רכב חסכוניים מאוד בדיזל.. רק שהלא מגיעים לפה כמו הגולף בלו מושיין
ל-3
VW אומנם רצים טכנולוגית אבל זה בא על חשבון אמינות ! מספיק להכנס לפורומי רכב ולראות אין סוף תלונות ! ובנוסף היבואן בראץ פשוט לא דופק חשבון ללקוחות שלו .
ל-4
בכל טכנולוגיה חדשה יכולות להיות בעיות, אבל זה לא מה שמפחיד את VW מלהתקדם לפני כולם! (הראשונים שהביאו תיבה כפולת מצמד לרכבים עממיים)
אני מסכים איתך לגמרי לגבי היבואן שפשוט הורס את המותג ובחו"ל המצב הרבה יותר טוב.
אבל אני יכול להגיד לך שמהרבה מאוד חברים שאני מכיר בעלי קבוצת VAG הרכבים מעולים!
מי שמחפש רק אמינות שיקנה 1.6 ידנית יפנית.
אתה לא תמצא למשל רכב שיכול לתת לך גם נוחות, מרחב ועיצוב וכח עם זאת חסכוני כמו סיאט לאון למשל.
מי שנוהג ברכבי הקונצרן קשה לו לחזור אחורה.
שימוש בגזים הנפלטים
כל הגזים שנפלטים מהאגזוז זה פשוט ביזבוז
אם היה אפשר בעזרת מערכת שתוכנן לדחוס את הגזים למיכל ולאחר מכן לתת לגזים להתפרץ ולתת עוד מומנטום של הנאה זה היה מוסיף לק"מ לליטר הקיים !
בנוסף המנוע פולט המון חם שבעזרת מערכת ציפוי המנוע שבתוכה מים אפשר בכך לחמם את המים ולתת בעצם עוד מומנטום של כוח סיבוב מההתפרצות של הקיטור למערכת קירור וחזרה להתחממות סביב המנוע !
יש אינסוף אפשרויות להוסיך לאופציה של ק"מ לליטר עד שלב שבו המכונית היא בנסיעה אינסופית לפחות עד הבלאי של החלקים !
ל-3 ו-4
אני לא יודע על מה אתם נוהגים… אני נוהג על רנו קליאו 1.2 60 כחות פוני חסכונית אמינה וזולה בכל פרמטר מול כל יפנית שתביא.
דרך אגב לפני כן נהגתי על פיג'ו 106 GTI…