ג'נרל מוטורס משקיעה בננו-פלדה, חומר מתקדם יותר, שיבטיח מכוניות קלות יותר
נכון להיום, כשדלק נעשה מצרך כל יקר (לפחות פה במדינת היהודים), וכשישנה מודעות גבוהה יותר לנושא זיהום האוויר וההתחממות הגלובלית, יצרני הרכב מנסים לחסוך בו כמה שאפשר. מלבד המכוניות החשמליות לחלוטין של רנו, המכוניות ההיברידיות המוצלחות מבית טויוטה והונדה, ישנו גם פיתרון פשוט יותר: לעשות את כלי הרכב קל יותר.
לא במקרה תעשיית הרכב נודדת לכיוון ירוק יותר, ומחפשת דרכים לקצץ בצריכת הדלק שלה. נשיא ארצות הברית, בשיתוף עם ארגוני איכות הסביבה ואנשי מפתח בתעשיית הרכב האמריקאית, הציב באמצע שנת 2011 תקן חדש, לפיו עד שנת 2025, תהיה צריכת הדלק של מכוניות פרטיות ומשאיות קלות 54.5 מייל לגלון דלק (זה 23.1 קילומטר לליטר, למתקשים), ו-35.5 מיילים לגלון כבר עד 2016 (15 קילומטר לליטר).
קוראים לזה ננו-פלדה, בשפה של בני אדם, או בשפת מפתחי החומר: AHSS (או Advanced High Strength Steel, פלדה חזקה ומתקדמת). "במהלך השנים הקרובות, נתמקד רבות בהקטנת משקלם של כלי הרכב, בכדי להגדיל את יעילות צריכת הרכב של כלי הרכב שלנו" אמר ג'ון לאוקנר, מהנדס ראשי בג'נרל מוטורס.
לפלדה קלה יותר ישנו פוטנציאל להקטין את משקל הרכב, מה שמקל עליו להגיע למהירות השיוט שלו אחרי עצירה (רמזור, למשל), וחוסך בדלק אותו הוא צריך לשרוף בכדי להגיע לשם. זה ידוע שבמהירות שיוט, בסיבובי מנוע לדקה קבועים יחסית, המנוע חוסך דלק, לעומת נסיעה עירונית, מלאה בהאטות מול פסי האטה, רמזורים, הולכי רגל ופניות.
קלה מספיק? מקור: engadget.com | בהחלט לא תזיק לו דיאטה |
היופי בפלדה כזאת, הוא צמצום משקל הרכב, וזאת מבלי לאבד מהחוזק שלו ומעמידותו, בנוסף לעובדה שכעת יהיה קל יותר ליצר את הרכב, שכן ניתן לחתוך ולעצב אותה מבלי לחמם אותה תחילה. איזה סכום בדיוק תרמו בג'נרל מוטורס לטובת פיתוח הננו-פלדה, לא ברור עדיין, אך לדברי מנכ"ל NanoSteel, דייב פאראטור, זה יאפשר לו "להאיץ את השלבים האחרונים של הפיתוח" לפלדה מרוכבת.
האם פשוט כלי רכב קל יותר הוא הפיתרון לבעיות צריכת הדלק של מכוניות? אנחנו סבורים שלא, אבל זה בהחלט צעד בכיוון. ברגע שנפסיק להיות תלויים בדלקים מבוססי נפט, שאין לנו הרבה ממנו במדינה, ונהיה תלויים לחלוטין בשמש, משאב אותו אנו יודעים היטב שלא חסר לנו במדינה, רק אז באמת תיפתר הבעיה. לעומת זאת, עד שהתאים הסולריים יהיו יעילים מספיק, נאלץ להסתפק בפיתרונות הקיימים היום.
חישוב לגמרי לא נכון
54 מייל לגלון זה 54 מייל ל3.8 ליטר דלק (נעגל ל 4 שיהיה פשוט יותר) כלומר 54 חלקי 4 לליטר, כלומר פלוס מינוס 13-15 מייל לליטר, כלומר אם נכפול מייל ב 1.67 נקבל לכל היותר 23 ק"מ לליטר, איך מפה יצא לכם 230 ק"מ לליטר בדיוק?! אפילו אם תגידו 25 ק"מ לליטר זה עוד שהוא חישוב הגיוני, או אפילו 30, אבל איך יצא לכם 230 ?!
בקשר לפיסקה האחרונה
בתור מכונאי אני אומר לך שהמשקל של הרכב משפיע באופן ישיר על הצריכת דלקתעשה תהבדל בין לנסוע עם אוטו מלא בנוסעים לריק או עם 2 או 3 אנשים יש הבדל משמעותי בסחיבה ובצריכה ומה זה משנה אם אז יוריד את צריכת הדלק או שיעזור למכונית היברידית או חשמלית לחסוך חשמל בגלל חוסר המשקל!
רכב קל יותר
-> תאוצה מהירה יותר -> יותר תאונות -> יותר הרוגים אה, וגם פחות צריכת דלק
מפרשים לאוטו, איך לא חשבו על זה.
ל- 1
זה 230 ק"מ בירידה
ל-1
החדשה תוקנה.
לא כזה שיפור
כבר היום יש מכוניות שצורכות ליטר ל כל 20 ואף יותר ק"מ.
שנגיע למצב שנצרך ליטר ל 30+ ק"מ, גם במכוניות יוקרה כבדות יותר שלרוב שותות הרבה בנזין (מרצדס לדוגמא), זה יהיה מרשים!
למס' 3
כמות התאונות ממהירות היא רק 0.03 אחוז מסך התאונות הוו אומר שאם מתים מעישון פאסיבי בשנה 1500 איש אז כמות התאונות שצריכה להיות כדי שזה יהיה שוו זה 4.000.000 אם יש אז אתה צודק
זה לא ישנה את המציאות……
תעשיית המכוניות האמריקאית דומה מאד במבנה שלה להסתדרות העובדים הכללית.
יש משהו בסיסי פגום במנטליות שלהם שנורשת מדור לדור ומונעת מהם את היכולת ליצר כלי רכב איכותיים. יש איזשהו דפק במנהדסים שלהם ובאנשי הפיתוח והיצור, שנמשך לנצח.
כלי הרכב האמריקאים תמיד היו גרועים, גם כיום הם גרועים, וכנראה ימשיכו להיות כאלה לעולם ועד.
9- מתי פעם אחרונה נסעת בקדילק או לינקולן?!
שברולט (דייהו) לא באמת נחשב לאמריקאי
ל 9
הרכבים האמרקיים טובים מאוד זה לא קוראה ולא סני עלובים שמוחרים אותם ביוקר בארץ רוב הטכנולוגה ברכבים לאורך השנים נוצרה על ידי האמרקאים מה שהיה במכניות שלהם כבר בשנות ה 60 70 נספו לשאר המכניות רק בעמצה שנות ה90 באמריקה יש מכניות בתקן אמרקאי שהם שונים מהתקן הארופאי ובעלי יותר טכנולוגיה ותוספות והרבה יותר טובים ממכניות בתקן הארופאי שבגלל תרוצים של המדינה כמו שהפנסים בתקן האמרקאי לא מותאם לישראל וצריך להחליף לפנסים בתקן ארופאי ועוד שטיות של המדינה המפגרת שלנו למה מה שטוב לאמריקה לא טוב לנו למה שנקבל פחות תוספות בטחות ופחות אבזור בגלל שהם בתקן אמרקאי בושה של מדינה רק בסוף 2011 שונה החוק ובה 2012 סוף סוף אפשר להביא רכבים בתקן אמרקאי מלא ולא מכניות חצי חצי ואז תראה פה מכניות שלא חלמתה שהיו פה שזה חלום של מכניות
למגיב 11
ואז הראה פה מכניות שלא חלמתי שיהיו פה שזה חלום של מכניות?!!!
חמודי, אני גר גם בארה"ב… 🙂
אין לך מושג על מה אתה מדבר, כמו הרבה ישראלים אחרים…