חברת הטכנולוגיה האמריקנית תכננה להשקיע לפני מספר חודשים סכומי עתק ברשת החברתית טוויטר, ששוויה מוערך כעת במליארדי דולרים – וייתכן שתבצע הנפקת מניות ציבורית כבר בשנה הבאה
יצרנית האלקטרוניקה אפל אכן מצליחה לא רע בכלל בשוק הסלולר, בתחום מערכות ההפעלה וגם בשוק האולטרבוקים, אך ישנה קטגוריה אחת בה היא לא מצטיינת במיוחד: הרשתות החברתיות. מאז ומתמיד אפשרה החברה שיתוף קל ושימוש נוח במיוחד דרך מגוון מכשיריה הניידים ברשתות הפופולריות – כשהדבר אמנם מועיל למשתמשים, אך העובדה שהרשתות הללו שייכות לחברות מתחרות (ובראשן גוגל ומיקרוסופט) ככל הנראה חורה מאוד למנכ"ל טים קוק.
בעקבות זאת, פתחה אפל לפני מספר חודשים במגעים עם טוויטר בנוגע לביצוע השקעה אסטרטגית ברשת החברתית המצליחה. סך שוויה הכולל של ההשקעה היה אמור להגיע למאות מליוני דולרים, מה שהיה מעלה את ערכה של הרשת החברתית ל-10 מליארד דולר. נכון לרגע זה מוערך שוויה של טוויטר בכ-8.5 מליארד דולר, כאשר שוויה של אפל מסתכם ביותר מ-117 מליארד דולר, כך שמבחינה כספית ההשקעה האסטרטגית בטוויטר (במידה והיתה מתבצעת) לא הייתה מהווה קושי פיננסי עבור אפל. "האם אנחנו צריכים להתרחב לעבר עולם הרשתות החברתיות? בהחלט כן" אמר לאחרונה מנכ"ל אפל טים קוק, אך הבהיר כי "רכישה של רשת חברתית מבוססת כזו או אחרת היא לא דבר שנמצא כרגע בראש מעייניה של החברה".
נכון לרגע זה שתי החברות אינן מנהלות משא ומתן, כשניתן להניח שלפחות בחודשים הקרובים לא יחתם בינהן הסכם כלשהו. במקביל, רומזים באפל כי בעלי החברה מעדיפים לרכוש חברות סטארט-אפ קטנות ולא מבוססות בסכומים סבירים יותר – ולהטמיע אותן בתוך מוצרי החברה.
יש לציין כי בעוד אפל ממשיכה לחפש אחר רעיון לרשת חברתית, ישנן השערות שמעלות כי בטוויטר מתכננים לבצע בשנה הקרובה הנפקת מניות ציבורית ראשונה בבורסה, בדומה למהלך שעשתה פייסבוק בחודש מאי האחרון. כך או כך, נראה שאפל תשאר הרחק מאחורי החברות המתחרות שלה בתחום הרשתות החברתיות – וכל שנותר הוא להמתין ולראות האם הדבר יהיה בעוכריה, או שלא.