טכנולוגיה מרשימה של היצרנית היפנית הופכת את ה-Riding Assist Motorcycle לכלי הדו גלגלי המושלם לרוכבים חדשים
זה בהחלט לא מהווה את החלק המרכזי המוגדר עבורה, אבל תערוכת CES 2017 בכל זאת כללה לא מעט הפתעות מעניינות מתחום הרכב, כאשר אחת שהותירה עלינו רושם חיובי במיוחד היא זו של חברת הונדה, אשר קיבלה את השם המשמעמם משהו Riding Assist Technology אך טומנת בחובה פוטנציאל מרשים לאופנועים חכמים אשר יתאימו לקהל רחב יותר של צרכנים.
הטכנולוגיה המדוברת של החברה נולדה במסגרת הפיתוחים עליהם עבדה במשך שנים עבור קו הרובוטיקה המתקדם שלה עם מותג ה-ASIMO, ולאחר מכן ראתה שימוש בגם במכשיר ה-UniCub המוזר שהתיימר להחליף את הסגוויי במעין חד-גלגל רובוטי משוגע להתניידות עצמית. כעת בחברה מקווים להפוך אותה מפנטזיה מעבדתית למציאות מסחרית, באמצעות קו האופנועים הנרחב שלה.
כפי שניתן לראות בסרטון הרשמי של הונדה, טכנולוגיית ה-Riding Assist מאפשרת לכלי הדו גלגלי לשמור על שיווי משקל בכל מצב, גם בעמידה וגם בנסיעה איטית מאוד (שני המצבים העיקריים בהם יש סכנה לאיבוד משקל ונפילה לא נעימה יחד עם חתיכת המתכת השוקלת כמה עשרות או מאות קילוגרמים) – לא באמצעות חיישנים ג'ירוסקופיים שדורשים גם מהנהג לשמור על שיווי משקל יחסי, אלא על ידי התאמות מהירות ואוטומטיות של גלגל ההיגוי הקדמי, כך שהוא מפצה על התנועה של הרוכב שנמצא על הכלי ועל כל השפעה סביבתית אפשרית.
אופנוע שמצוייד בטכנולוגיה המעניינת הזו יכול לשמור על שיווי משקל אוטומטי גם ללא רוכב עליו, באופן טבעי, וזה גם מה שמאפשר להונדה לשלב בו את היכולת לנסוע אחרי הבעלים במידת הצורך, או לנסוע אל המוסך וחזרה ממני אל בן האדם. עדיין לא נהיגה אוטונומית, אבל בהחלט צעד נוסף בדרך לשם – ויחד עם הבטיחות המשופרת בכך שהאופנוע עצמו ידע לוודא שהנהג אינו נופל גם כשהוא מתקדם במהירות אפסית בפקק, מדובר בטכנולוגיה שתוכל להפוך ללהיט בקרב חובבי הכלים הדו-גלגליים, לטעמנו.
הונדה כבר הוכיחה למעשה שאת הטכנולוגיה מאחורי ה-Riding Assist ניתן לשלב פחות או יותר בכל כלי אשר בעל פחות משלושה גלגלים אשר דור יכולות לייצוב עצמי, ובחברה מצהירים כי שילובה בכלים קיימים הוא אפשרי ומתבקש – כך שאנחנו בהחלט לא נתנגד לקום יום אחד ולגלות אופנועים, קטנועים, אופניים חשמליים וכדומה שכבר לא זקוקים למאמץ מצד הנוהג על מנת להישאר במצב המאונך שלהם. מסכימים איתנו?