לפי פרסומים נוספים, כבר בחודשים הקרובים תעביר גוגל את מנוע החיפוש שלה מקצה שדרוגים שיהפוך אותו למותאם יותר עבור הרגלי הגלישה של זמננו. מדובר ככל הנראה, בסדרת שינויים שתחשב לגדולה בהיסטוריית החברה – מה שללא ספק ישפיע על מליוני אתרי אינטרנט שמסתמכים על דירוג תוצאות החיפוש הנוכחי של גוגל, ובאותו זמן יצור עבור החברה יותר דרכים להצגת פרסומות. בין היתר, מתכננת גוגל להטמיע במנוע החיפוש שלה מנגנון חדש שיופיע בראש תוצאות החיפוש, אשר יציג תשובות מתומצתות וענייניות במקרה ששאילתת החיפוש מסתיימת בסימן שאלה. יש לציין כי פונקציית הצגת תוצאות החיפוש תשאר כפי שהתרגלנו אליה, מלבד תכונה חדשה שתכניס גוגל שנקראת "חיפוש סמנטי" (Semantic Search): מדובר באפשרות שתהפוך את מנוע החיפוש למדוייק יותר, בעקבות כך שהוא מסוגל להציג תוצאות חיפוש בהסתמך על הפירוש של שאילתת החיפוש בפועל (כלומר, הצגת תוצאות חיפוש לפי משמעות המילים עצמן ופחות על פי אקראיות). יש לציין כי בגוגל מוסרים שמנוע החיפוש יסתמך על מאגר מידע חדש שהחברה פיתחה בשנים האחרונות, שיכלול מידע לגבי מאות מליוני ישויות, חפצים ומקומות – מה שיאפשר לפונקציית החיפוש הסמנטי לקשר באופן רלוונטי יותר בין מילות החיפוש.
בקרוב מדויק יותר? |
"כשאנו רוצים לחפש שאלה או דבר ספציפי כלשהו בגוגל, אנו מקלידים אותו בחיפוש ומחזיקים אצבעות שיצוץ אתר אינטרנט שיכיל את התשובה" אומרים בגוגל, ומוסיפים כי בשנים הקרובות יעבור מנוע החיפוש תהליך שבחברה מעדיפים להציג כ"החיפוש של הדור-הבא". לדוגמה, כאשר נחפש עיר כלשהי במנוע החיפוש החדש, נוכל להתרשם ממידע שיוצג לנו לגביה כגון גובהה, טמפרטורה ממוצעת, הרכב אוכלוסין וכדומה. כיום אם נחפש עיר מסויימת יציג בפנינו מנוע החיפוש קישורים לאתר הרשמי, קישור למידע על המיקום בויקיפדיה ומפת הגעה. כמו כן, ניתן יהיה לשאול את מנוע החיפוש שאלות ספציפיות כאשר תשובה מדוייקת ועניינית תוצג בראש העמוד, במקום אינספור קישורים לאתרי אינטרנט שיתכן ועשויים להכיל את התשובה. כאמור, כבר בחודשים הקרובים השדרוגים הללו יכנסו לתוקף – ונראה כי מנוע החיפוש של גוגל ימשיך לשלוט בשוק, בעוד למנועי החיפוש של החברות המתחרות ובראשן מיקרוסופט ויאהו יש עוד הרבה לאן לשאוף ולהתפתח.