הסוף של השוק הפתוח לרווחה?
גוגל נקטה בגישה של פתיחות אל מערכת האנדרואיד שלה ואל כל השירותים שנלווים אליה. היא אפשרה ליצרניות המכשירים הסלולריים ולמפתחים עצמאיים לשנות ולהתאים אישית את מערכת האנדרואיד כפי שהם ראו לנכון, זאת מבלי לגבות תשלום או לתת קרדיט לאף אחד.
לשיטה זו יש יתרונות וחסרונות, ואחד החסרונות הבולטים ביותר הוא המחסור בפיקוח על חנות האפליקציות של המערכת, ה-Market. כל מפתח היה יכול להעלות את האפליקציה שיצר לשוק של אנדרואיד ותו דקות ספורות כל משתמש בעולם היה יכול להוריד ולהתקין את אותה אפליקציה בטלפון הנייד שלו, זאת מבלי שעברה כל סינון או בקרת איכות.
חברת אפל דורשת מכל אפליקציה לעבור סינון ידני על-ידי העובדים לפני שזו תתפרסם בחנות האייטונס, אך גוגל בחרה, לפחות בינתיים, בפתרון מבוסס תכנה.
לשם כך, גוגל בנתה את ה-Bouncer (סדרן), והתוכנה הזו אמורה לזהות ולמחוק אפליקציות זדוניות מחנות האפליקציות בצורה אוטומטית. כמובן שגוגל לא פרטה על דרך הפעולה על מנת לא לחשוף את דרכי הפעולה של התכנה, אך סגן-נשיא חטיבת ההנדסה בגוגל מסר כי כמות התוכנות הזדוניות בחנות האפליקציות "יורדת בקצב משמעותי".
אנחנו לא יודעים על כמה הסלקטור התכנתי של גוגל יעשה סדר בחנות האפליקציות שלה. אולי עוד יבוא היום בו גוגל תבקש מהמפתחים לרכוש רישיונות פיתוח.