הכירו את היורשת הרשמית של ה-McLaren F1 האגדית משנות התשעים
25 שנים עברו מאז שחברת McLaren השיקה את מכונית ה-F1 שלה – זו שקיבלה הכרה רשמית בתור המהירה ביותר בעולם בייצור סדרתי עם יכולת להגיע ל-386 קילומטרים בשעה, עם מושב נהג מרכזי אחד, "דלתות פרפר" שנפתחו כלפי מעלה ועיצוב כללי עתידני שהעניק לה מקום של כבוד בין פרארי ולמבורגיני בתור פוסטר על קירותיהם של אינספור ילדים ונערים מתבגרים במהלך שנות התשעים.
מאז ועד היום הספיקה מקלארן ליצור עוד כמה וכמה מכוניות ספורט מדהימות, אך נראה כי הגיעה העת ליורשת אמיתי – וכך אנו מקבלים אל חשיפתה של ה-Speedtail, שנראית חדשנית וחוצנית אף יותר מהמקור שהיווה השראה עבודה.
המכונית ההיברידית והארוכה במיוחד שנועדה ליהנות מגרר ויציבות מירביים על הכביש במהירויות גבוהות תציע 1,035 כוחות סוס לנהגיה תודות למנוע 4 ליטר בעל מגדשי טורבו כפולים (שמספק כ-80 אחוזים מהספק זה, כאשר השאר יגיעו מהמנוע החשמלי המשני), מהירות מירבית של 402 קמ"ש ואותו מבנה ייחודי שבו כסא הנהג במרכז ומאחוריו צמד כסאות לנוסעים.
העיצוב דמוי הטיפה של הרכב שנועד להעניק אווירודינמיות מירבית מבטל את השימוש במראות צד לטובת מצלמות שיעניקו לנהג את התמונה הנדרשת על מסכי המגע הגדולים שמחליפים את לוח המכוונים הקלאסי, ואילו את מגיני השמש הפשוטים המוכרים לנו תחליף טכנולוגיה 'אלקטרוכרומית' בשמשה שתאפשר לשנות את הקיטוב והכהות שלה בלחיצת כפתור.
אחת ממכוניות העל הזריזות, הארוכות והנמוכות ביותר שנוצרו
106 יחידות בלבד של ה-Speedtail מתוכננות לייצור, החל מתחילת שנת 2020 במפעל החברה במחוז סארי בבריטניה (כמובן), והמחיר האימתני עומד על כמעט 2.25 מיליון דולר ליחידה – מה שכמובן לא מפחיד את אותם הילדים משנות התשעים שהפכו מאז למולטי-מיליונרים או מיליארדרים (וגם אנשים אמידים אחרים), אם לשפוט לפי העובדה שכל אותן יחידות כבר מצאו לעצמן רוכש.
במילים אחרות, כולנו נוכל להתחיל ולחלום על יצירה טכנולוגית מרשימה חדשה מבית מקלארן, בעוד שיחידים בלבד יוכלו להצהיר כי אכן נהגו בה ובחנו את יכולותיה התיאורטיות להאיץ מאפס ועד ל-300 קמ"ש בתוך פחות מ-13 שניות. מה דעתכם? בואו לספר בתגובות.