תכנית בעלות של 50 מיליון דולר תהפוך נוסעים לחסרי משקל, למשך שמונה שניות ארוכות
קינגדה קה, רכבת ההרים הגבוהה ביותר על כדור הארץ, מפילה נוסעים מגובה אימתני של 127.5 מ'. הפורמולה רוסה של Ferrari World, המהירה בעולם, גורמת לנשימתם של נוסעים להיעתק במהירויות של עד 240 קמ"ש. על אף שהן מרגשות, אלה הן תופעות של מידה, לא סוג. BRC Imagination Arts, חברת עיצוב מדרום קליפורניה, הציעה משהו חדש לחלוטין: רכבת הרים שיוצרת תחושה של חוסר משקל למשך עד שמונה שניות בכל פעם.
BRC שאבה את הקונספט שלה מה-Vomit Comet ("שביט ההקאה"), המטוס שנאס"א משתמשת בו כדי לאמן אסטרונאוטים. מטוס ה-KC-135A טס במסלול פרבולי לולאתי, ויוצר כ-25 שניות של מיקרו-כוח משיכה בכל פעם שהוא נוסק כלפי מעלה ומעל קצה קשת הפרבולה. רכבת פארק השעשועים המוצעת של BRC תנוע במסלול פשוט יותר במקצת – למעלה, ואז חזרה למטה במורד מבנה פלדה אדיר, בדומה לרכבת ההרים "סופרמן: הבריחה מקריפטון" הקיימת בפארק השעשועים Six Flags Magic Mountain בקליפורניה. אבל בשונה מסופרמן ורכבות הרים פתוחות אחרות, נסיעת ה- Vomit Comet תהיה סגורה לגמרי. במקום ההתרגשות שבטיסה קדימה אל האבדון הנתפס של הנוסע, הנוסעים כאן ייהנו מאשליה של ריחוף בתוך תא יציב.
כדי ליצור את האשליה הזאת, מערכת מנוע השראה קווית תאיץ את הרכבות במעלה המסילה בדיוק חסר תקדים. כשהרכבת תתקרב למהירות מרבית של יותר מ-160 קמ"ש, היא פתאום תאט מעט – מספיק בדיוק כדי לזרוק את הנוסעים מכיסאותיהם, כמו אבנים מרוגטקה – ומיד תתאים את מהירותה כדי לטוס במבנה עם ומסביב לנוסעים (החישובים של רכבת ההרים יתאימו למשקל הייחודי של הקבוצה הספציפית). כשהרכבת תגיע לראש המסילה ותתחיל ליפול חזרה למטה, מערכת המחשב תמשיך להשוות את מהירותה לזו של הנוסעים הנופלים, ותמתח את תחושת חוסר המשקל למשך כמה שניות נוספות, ובסוף תאט במהירות למצב עצירה בתחנת הבסיס.
בדרך כלל רכבות הרים לא עולות יותר מ-30 מיליון דולר, אבל בוב רוג'רס, מייסדה של BRC ומנהל העיצוב הראשי שלה, אומר שהרכבת עם אפס כוח המשיכה תעלה 50 מיליון דולר או יותר, בעיקר מפני שמערכת הנעת התגובה המדויקת שלה היא מורכבת כל כך. אבל אם מישהו היה מוכן לרשום היום צ'ק, לדברי רוג'רס החברה שלו תוכל לשלוח נוסעים למסעות חסרי משקל עד סוף 2013 – והבעלים החדשים יוכלו להרוויח כסף מהצד על ידי השכרת רכבת ההרים לאחר שעות הפעילות למדענים שרוצים לבצע את הניסויים שהם מבצעים עכשיו תוך שימוש ב- Vomit Comet המקורי של נאס"א. הם יוכלו פשוט להיכנס לפארק השעשועים, ואז גם הם יוכלו לחוות את המקבילה של שמונה שניות בחלל החיצון – אשר לדברי רוג'רס "ירגישו כמו נצח". .
בתוך רכבת ההרים
נוסעים ייכנסו לרכבת דרך דלתות כנפי שחף, עם הפנים קדימה, והמושבים במצב רגיל, בין שישה ל-16 נוסעים לקרון. הם יתחגרו אל תוך רתמה עם שתי נקודות חיבור, אבל החגורות יהיו מעט משוחררות כך שיהיה להם מקום לרחף מעל מושביהם. ברגע שיעלו על הרכבת הם יוכלו להסיר מהמעמד הקטן שלפני מושביהם אחת מכמה "חבילות מדעיות" רלוונטיות – כוס מלאה מים, כדור, גירוסקופ. נוסף לחוויית תחושת חוסר המשקל, הם יוכלו להתבונן כיצד החפץ הנבחר משנה את מאפייניו באפס כוח משיכה. לקרונות יותאמו גם פתחי ניקוז. אם הנסיעה תממש את איומי המטוס המבחיל שעל שמו היא תוכננה, משגיחים בתחנות הירידה יהיו מוכנים לפעולה עם צינורות מים.
עוד על חידושים בגליון מרץ של popular science ישראל – למבצע היכרות מיוחד לגולשי HWzone.co.il