חברה בת של Uber השלימה משלוח אוטונומי ראשון של 50 אלף פחיות אלכוהוליות, בדרך למהפכה של ממש בעולם ההובלות
בבוקר ה-20 באוקטובר הגיעה לעיר קולורדו ספרינגס שבארה"ב משאית, שהובילה משלוח של 50 אלף פחיות בירה. כל משלוח אחר של פחיות לא היה מעורר תשומת לב מיוחדת, אך הפעם הוא נעשה על ידי משאית אוטונומית. המשאית נסעה לאורך כ-190 ק"מ במשך קרוב לשעתיים. במהלך הנסיעה שהה במושב האחורי של המשאית נהג, שתפקידו, בין השאר, היה לפקח על הנסיעה במקרה של תקלה. חשוב לציין שלא כל מסלול הנסיעה בוצע באופן אוטונומי. בעת הנסיעה העירונית שלט הנהג במשאית בדרך המסורתית. המשאית נסעה באופן אוטונומי רק בדרך המהירה שבין הערים במהירות ממוצעת של כ-90 קמ"ש. ניידת של משטרת קולורדו עקבה אחרי המשאית במשך כל זמן הנסיעה האוטונומית.
המשאית האוטונומית פותחה על ידי חברת OTTO האמריקאית. אחד ממקימי החברה הוא ליאור רון, מהנדס ישראלי בוגר הטכניון ובעברו עובד Google. חברת OTTO נרכשה לאחרונה על ידי חברת Uber בעסקה שעלותה כ-680 מיליוני דולר. בראיון לאתר The Verge ציין רון כי חברת OTTO אינה מפתחת את המשאיות עצמן אלא ערכות חומרה המותאמות לדגמי משאיות קיימים. המשאית שהובילה את משלוח הבירה כללה שתי מצלמות לזיהוי הנתיב, חיישן לייזר (LIDAR) למדידת מרחק ויצירת הדמיית סביבה תלת מימדית, שתי מערכות מכ"מ קדמיות לאיתור מכשולים וכלי רכב אחרים וכן מקלט GPS. לפני ביצוע המשלוח ביצעה החברה נסיעות הלוך ושוב בין נקודת המוצא לנקודת היעד כדי למפות את המסלול.
לדברי רון, משאיות אוטונומיות יסייעו לצמצם את מקרי המוות בתאונות, אשר ברובן מתרחשות בגלל הגורם האנושי. משאית אוטונומית תאפשר גם הוזלת עלויות ביטוח ואף תחסוך בהוצאות דלק. בשלב זה מחייב החוק בארה"ב נוכחות אדם במשאית לאורך כל זמן הנסיעה, אך לדברי רון הנהג יוכל להירדם במהלך הנסיעה אם יתעייף, וייתכן שאף בעתיד לא יהיה עוד כל צורך בשהותו הפיזית בתוך כלי הרכב.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=Qb0Kzb3haK8
זה מצד אחד דבר טוב לחברה חיסחון בעליות דלק וזמן ומצד שני זה דבר רע כי זה לוכח את מקומות העבודה של נהגי המשאיות דבר אשר יגרום לעלילה בהבטלה וירידה בשיעורי לימידה של רשיון לרכב כבד
גם במהפכה התעשייתית אנשים התלוננו שיאבדו את מקומות עבודתם (ואכן כך היה) , אך אנשים תמיד המציאו וימציאו את עצמם מחדש.
משלוח אוטונומי, מעניין כמה זמן עד שמישהו יתחיל לשדוד משאיות בלי נהג, הרי מספיק לשים לה איזו חבית בדרך וכבר היא נעצרת ולא יודעת מה לעשות. אפשר אפשר ללכוד אותה בין 2 משאיות ולנווט אותה לאן שרוצים.
למה אתה מגלה חח
היא יודעת לעקוף חח
היא גם לא תעצור בכביש מהיר נו באמת
חיים טרגנו
היא עוצרת בכל מקום שיש משהו בדרך ולא ניתן לעקוף אותו אחרת היא תתחיל להוריד כל מה שיש על הכביש.
אולי היא יכולה לצלם הכל, לפתוח קריאה במשטרה בזמן אמת ולהעביר הכל בסטרימינג לכוחות הביטחון?
או לחילופין – לנעול את כל הדלתות עד שהיא מגיעה ליעד.
אפשר למצוא פתרונות לזה
מה כל זה שווה כשעדיין צריך משאית מזהמת ענקית.. יכול להיות שנהג גם יעשה זאת בזמן קצר יותר.
איזה פחד
מגניב, אבל יצמצם את מספר המשרות לנהגים בשוק….
זה רק אני או שנסיעה באורך של 190 קילומטר בכמעט שעתיים מעידה על מהירות ממוצעת של לפחות 95 קמ"ש.. נראה קצת מהיר מידי למשאית בכלל ולכזאת אוטונומית בפרט
95 קמ"ש זה לא מהיר מדי. זה כביש פתוח שמיועד למהירות גבוהה אף יותר.
כבר עכשיו, ובעתיד – ככל שהטכנולוגיה תשתפר – העובדה שציינת את האוטונומיות של המשאית כגורם שלילי, תיהיה מגוחכת יותר ויותר.
מה שמטריד אותי זה מי לוקח את האחריות במקרה של תאונה עם הרוגים? התכנתים?
הריי אפשר לשלוח כאלה משאיות ולחברה ששולחת אותם לא אכפת כמה אנשים היא הורגת כל עוד זה כדאי כלכלית…