adplus-dvertising
משאית אוטונומית
משאית אוטונומית

הצלחה נוספת למשאית שנוסעת בכוחות עצמה

חברה בת של Uber השלימה משלוח אוטונומי ראשון של 50 אלף פחיות אלכוהוליות, בדרך למהפכה של ממש בעולם ההובלות

בבוקר ה-20 באוקטובר הגיעה לעיר קולורדו ספרינגס שבארה"ב משאית, שהובילה משלוח של 50 אלף פחיות בירה. כל משלוח אחר של פחיות לא היה מעורר תשומת לב מיוחדת, אך הפעם הוא נעשה על ידי משאית אוטונומית. המשאית נסעה לאורך כ-190 ק"מ במשך קרוב לשעתיים. במהלך הנסיעה שהה במושב האחורי של המשאית נהג, שתפקידו, בין השאר, היה לפקח על הנסיעה במקרה של תקלה. חשוב לציין שלא כל מסלול הנסיעה בוצע באופן אוטונומי. בעת הנסיעה העירונית שלט הנהג במשאית בדרך המסורתית.  המשאית נסעה באופן אוטונומי רק בדרך המהירה שבין הערים במהירות ממוצעת של כ-90 קמ"ש. ניידת של משטרת קולורדו עקבה אחרי המשאית במשך כל זמן הנסיעה האוטונומית.

המשאית האוטונומית של OTTO
המשאית האוטונומית של OTTO מובילה בירה Budweiser

המשאית האוטונומית פותחה על ידי חברת OTTO האמריקאית. אחד ממקימי החברה הוא ליאור רון, מהנדס ישראלי  בוגר הטכניון ובעברו עובד Google. חברת OTTO נרכשה לאחרונה על ידי חברת Uber בעסקה שעלותה כ-680 מיליוני דולר. בראיון לאתר The Verge ציין רון כי חברת OTTO  אינה מפתחת את המשאיות עצמן אלא ערכות חומרה המותאמות לדגמי משאיות קיימים. המשאית שהובילה את משלוח הבירה כללה שתי מצלמות לזיהוי הנתיב, חיישן לייזר (LIDAR) למדידת מרחק ויצירת הדמיית סביבה תלת מימדית, שתי מערכות מכ"מ קדמיות לאיתור מכשולים וכלי רכב אחרים וכן מקלט GPS. לפני ביצוע המשלוח ביצעה החברה נסיעות הלוך ושוב בין נקודת המוצא לנקודת היעד כדי למפות את המסלול.

פחית באדווייזר
אחת מ-50 אלף פחיות Budweiser. על כל פחית הודפס לוגו המשאית לכבוד האירוע

לדברי רון, משאיות אוטונומיות יסייעו לצמצם את מקרי המוות בתאונות, אשר ברובן מתרחשות בגלל הגורם האנושי. משאית אוטונומית תאפשר גם הוזלת עלויות ביטוח ואף תחסוך בהוצאות דלק. בשלב זה מחייב החוק בארה"ב נוכחות אדם במשאית לאורך כל זמן הנסיעה, אך לדברי רון הנהג יוכל להירדם במהלך הנסיעה אם יתעייף, וייתכן שאף בעתיד לא יהיה עוד כל צורך בשהותו הפיזית בתוך כלי הרכב.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=Qb0Kzb3haK8

  1. Ron Gaon

    משלוח אוטונומי, מעניין כמה זמן עד שמישהו יתחיל לשדוד משאיות בלי נהג, הרי מספיק לשים לה איזו חבית בדרך וכבר היא נעצרת ולא יודעת מה לעשות. אפשר אפשר ללכוד אותה בין 2 משאיות ולנווט אותה לאן שרוצים.

    27/10/2016 בשעה 12:08
  2. SirRose

    זה מצד אחד דבר טוב לחברה חיסחון בעליות דלק וזמן ומצד שני זה דבר רע כי זה לוכח את מקומות העבודה של נהגי המשאיות דבר אשר יגרום לעלילה בהבטלה וירידה בשיעורי לימידה של רשיון לרכב כבד

    27/10/2016 בשעה 12:11
    • yitzchaking

      גם במהפכה התעשייתית אנשים התלוננו שיאבדו את מקומות עבודתם (ואכן כך היה) , אך אנשים תמיד המציאו וימציאו את עצמם מחדש.

      28/10/2016 בשעה 11:41
  3. Eyal Weiss

    אולי היא יכולה לצלם הכל, לפתוח קריאה במשטרה בזמן אמת ולהעביר הכל בסטרימינג לכוחות הביטחון?
    או לחילופין – לנעול את כל הדלתות עד שהיא מגיעה ליעד.
    אפשר למצוא פתרונות לזה

    27/10/2016 בשעה 12:13
  4. Naor Levi

    מה כל זה שווה כשעדיין צריך משאית מזהמת ענקית.. יכול להיות שנהג גם יעשה זאת בזמן קצר יותר.

    27/10/2016 בשעה 12:42
  5. nachum37

    איזה פחד

    27/10/2016 בשעה 17:05
  6. almog1620

    מגניב, אבל יצמצם את מספר המשרות לנהגים בשוק….

    27/10/2016 בשעה 18:04
  7. Adi Pelez

    זה רק אני או שנסיעה באורך של 190 קילומטר בכמעט שעתיים מעידה על מהירות ממוצעת של לפחות 95 קמ"ש.. נראה קצת מהיר מידי למשאית בכלל ולכזאת אוטונומית בפרט

    27/10/2016 בשעה 19:47
    • yitzchaking

      95 קמ"ש זה לא מהיר מדי. זה כביש פתוח שמיועד למהירות גבוהה אף יותר.
      כבר עכשיו, ובעתיד – ככל שהטכנולוגיה תשתפר – העובדה שציינת את האוטונומיות של המשאית כגורם שלילי, תיהיה מגוחכת יותר ויותר.

      28/10/2016 בשעה 12:01
  8. Ofer Moshe

    מה שמטריד אותי זה מי לוקח את האחריות במקרה של תאונה עם הרוגים? התכנתים?
    הריי אפשר לשלוח כאלה משאיות ולחברה ששולחת אותם לא אכפת כמה אנשים היא הורגת כל עוד זה כדאי כלכלית…

    27/10/2016 בשעה 23:01