adplus-dvertising

מהפכת הנהיגה האוטונומית של טסלה מתחילה עכשיו

יצרנית הרכבים החשמליים מנחיתה עוד פצצה על השוק: מהיום, כל רכב שנמכר כולל את החומרה הנדרשת בכדי לנסוע ללא התערבות אדם באופן מוחלט

במהלך החודשים האחרונים נשמע שהתוכנית השאפתנית של חברת טסלה (Tesla, מבית היזם הנודע אלון מאסק) להפעלתן של מכוניות חשמליות בעלות יכולות ניהוג אוטונומי אינה מתקדמת באופן מוצלח במיוחד – עם דיווחים על מספר תאונות חמורות שהתרחשו בעת שנהגים השתמשו במערכת ועל כוונה לחקור את המקרים באופן ממשלתי, שהביאו לבסוף גם לפרידה מתוקשרת של היצרנית מחיישניה של חברת מובילאיי הישראלית ומעבר להתבססות על יותר טכנולוגיות מכ"מ ופחות עיבוד ויזואלי.

אם חשבתם שכל זה ישפיע לרעה על התקדמותה של החברה, חשבו שוב – בטסלה מדגימים את ההיפך המוחלט, ומצהירים כי מרגע זה ממש כל דגם של החברה שיורד מפס הייצור, ה-Model S, ה-Model X וגם דגמי ה-Model 3 העתידיים המוזלים, כולם יכילו את החומרה הדרושה על מנת לתמוך לא רק בנהיגה האוטונומית למחצה שמוכרת לנו כיום, אלא בנהיגה אוטונומית מלאה, מתחילתה ועד סופה.

מערך החיישנים המעודכן של טסלה - הדבר הגדול שלו כולנו חיכינו?
מערך החיישנים המעודכן של טסלה – מה שיפתור את בעיות הבטיחות ואת הפקקים בכבישי העולם?

המערך המעודכן של טסלה כולל 8 מצלמות מתקדמות שמקיפות את הרכבים מכל צדדיהם ומאפשרות לקלוט אובייקטים במרחקים של עד 250 מטרים, 12 חיישנים על-קוליים לזיהוי עצמים קשים ורכים באופן מדוייק עוד יותר במרחק כפול מבעבר (כ-16 מטרים) וגם מכ"ם קדמי שמבטיח חישה מתקדמת גם בתנאי מזג אוויר מתאגרים. והסוד הגדול? כל הציוד הזה מתחבר ומעובד דרך פלטפורמת ה-Drive PX2 החדשנית והעוצמתית של NVIDIA, 'מחשב על לרכב שלכם', שמעניקה את הזריזות הנדרשת לפעולה ללא מגע יד אדם כלל.

הישג גדול מאוד עבור NVIDIA
הישג גדול מאוד עבור NVIDIA

טרם ידוע מתי תהיה לטסלה האפשרות המעשית לאפשר לרכביה יכולת ניהוג אוטונומית מלאה, כאשר בחברה אף מצהירים כי רכבים המצויידים בחומרה החדשה לא יתמכו בתחילת הדרך בבלימה אוטומטית או בבקרת שיוט אקטיבית עם יכולת מעבר בין נתיבים (שכן קיימות במכוניות הטסלה שכבר נמצאות על הכבישים), בזמן שיכולות אלה ילוטשו ויותאמו באופן מיטבי למערכות ולחיישנים המעודכנים. עם זאת, כשסוף סוף יגיע היום בו נהיגה אוטונומית תהפוך לאפשרות רשמית ואמיתית – טסלה כבר תהיה שם בכדי לדחוף את התחום קדימה באופן משמעותי עם תמיכה רחבה במוצריה. שאפו.

txp4

האם החזון לפי מכוניות שלא זקוקות לנהג יהפכו למציאות עד לסוף העשור בדרכו להתגשם? האם אתם מברכים על כך, או דווקא חוששים מאוד מהסיכונים הפוטנציאליים? בואו לשתף אותנו בתגובות.

https://www.youtube.com/watch?v=WKrOC5rM4Ok

  1. Moon-Mage

    השאלה היא האם בזמן שהרכב חונה אוכל להשתמש בtitan x כדי לשחק קצת battlefield

    21/10/2016 בשעה 17:39
  2. yw1971

    כדאי ליצרניות הרכב לשתף פעולה עם יצרניות המשחקים, במיפוי מדויק של הכבישים והנוף… זה מה שעושה חברה אחת בסין, שמעדיפה מיפוי מדויק במקום סריקת רדאר.

    21/10/2016 בשעה 20:19
    • 80EA

      שיתוף פעולה… אם היה שיתוף פעולה בעולם האנושות היתה מראת אחרת , כרגע כולם רוצים כח וכסף לכן העתיד שלהם הוא כישלון… אלון מאסק הגאון לקח לאוטו שלו שם של מישהו שרצה לתת לעולם חשמל בחינם ויש האומרים שגם מצא את הפתרון… למה מאסק הלך על מכונית חשמלית אוטומטית בשם טסלה ולא השקיע את המילארדים של המשקיעים שלו בעצם בטכנולוגיה שתביא חשמל בחינם לעולם?….

      22/10/2016 בשעה 09:55
  3. tutu11

    מה זה עוזר לכם ?
    הרכב רחוק מלהיות משווק שנים
    , אם יגיע יעלה פי 3 מרכב רגיל
    , תקלה בכרטיס ואין נהג ברכב
    אמינות מוטלת בספק

    כל הסיפור הזה בשלב של פנטזיות

    22/10/2016 בשעה 15:11
  4. Milford Cubicle

    מה אתה מדבר? הוא כבר משווק בפועל… אולי לא סדרה 3 הזולה, אבל ה-S כבר נמכרת לאנשים ואתה יכול לקנות אחת מחר בבוקר אם אתה רוצה.

    ודווקא להיפך, בישראל בזכות ההטבות על רכבים חשמליים הוא דווקא יעלה משמעותית פחות מרכבים אחרים (באותה רמת מחיר מקורית של חו"ל).

     

    22/10/2016 בשעה 15:29
    • tutu11

      תקרא את הכתבה רשום :
      "כל רכב שנמכר כולל את החומרה הנדרשת בכדי לנסוע ללא התערבות אדם באופן מוחלט "

      בוא תראה לי חנות שמוכרת רכב עם חומרה לנהיגה ללא נהג ?

      22/10/2016 בשעה 15:34
  5. Milford Cubicle

    מה זה "חנות"? זה רכב, לא כרטיס מסך. אתה קונה אותו ישירות מהיצרן.

    בבקשה:

    https://www.tesla.com/en_EU/models/design

    (החל מ) 66,000$ במזומן והיא שלך.

    זמן אספקה כחודש (תקנה היום תקבל בדצמבר) – סטנדרטי במונחים של רכב חדש מהחברה.

    22/10/2016 בשעה 15:43
    • tutu11

      מה הקשר בין הדגמים שהבאת ?.

      בכתבה כתוב שיצא הדגם אם יצא :
      " טרם ידוע מתי תהיה לטסלה האפשרות המעשית לאפשר לרכביה יכולת ניהוג אוטונומית מלאה "

      66.000$ בישראל 200,000$ !
      800,000 ש"ח כולל מיסים , אתה רציני ?

      לאנשים כאן אין כסף בתוספות לפיצה ואתה כותב לי על רכב במחיר 800,000 ש"ח ?
      בישראל אין אישור לנהיגה אוטונומית מלאה .

      אז מה זה רלוונטי ?

      22/10/2016 בשעה 16:04
  6. Milford Cubicle

    כתבת "הרכב רחוק מלהיות משווק שנים" – זה עובדתית לא נכון כי למעשה הוא משווק כבר שנים.

    כתבת "יעלה פי 3 מרכב רגיל" – זה עובדתית לא נכון כי הוא עולה כמו כל רכב רגיל אחר (model s זה שווה ערך ל-BMW סדרה 7 בערך מבחינת עלויות, model 3 שיצא בקרוב זה שווה ערך ל-BMW סדרה 3/5 מבחינת עלויות), וספציפית בישראל הוא יעלה משמעותית פחות מרכב רגיל באותה רמת מחיר כי יש לו הטבת מס משמעותית בגלל שהוא חשמלי.

     

    אז אתה יכול לבלבל את השכל כמה שבא לך על זה שלאנשים כאן אין כסף לתוספות בפיצה (אבל מעניין שכמות הרכבים החדשים שנמכרים בכל שנה רק הולכת ועולה) אבל זה לא נותן לך הצדקה לכתוב דברים שהם עובדתית לא נכונים

     

     

    22/10/2016 בשעה 16:31
  7. Sargon

    בנתיים הטילים שלו מתפוצצים, לא הייתי רוצה לנסוע באוטו אוטונומי שיסיע אותי לתוך תעלה…

    בכלל המאסק הזה נראה לי בכוונה עושה ואומר דברים מוזרים כדי לשווק את עצמו ובכך למכור את המוצרים שלו שכבר היו להם תקלות רבות גם מבחינת רמות הזיהום של תואמות את מה שפורסם וגם כל מיני פאדיחות שמסכנות ציוד וחיי אדם.

    בקיצר מאסק עובד בשיטת מצליח הישראלית…

    23/10/2016 בשעה 14:13