כמעט שנה אחרי Netflix, גם ענקית הקמעונאות הופכת את פלטפורמת הוידאו המקוונת לזמינה בארץ הקודש – במחיר נמוך במיוחד אך גם עם מבחר מאוד ספציפי
זה לקח לא מעט זמן, אך נראה שעולם הוידאו הישראלי סוף סוף מתקדם אל העידן החדש – עם תחרות גוברת ממשית בתחום התכנים המקוונים, שהחלט עם השקת שירות הסלקום TV, קיבלת דחיפה משמעותית עם כניסתה של נטפליקס (Netflix) לתחום, וכעת מקבל מתמודדת בינלאומית חשובה חדשה בדמותה של אמאזון, ושירות ה-Prime Video שלה.
בדומה למה שנטפליקס עשתה כמעט ללא התרעה מוקדמת בתחילת השנה – כך גם ענקית הקמעונאות מסיאטל מכריזה כעת על הפעלת שירות הוידאו המקוון שלה בלא פחות מ-200 מדינות ושווקים שונים בכל רחבי הגלובוס, כולל ישראל, ובכך פותח תחרות בינלאומית רחבה באופן חסר תקדים בין שני השירותים הפופולריים.
למרות הדמיון הטבעי בין הפלטפורמות, ראוי לציין כי באמאזון נקטו בגישה שונה בכל הנוגע לבירוקרטיה הקשורה ברישוי תכנים במדינות השונות – שירות ה-Prime Video הבינלאומי יוצע במחיר זעיר של 3 דולר לחודש בלבד בחצי השנה הראשונה (עם אפשרות לחודש נסיון חינם ועליה למחיר מלא של 6 דולר בחודש לאחר תקופה זו), אך יכלול רק את הסדרות והסרטים שנוצרו והופקו בידי אמאזון עצמה, ללא תכנים נוספים כמו שניתן למצוא אצל נטפליקס.
עניין זה אולי יקל על ההתמודדות אל מול הסכמים קיימים בין האולפנים וספקי התוכן השונים לבין השחקניות שכבר פועלות בשוק המקומי, אך במקביל יהפוך את השירות של אמאזון למשלים, ולא כזה שכנראה יספק מישהו בתור האחד והיחיד לו הוא זקוק – גם אם הוא כולל כמה הצעות פופולריות ועטורות שבחים כגון Mozart in the Jungle, Transperant, The Man in the High Castle, Bosch וכמובן The Grand Tour הטרייה בכיכובה של שלישיית מנחי Top Gear לשעבר.
השירות של אמאזון יציע צפייה בעד שלושה מכשירים שונים במקביל בחשבון בודד, אפשרות להורדת תכנים לשם צפייה מאוחרת יותר מבלי להפעיל את החיבור הסלולרי – וגם מצהירים כי יספקו תרגומים לשפות רבות עבור "תכנים רבים", מה שגורם לנו לקוות לקבל תרגום עברי כמו זה שנוסף לנטפליקס לאחר כמה חודשי עבודה בשוק המקומי.
שווה או מיותר? זה משהו שנגלה בתקופה הקרובה כנראה. עד אז, נברך על העניין הגובר בשווקים הבינלאומיים שמסייע גם לנו הישראלים לקבל מבחר גדול יותר של שירותים ותכנים.