עדכון תוכנה עוזר לחברת הרכבים החשמליים לעקוף את המיטב שיש לפרארי, למבורגיני ומקלארן להציע בדרך מ-0 ל-100 קמ"ש
אילו לפני עשור או שניים היינו מספרים למישהו על כך שבעתיד עדכון תוכנה עבור מכונית יאפשר לה לנסוע בטוח יותר, מהר יותר ואפילו יותר מכך – לשבור שיאים חדשים, כנראה שהיינו נתקלים בצחוק מתגלגל או במבט משתאה. והנה, בשנת 2017 זו כבר המציאות שלנו, כשהאתר Motor Trend מכריז רשמית כי מכונית ה-Tesla Model S P100D החשמלית, עם גירסת התוכנה העדכנית שלה (מספר 2.52.22, במידה ותהיתם), מצליחה לנפץ את כל השיאים בתאוצה מ-0 ל-100 קילומטר בשעה.
תאוצה של 1.4 ג'י בדרך לשיא השיאים
אתר המוטוריקה בדק את גירסת 2017 של המכונית העוצמתית ביותר בקטלוג הנוכחי מבית טסלה, אשר עבר מתיחת פנים חיצונית קלה אך מציגה מבנה מכאני זהה לחלוטין לזה של דגמי 2016, כולל תוכנה מעודכנת אשר תהיה זמינה גם לדגמי העבר, ובמסגרת שימוש במצב ה-Ludicrous Mode המפורסם שנועד לספק ביצועים מירביים הצליחו למדוד האצה בפועל עד למהירות של 100 קמ"ש בתוך 2.2755 שניות בלבד – שיא חדש עבור כלל המכוניות בעולם שמוגדרות כמכוניות כביש בייצור (ולא רכבי מירוץ המיועדים למסלולים ייעודיים בלבד או רכבים נסיוניים שלא ניתן לרכוש באמת), כשבדרך נשברו גם שיאי התאוצה למהירויות של 50 קמ"ש, 64 קמ"ש ו-80 קמ"ש.
https://www.youtube.com/watch?v=P4YnebnkEqs
תיעוד נסיעת המירוץ שמעלה את המכוניות החשמליות אל הכותרות. שוב
ההישג המטורף הזה לא רק חולף בקלילות על פני ההערכות של אלון מאסק בכבודו ובעצמו, אלא גם על פני המספרים אליהם הגיעו רכבי בנזין אימתניים ומפלצתיים ממיטב היצרניות ברחבי הגלובוס – כדוגמת ה-LaFerrari של פרארי, ה-918 של פורשה, ה-P1 של מקלארן, ה-Aventador LP-750-4 SV של למבורגיני ועוד ועוד.
הישג התאוצה מרשים עוד יותר אם לוקחים בחשבון את העובדה שמערך הסוללות המאסיבי גורם ל-Tesla P100D להגיע למשקל של מעל ל-2.2 טון, לא כולל הנהג שבפנים
בהתאם ליכולת המוכרת של מנועים חשמליים להציע מומנט כוח עצום ברגעי ההפעלה הראשוניים שלהם, שמתמתן באופן יחסי ככל שחולף לו הזמן, הרכב של טסלה לא הצליח לשבור את שיאי התאוצה העולמיים בדרך למהירויות גבוהות יותר מ-100 קמ"ש – שם הדגמים הטובים ביותר של פרארי ופורשה מצליחים להחזיר לעצמם את ההובלה בקושי רב, אך זה בכל זאת מעל ומעבר למה שהיה צפוי מה-P100D, וזה בהחלט מספיק על מנת לקבל 'כל הכבוד' גדול מבחינתנו.
חשבתם שה-P1 ההיברידית, פאר היצירה של חברת מקלארן, היא המכונית הכי זריזה שאפשר (תיאורטית) לקנות בחנות? תחשבו שוב
תאוצה שוברת שיאים היא כנראה אחד מהמאפיינים הפחות חשובים עבור רכב ועבור חברה ששואפת להוביל למהפכה בתחום המכוניות החשמליות והנהיגה האוטונומית (אחרי הכל, מצב ה-Ludicrous Mode המדובר מוגדר כולו בתור 'הפתעה' צדדית, או Easter Egg), אך כשרכב שמיוצר ונמכר במאות אלפי יחידות בתג מחיר של קצת פחות מ-150,000 דולר מצליח להביס רכבי-על אקזוטיים שנמכרים במיליונים ליחידי סגולה שנבחרו בידי היצרניות עצמן – זו סיבה טובה לפרץ של גאווה ועוד קצת פרסום חיובי.
האתגר העממי הגדול
טסלה ממשיכה להיות אחת מיצרניות הרכב הכי חדשניות ומסקרנות בעולם, ועכשיו כל העיניים נשואות קדימה אל עבר דגם ה-Model 3 העממי שלה, אשר יחל בייצור דגמי בדיקה בקרוב בדרך לתחילת ייצור המוני שמתוכננת לחודש יולי 2017 – כשהאתגר המרכזי של אנשי החברה יהיה פשוט לעמוד בביקוש הענק שהדגם נהנה ממנו כבר עתה, עם יותר מ-370,000 צרכנים שכבר שילמו מקדמה.
מדובר במספר לא פשוט בכלל עבור יצרנית צעירה שכל היקף המכירות שלה בשנת 2016 עמד על כ-84,000 רכבים – אך זה רק ממחיש את הצמיחה העצומה שלה, שללא צל של ספק משחקת תפקיד משמעותי מאוד בדחיפת שוק הרכבים כולו אל עבר פתרונות חשמליים ירוקים, יעילים וחכמים יותר, וגם כאלה שמאיצים ממש, ממש מהר, מסתבר.
מעניין כמה G זה יוצא בשניות האלה. אם משתווים לאלה של טייס מטוס קרב בתימרון…
בחור אחד חישב, לא הרבה, 1.2 G
https://www.youtube.com/watch?v=iVGsWvRa1XA&t=546s
הסבר ממהנדס ^
מדהים עד כמה שאנחנו לא נראה רכבים כאלו בישראל ?? מדהים ביותר
אבל 60MPH זה לא 100 קמ"ש זה 97 וזה זמן תאוצה שונה כבר.
זה מתחכם כן? 🙂
תודה על הקישור.
קיוויתי שיהיה יותר, אבל כנראה שהצמיגים לא יחזיקו…