עדכון: צמד הרכבים החדשים של טסלה הפכו רשמיים – ה-Model S P100D החדשה מוגדרת כמכונית הייצור הסדרתית הזריזה ביותר בעולם כיום עם הבטחה להאצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-2.5 שניות בלבד, וה-Model X P100D החדש שיורש את קודמו בתור רכב הפנאי-שטח הזריז ביותר שקיים.
אם לא מספיקה לכם יכולת התאוצה, תוכלו למצוא בהם גם טווחי נסיעה של עד 315 מייל או 613 קילומטרים (הערכת תקן אמריקאית והערכה אירופאית בהתאמה) לדגם ה-S החדש, וטווחים של עד 289 מייל או 524 קילומטרים לדגם ה-X הכבד והמאסיבי יותר. כאמור – מספיק כדי לחצות את כל המדינה שלנו לאורכה, או לכל הפחות את רובה המוחלט, בטעינה אחת בודדת.
החדשות היחידות שקצת פחות שמחות כאן נוגעות למחיר – עם עלות של לא פחות מ-134,500 דולר ל-Model S P100D ועלות של 135,500 דולר ל-Model X P100D. בואו נקווה שבעוד כמה שנים נוכל לקבל את הטווחים הנהדרים האלו גם ברכבים חשמליים שעולים רבע או חמישית מסכומים אלה.
הכתבה המקורית: יצרנית הרכבים החשמליים עתידה להציע דגמים עם סוללות נדיבות אפילו יותר, שידעו לספק טווחי נסיעה מדהימים
אחד מהחששות המרכזיים בעולם הרכבים החשמליים, גם היום כך נראה, נוגע לטווח הנסיעה האפשרי עבורם, בהתחשב בכך שהטענה מחודשת של הסוללות בהם היא תהליך שלוקח מספר שעות, לעומת תדלוק של כמה דקות ברכבים המצויידים במנועי הבערה הפנימית המוכרים לכולנו.
אי אפשר לטעון שאין צדק בדבר, שכן דגמים מוקדמים של מכוניות חשמליות ואפילו מיזמים כמו בטר פלייס ניחנו בבעיות בלתי מבוטלות בכל אשר היה קשור ליכולת לספק את הדרישות היומיומיות של הנהגים השונים בארץ ובעולם, אך במקביל ראוי לציין כי בעידן העכשווי הרכבים החשמליים נהנים מיכולות משופרות משמעותית, הן בטווח והן בזמן הטעינה לאחר מכן, שהופכים אותם לאלטרנטיבה ממשית והגיונית כמעט עבור כל נהג.
הוכחה לנקודה זו אנחנו עשויים לקבל בקרוב מאוד מחברת טסלה (Tesla), שמהווה את אחת מחלוצות התחום המרכזיות: לפי מאגר נתונים הולנדי ממשלתי, בחברה של אלון מאסק מתכננים להשיק דגמים משופרים ומיוחדים של רכבי ה-Model S וה-Model X שלה, שיכונו 100D ו-100X ויציעו סוללות בקיבולת חסרת תקדים של 100 קילווואט-שעה – שאמורה להספיק לטווח נסיעה של לא פחות מ-380 מייל לפי התקן האירופאי.
התקן האמריקאי המחמיר מעט יותר עשוי לקבוע טווח נסיעה ריאלי יותר של 360 או 350 מייל עבור דגמים אלה, אך גם במצב כזה מדובר בכ-580 או 560 קילומטרים של נסיעה – מספיק בכדי לנסוע מאילת ועד למטולה, ואפילו להישאר עם עודף קטן!
כבר היום יש כאמור מכוניות חשמליות שמתיימרות לספק לנהגים טווח של כמעט 500 קילומטרים בין טעינה לטעינה, אבל אין ספק כי סוללות 100 קילווואט-שעה שכאלה, שאף אמורות להפוך לסטנדרט בשוק הרכבים החשמליים עד סוף העשור לפי טסלה עצמה, יספקו הוכחה חזקה נוספת לכך שמגבלת טווח היא נחלת העבר של הטכנולוגיה הזו – וכל שנותר כעת הוא להמתין לכך שתהיה תשתית טעינה מתאימה, ויחל שיווק בינלאומי משמעותי של מכוניות כאלה שבתורו יסייע להוריד את העלויות ואף להפחית את רמת זיהום הסביבה המאפיינת את תהליכי יצירת המכוניות ואספקת האנרגיה עבורן. אנחנו בעד – ואתם?