יוטיוב מנסה טקטיקה חדשה במלחמה נגד חוסמי פרסומות, מסתירה את כפתור הדילוג ומאלצת צפייה ממוקדת יותר בפרסומות
גוגל ממשיכה במאמציה לדחוף משתמשים לשירות YouTube Premium, והפעם היא עושה זאת באמצעות שינוי משמעותי באופן הצגת הפרסומות באפליקציה הניידת של יוטיוב. על פי דיווחים אחרונים, הפלטפורמה החלה להסתיר את טיימר הספירה לאחור שמופיע לפני כפתור הדילוג בעת הצגת פרסומות, במה שנראה כניסיון להפוך את חוויית הצפייה בפרסומות ל"חלקה" יותר – או מעצבנת יותר, תלוי את מי שואלים.
השינוי הזה מיושם כרגע באופן הולך וגדל. בגרסת הדסקטופ, משתמשים הבחינו במלבן אפור המכסה את כפתור הדילוג עד שניתן להשתמש בו, ללא הצגת טיימר ספירה לאחור מעגלי כממלא מקום. באפליקציה לאנדרואיד, המצב דומה אך ללא המלבן החוסם – הטיימר פשוט נעלם.
במקום להציג את כפתור הדילוג עם טיימר ספירה לאחור, כפתור הדילוג מופיע באופן פתאומי רק לאחר שהמשתמש צפה בחלק מסוים מהפרסומת. זהו שינוי משמעותי מהגישה הקודמת, שבה המשתמשים יכלו לראות בדיוק כמה זמן נותר עד שיוכלו לדלג על הפרסומת.

מטרת השינוי, ככל הנראה, היא לגרום למשתמשים להאמין שהפרסומת אינה ניתנת לדילוג מכיוון שהם לא יראו את כפתור הדילוג בהתחלה. עם זאת, יש להניח שהופעתו הפתאומית של הכפתור תמשוך מיד את תשומת הלב שלהם מה שעשוי לגרום לתוצאה הפוכה. בנוסף, יוטיוב עדיין לא שינתה את סרגל ההתקדמות עבור מקטעי הפרסומות, כך שעדיין ניתן לראות את משך הזמן שלא ניתן לדלג עליו.
חשוב לציין כי שינוי זה מצטרף לשורה של ניסיונות מצד יוטיוב להפוך את חוויית הצפייה החינמית למעט פחות נוחה, במטרה לעודד משתמשים לעבור לשירות Premium. בין היוזמות האחרונות: הצגת פרסומות בזמן עצירת הניגון (Pause) והגברת המאבק בתוספי דפדפן לחסימת פרסומות ובאפליקציות צד-3.
מעניין לציין כי גוגל טרם הכריזה רשמית על השינוי הזה, מה שמרמז כי מדובר בניסוי מורחב בשלב זה. עם זאת, מומחים בתחום מאמינים כי זהו שינוי קטן אך משמעותי שעשוי להפוך לסטנדרט בהתנהגות של יוטיוב בעתיד, אם הוא כבר לא הפך לכזה.

בעוד שהשינוי הזה עשוי להיות מתסכל עבור צרכני התוכן, הוא מדגיש את האתגר המתמשך של יוטיוב לאזן בין הצורך להרוויח מפרסום לבין שמירה על חוויית משתמש חיובית. עבור מפרסמים, זו עשויה להיות בשורה טובה, שכן היא עשויה להגביר את תשומת הלב לפרסומות שלהם.
נכון לעכשיו, נראה כי המשתמשים היחידים שיכולים להימנע לחלוטין מהשינויים הללו הם מנויי YouTube Premium. האם זה יספיק כדי לדחוף יותר אנשים לשלם עבור השירות? ימים יגידו. בינתיים, אם אתם רואים שכפתור הדילוג נעלם לכם פתאום, תדעו שאתם חלק מהניסוי החדש של יוטיוב.