adplus-dvertising

בדרך הבטוחה ל-3 מיליארד? הסרטון ששובר את כל השיאים ב-YouTube (עודכן)

עדכון: אז בזמן ש-Despacito ממשיך לשעוט אל עבר עוד ועוד שיאים, בגוגל הכריזו על כמה סטטיסטיקות טריות מעניינות שממחישות גם הן עד כמה מפלצתית היא הפופולריות של YouTube כיום.

בחברה הודיעו כי פלטפורמת הוידאו נהנית משימוש של מעל למיליארד וחצי משתמשים רשומים (מבלי לכלול את כל אלו שגולשים באופן אנונימי) בכל חודש, כשממוצע הצפייה שלהם עומד על קצת יותר משעה בכל יום – כלומר שיש יותר מ-45 מיליארד שעות וידאו שנצפות במצטבר באתר בכל חודש. אם היקף משתמשים שכזה, לא נופתע לראות עוד ועוד קליפים צוברים 2 מיליארד צפיות ויותר בשנה הקרובה.

הכתבה המקורית: גם אתם התמכרתם ללהיט הלטיני Despacito? אתם ממש לא לבד

יכול מאוד להיות שלא שמתם לב לכך, אבל בתחילת השבוע נרשם לו שיא אינטרנטי חדש ומרשים – קליפ הוידאו עבור השיר Despacito ('לאט לאט', בתרגום חופשי) של הזמר הפורטו-ריקני לואיס פונסי חצה רף צפיות מטורף של 2 מיליארד (!) ברשת ה-YouTube, ועשה זאת בתוך חמישה חודשים בלבד מאז הושק, 154 ימים שהם שיפור ענקי לעומת 395 הימים שזה לקח לשיאן הקודם: הקליפ לשיר Sorry של ג׳סטין ביבר.

הצטרפות מקרים מוצלחת במיוחד של פזמון קליט וממכר, בעיצומה של תקופה בה יש עלייה כללית במודעות והאהדה העולמית לז׳אנר המוזיקה הלטינית, וכמו כן שיתוף פעולה עם אותו ג׳סטין ביבר מהפיסקה הקודמת שסייע להגדלת המודעות וההכרה בצפון אמריקה – כל אלו יחד הטיסו את Despacito לפופולריות חסרת תקדים, שאיפשרה לו למעשה לגרוף את מיליארד הצפיות השני שלו ב-YouTube במהירות גבוהה יותר מזו שאיתה צבר את המיליארד הראשון: 97 ימים נדרשו לוידאו על מנת לגרוף מיליארד צפיות אחרי שהושק ב-12 בינואר 2017, ו-57 ימים נוספים הספיקו בכדי להגיע ל-2 מיליארד בזמן שיא, בעוד שרוב הלהיטים המקוונים מתחילים "לגווע" בפופולריות שלהם לאחר כמה שבועות וצבירה של כמה מאות מיליוני צפיות.

נכון לעכשיו, Despacito נמצא כבר במקום השמיני ברשימת הסרטונים הנצפים ביותר בפלטפורמת ה-YouTube מאז ומעולם (!), עם יותר מ-2.1 מיליארד צפיות שסייעו לו להדיח את השיר Bailando של אנריקה איגלסיאס מכס המלכות בתור הלהיט הלטיני המצליח ביותר בעידן האינטרנט, ונראה שהיד עוד נטויה ובגדול. עשרות מיליוני צפיות ממשיכות להתווסף למאזן השיר מדי יום, ללא שום סימני האטה משמעותיים, ובקצב הזה כנראה שלא מופרך להעריך כי בעוד מספר חודשים היצירה תוכל להיכנס אל ספרי ההיסטוריה, כשתהיה הראשונה אי פעם להגיע ל-3 מיליארד צפיות ב-YouTube, ועל הדרך גם תדיח את Gangnam Style של PSY הקוריאני מהמקום הראשון (כרגע יש לו 2.88 מיליארד צפיות) אחרי כמעט 5 שנים בפסגה.

קשה להסביר מדוע השיר הזה פופולרי הרבה יותר מכל אחד אחר בעידן ה-YouTube – אבל אי אפשר להתווכח עם העובדה הזו

אז אם הייתם זקוקים להוכחה כלשהי לכך שהפופולריות של YouTube רק מוסיפה לצמוח עם כל שנה וכל יום שעוברים – עכשיו אתם מקבלים אותה.

הקוריאני המרקד בדרך להדחה מהמקום הראשון? נחיה ונראה