סקירה לעומק
הדבר הראשון ששמים לב אליו לגבי ה-G27, אפילו לפני שמתחילים לשחק, הוא שיחסית מורכב לחבר אותו: ספגטי של כבלים ובלאגן כללי, במיוחד הודות למכלול ידית ההילוכים ש"משדרג" כל העניין. אחרי 5 דקות בתור Live For Speed וכבר לא היה אכפת לנו מהבלאגן. אם עד עתה חשבנו ש-LFS הינו בין הסימולטורים הטובים ביותר בשוק, הערך המוסף של הגה בעל 900 מעלות, מכלול ידית הילוכים ודוושה שלישית מביא אותו לרמה חדשה של ריאליזם. מצד אחד, הרבה יותר קשה להחזיק את הרכב על הצד, בהשוואה להגה בעל 180-270 מעלות, אבל הדיוק הנוסף מאשר לנהוג הרבה יותר מדויק ולקזז שניות יקרות מזמני ההקפה.
ה-FFB (ר"ת Force Feedback) הוא מעולה (אחת הנקודות החזקות של LFS) וניתן להרגיש דרך האצבעות כמה אחיזה יש לצמיגים ומתי אחורי הרכב מתחילים להחליק (ההגה נהיה קל). בכל מה שקשור לדריפטינג, אם רוצים להשאר על 900 מעלות, חייבים להוריד את ה-FFB משמעותית: מעל 15% זה נהיה כמעט בלתי אפשרי –צריך לסובב את ההגה מהר, ולעיתים אף "לזרוק" אותו לגמרי.
כמו כן, הדוושות מתפקדות נהדר ולמרות שדוושת הבלם אינה מבוססת מד עומס (Load Cell) כמו סטים יקרתיים יותר, כגון ה-Clubsport Pedals של Fanatec, ההתנגדות הגבוהה שלהם מאפשרת שליטה מדוייקת בכוח הבלימה, גם כאשר בולמים עם רגל שמאל, שנוטה להיות פחות רגישה מרגל ימין. ב-LFS גם נתקלנו לראשונה בבעיה מציקה למדי: ההתנגדות הגבוהה של דוושת המצמד והבלם גורמות לכך שכאשר לוחצים על שתיהן, לדוגמה במהלך הורדת הילוך תוך כדי בלימה, הכוח שאנו מפעילים על הדוושות גורם לכיסא לזוז לאחור. לא יהיה הוגן להאשים את הדוושות בבעיה שהיא בעצם פיסיקלית ולמעשה ניתן לפתור אותה בקלות על-ידי שטיח ונעילת משענת הכיסא. בעיה נוספת שבה נתקלנו הייתה הקירבה בין דוושת המצערת והבלם: בעת בלימה עם נעליים מדי פעם הייתה נלחצת גם המצערת. הפעם, בניגוד ל-G25, ניתן לפתור את העניין על-ידי הזזת דוושת המצערת ימינה. יש לציין כי מפתח האלן הדרוש לביצוע השינוי אינו מגיע עם ה-G27, אך מדובר בציוד נפוץ ונגיש למדי.
בשורה החתונה, הדוושות וההגה מתפקדים באופן נהדר, ומכלול ידית ההילוכים, שמבחינה פונקציונאלית מתפקד כראוי, סובל מאיכות ייצור שאינה עולה בקנה מידה אחד עם שאר הערכה. יש חופש גדול מדי ולא אחיד במסילות ההילוכים, המסילות עצמן מרגישות משוננות והפתחים למסילות אינם מעוגלים. בנוסף, המגע שסוגר את המעגל החשמלי של כל הילוך נמצא בסוף המהלך ואילו המשוב התחושתי נמצא קצת לפני. למרות שלא מדובר בבעיה רצינית, בשל הקפיץ הממרכז החלש, במידה מוגזמת לטעמנו, יש נטייה להיות עדין עם העברות ההילוכים. התוצאה הסופית היא הילוך מפוספס מדי פעם, אי הכנסת הילוך עד הסוף או פגיעה באחד הפתחים בעת העברת הילוך. אין ספק שמכלול ידית ההילוכים הוא הנקודה החלשה של הערכה, למרות שהוא מוסיף לחוויה במידה ניכרת. חבל שלוג'טיק בחרו לחתוך פינות דווקא כאן.
נהיגה ברכב חד-מושבי אפשרה לנו להשתמש במנופי ההילוכים הסיקוונציאליים (אשר נעים עם ההגה). הפעם אין שימוש בדוושת המצמד, במכלול ידית ההילוכים או אפילו במלוא 900 מעלות סיבוב ההגה. אפילו בלעדיהם, ה-G27 מספק חווית נהיגה ריאליסטית ומהנה. ב-LFS לכל רכב יש טווח הגה שונה: ברכבים חד-מושביים ההגה מוגבל בתנועה, רובם בעלי 450 מעלות (בניגוד ל-720 מעלות ברכבי כביש) כך שניתן לנהוג ללא שינוי האחיזה על ההגה, מה שמאפשר לידיים להיות תמיד ליד ידית ההילוכים. לעומת זאת, מי שמעדיף לשחק תמיד במצב סיקוונציאלי ימצא את עצמו נאבק עם העברת ההילוכים בעת פנייה, תוך שימוש במלוא 900 המעלות שההגה מציע.
ל8 וגם ל9
כנראה שאין לך רשיון כי אז היית מבין שברכב ידני לא יותר מ6 הילוכים! וכל השאר זה טיפטרוניק וכו'.. בקיצור תפסיק לדבר שטויות.
אני גם חשבתי לקחת מפירוק את כל החלקים ולחבר להגה שיש אצלי בבית, הפרוייקט הזה עדיין (כמו עוד הרבה) לא לגמרי מבוטלים אצלי.. מחכה לזמן המתאים:)
הקוקפיט שלי >

http://www.youtube.com/watch?v=rxQb8C_yA1U
ל3- Fanatec הם בדיחה מבחינת אמינות ושירות לקוחות
תעבור על פורומים של RaceDepartmentNoGrip, יש יותר תלונות על אמינות ושירות לקוחות לקוי מאשר תגובות משבחות. הFailRate שלהם גבוה במיוחד.
תעשו על הG930
2500 שקל ?? חיים בסרט במדינה הזו. 250 $ בחו"ל (880 שקל)
–> –> –>
אני היחידי שחשב לקחת רכב מושבת איזה פיג'ו 205 ישנה לפרק את הדוושות ההגה וההילוכים ולחבר את הארקה במקום?
מה זה הביקורת הזאת??
כל הביקורת אתם רק מציינים את החסרונות שלו ובסוף הוא מקבל ציון לשבח על הביצועים הכי טובים?
אז או ששוק ההגאים לא ממש רחב או שסתם חירטטתם.
דוושות שמסתובבת עם ההגה??? ברכב אמיתי זה היה פוטנציאל להרס. מה הגיוני בזה?? זה הדבר הכי לא הגיוני שיש.
גם איך אני אמור להשתמש בבלם היד? ללחוץ על הרווח במקלדת ואז לחזור להגה? לא יכלו לחשוב על זה???
ומה לגבי רכבים שיש להם יותר מ6 הילוכים?
הרי בואו נודה, אנחנו לא בדיוק נוהגים על הונדה אקורד במשחקים האלה?
יש מכוניות שיש להם 8 הילוכים… איך אני אמור לעשות את זה? וגם בטח הרוורס צריך להחזיר את הידית למרכז להרים אותה ואז להכניס להילוך….. יותר מהר יהיה פשוט לצבור מהירות בכיוון ההפוך ופשוט לעשות חריקה לצד השני וזהו…
בקיצור זוועה!!
ועוד עם תג מחיר של 2500 שקל (!!!!!!!!!) אני מאוד מרוצה שיש לי מקלדת.
תודה רבה
נהניתי לקרוא עד שקראתי "2500 שקל"
לא התעסקתי אף פעם בתחום הציוד המדמה הזהמחיר הזוי
היה עוזר מאוד אם..
היית מפרסם איך לקנות את ההגה דרך איביי, אני בהלם מהפרשי המחירים, אני חייב לקנות בחו"ל!
צריך טסט בשביל זה?
כבר שנה נהנה
מה- G27 אני נהנה כבר שנה,
מה- G25 נהניתי שנתיים,
פשוט חוויה מהסרטים, וכמובן שאין על DIRT 3 בשילוב ההגה !!!
חחחחחחח
"ובאופן נדיר למדי לשאר לסדרה"
חחחח הרגת אותי
ביקורת טובה, זה
עזר לי להחליט אם לרכוש את הסט, אחכה ל NEED FOR SPEED THE RUN , ואז כנראה ארכוש את המוצר.
תמחור שערורייתי במדינת המיסים
מספר חודשים לפני ש-GT5 יצא, אפשר היה להשיג את ההגה הזה באמזון ב-160$. הוא באמת לא שווה אגורה אחת יותר.
במחיר הנדרש בארץ, עדיף להזמין כבר את אחד מההגאים היותר טובים של FANATEC.
בושה ליבואן תאב הבצע, בחיים לא אקנה לוג'יטק בארץ.
ל-3
הסיכוי שFANATEC יעבוד הוא 5050.
תעבור קצת על פורומים בחו"ל, יש יותר תלונות על אמינות מוצריהם של FANATEC ועל שירות הלקוח הלקוי שלהם מאשר תגובות שבח.
הקוקפיט שלי >
– שלדת הקוקפיט מפרופילי ברזל
– מושב SPARCO
– לוגי G25 בן 3 + Perfect Pedal
http://www.youtube.com/watch?v=rxQb8C_yA1U

ל8- אתה מפגר
פתרון זול!
הצעה לשיפור הכתבות
לצלם עם מצלמה יותר איכותית, התמונות נראות חובבניות לחלוטין
לא ריאליסטי כלל
כנהג סימולטורים 5 שנים ובעלים של ההגאים הבאים (מבית לוגיקטק כולם): MOMO RACING, DRIVING FORCE GT , G27 ומשחק בעיקר על LFS,GTR2,DIRT2 ולפעמים על DIRT3,RFACTOR ולשעבר RICHARD BURN RALLY – ההגאים מספיק חוויה טובה (מלבד המומו) אבל כלל לא ריאליסטית. הפורס פידבק לא דומה כלל למציאות כל עוד לא מדובר על היגוי יתר/תת היגוי שלא התנסתי בכלל, הכל מזוייף לגמרי והשטח המת של הפורס פידבק באמצע גומר סופית את כל היומרות לריאליזם. בנוסף אין אף משחק שיכול לתפעל קלאצ' טוב מלבד TEST DRIVE UNLIMITED הישן שהוא משחק ארקייד ולא ריאליסטי כלל. תיבת ההילוכים גם מרגישה צעצוע זול.
בקיצור מי שמחפש משחק מעניין שיקנה DRIVING FORCE GT ב700 שקל, קצת רועש ופחות חלק מהG27 אבל נהנה מדיוק של מנוע אחד בניגוד לG27 שכלל לא יכול לספק חוויה בDIRT2/3 עקב הלאג בפעולת שני המנועים. ההגה לא מסוגל לרטוט, רק לנוע בתנועות גדולות, ובDIRT2 כשעברתי לG27 הפסקתי לשחק .