המדריך להרכבת המחשב שיהרוג את הקונסולה • HWzone
גיימינגמדריכיםכתבות נבחרות

המדריך להרכבת המחשב שיהרוג את הקונסולה

מאז השקת המשחק החדשות עולה רבות השאלה – מה עדיף, קונסולה או מחשב אישי? אנחנו כאן כדי לענות על השאלה, ולנפץ כמה מיתוסים בדרך

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


בכתבה הזאת נראה לכם כיצד ניתן לתת מענה לקונסולות המשחק באמצעות בבניה אישית, אך לפני זה חשוב להכיר את היתרונות, החסרונות ולפני הכל צריך לנפץ כמה מיתוסים.


iwe3ykIEyEcGM

תוכלו לזהות מאיזו פלטפורמה לקוחה התמונה?


המיתוסים – נגד קונסולת משחק
עלות הבניה של לגיימר גבוה מזה של הקונסולה באופן משמעותי (לא נכון): האפשרות לבנות מחשב יקר מקונסולה לא אומרת שמחשב למשחקים ברמה של הקונסולה צריך להיות יקר. בנוסף, חשוב להכליל את מחיריהם של המשחקים עצמם. בעוד שמשחק חדש מאחד האולפנים הגדולים יעלה בגרסת הקונסולה בין 250 ל-350 שקלים, כבר בעת השקה ניתן להשיג את הגרסה למחשב בכ-175 עד 250 שקלים לכל היותר. מדובר בחסכון של מאות עד אלפי שקלים לאורך הזמן. לזה תוסיפו את שירותי XboX Live ו-PlayStation Network אשר דרושים תשלום חודשי כדי לשחק עם חברים ברשת, וקיבלתם משאבת כסף לא קטנה.
אמינות המחשב האישי נמוכה יותר (לא נכון): כיום מחשבים אישיים בהרכבה מכילים שלוש שנות אחריות לרוב הרכיבים הפנימיים, ובעיקר לרכיבים החשובים כמו מעבד, לוח אם וכרטיס מסך. מנגד, בקונסולת משחק תקבלו שנה אחריות ועל הרחבתה לשנתיים תאלצו לשלם. בשונה מקונסולות משחק, בהן פתיחת הקונסולה ותחזוקה שלה (כמו ניקוי) עלולה להסיר אחריות, במחשב האישי לא תאבדו אחריות בביצוע פעולה כזאת. במחשב האישי ניתן לבחור גם רכיבים פנימיים לפי איכות ותכונות שונות כדי לקבל שרידות לאורך זמן (כמו לוח אם או למעבד ברמה גבוהה).
חוויית המשחק בקונסולות מהנה יותר (לא נכון): בהתאם לחומרת הקונסולות הפשוטה, מיישמות מפתחות המשחקים הגבלות רבות על מאפייני הגרפיקה כדי לקבל חוויית משחק הולמת. למשל, עיבוד למרחק קצר בלבד, טקסטורות באיכות נמוכה ושימוש ברזולוציה נמוכה כמו 1280X720. במחשב אתם קובעים את ההגדרות הגרפיות בהתאם למחשב שלכם.
טענה שמובאת באופן תדיר היא השימוש בשלט שמביא יותר הנאה במשחקים. כיום ניתן להשתמש בשלטי Xbox ו-PlayStation גם בחיבור למחשב האישי. לא נדרשים מתאמים יקרים והתאימות למרבית המשחקים מלאה.
שוק המחשב האישי והחומרה דועך (לא נכון): הרבה אתרים ברחבי הרשת מיהרו להכריז כי שוק המחשב האישי דועך ומת עקב עלייתם של הסמארטפונים. נראה כי בשונה מהתחזיות, שוק החומרה רק הולך וגדל. מגוון החומרה, הקדמה והטכנולוגיות החדשות רק גדלות בכל שנה, והחברות מרחיבות את מגוון המוצרים שלהן. בנוסף, יש שיפור מתמיד בין העלות לתועלת של הרכיבים. יותר מזה, נראה כי מכירות המשחקים למחשב האישי הפכו לרווחיות יותר בעבור המפתחות מאשר בקונסולות המשחק.
אבל אל תאמינו לנו, היווכחו בעצמכם בהבדלים בין הקונסולות למחשב האישי. אנחנו ממליצים להפעיל את ההדגמות במסך מלא תחת איכות מירבית.


השוואת גרפיקה ל-Titanfall בין מחשב ל-XBOX One (מקור)


השוואת גרפיקה ל-Assassin's Creed 4 בין המחשב לקונסולות


השוואת גרפיקה לבאטלפילד 4 בין מחשב לבין 4

מה יש בתוך קונסולת המשחק החדשות?
שאלה זאת עוסקת בעיקר בצד הטכני – מה יש בתוך הקופסאות הקטנות האלה? באיזו חומרה משתמשות וסוני כדי להציג משחקים? חשוב להבין איך נראית התחרות של המחשב האישי בתחום המשחקים. הנה המפרטים:
קונסולת One
  • מעבד: תוצרת AMD בשם הקוד יגואר, תדר פעולה של 1.75 גיגה-הרץ. מעבד זה מכיל ארבעה מודולים כפולי ליבה והוא למעשה מה שתקבלו אם תיקחו מעבד FX-8350 ותנמיכו לו את תדר הפעולה מ-4 גיגה-הרץ לפחות מחצי מכך, ותקצצו לו מאפיינים פנימיים כמו זיכרון מטמון בצורה אגרסיבית. משמע, מעבד בעל כח עיבוד נמוך מ-FX-4300 או Core i3 הפשוט ביותר שניתן להשיג כיום. המעבר של הקונסולה הזאת מקביל מעבדי הפנטיום הפשוטים של .
  • ליבה גרפית: מבוססת ארכיטקטורת GCN של AMD ומובנית בתוך המעבד הראשי. ליבה גרפית זאת פועלת בתדר 853 מגה-הרץ ומכילה 768 מעבדים פנימיים עם זיכרון מסוג DDR3. ניתן להשוות את הכח הגרפי הזה לכח הגרפי שיכול לתת כרטיס מסך HD 7750 או R7 250.
  • נפח פנימי: 500 גיגה-בייט, מהירות סיבוב של 5400 סל"ד. אפשרות לטרה-בייט אחד בגרסאות מתקדמות.

קונסולת 4
  • מעבד: תוצרת AMD בשם הקוד יגואר, זהה לזה הקיים בקונסולת ה-Xbox One.
  • ליבה גרפית: מבוססת ארכיטקטורת CGN של , מכילה 1152 פנימיים הפועלים בתדר של כ-800 מגה-הרץ. הזיכרון הגרפי הינו מסוג GDDR5 בנפח כולל של 8 גיגה-בייט, המחובר גם כזיכרון מערכת משותף למעבד. את הכח הגרפי בליבה זאת ניתן להשוות לכרטיס המסך R7 260X או R7 265.
  • נפח פנימי: 500 גיגה-בייט, מהירות סיבוב של 5400 סל"ד.
כפי שניתן לראות, המעבדים בקונסולות המשחק חלשים ופשוטים ככל האפשר. חשוב מכך, אלו בעלי ארכיטקטורת X86 ממש כמו במעבדים השולחניים. תמו הימים בהם חברות צד-שלישי מפתחות מיוחדים לקונסולות המשחק. בהינתן נתוני הליבות הגרפיות, הליבה בפלייסטיישן חזקה ובאופן משמעותי מזאת שב-Xbox One, כך שאנחנו יודעים עם מה אנחנו צריכים להתמודד.

1 2 3 4העמוד הבא
תגיות
Back to top button
Close
Close