סרטון טרי מציג לנו את הטכנולוגיות החדשות שמפתחת NVIDIA במסגרת מיזם ה-GameWorks שלה, ובהתבסס על DirectX 12
תקן ה-DirectX 12 המודרני של מיקרוסופט עדיין מתקשה להתרומם ולהצדיק את עצם קיומו, גם אחרי כמה שנים טובות של חיים לצד אחיו ה-DirectX 11 הפופולרי והנפוץ. שינוי גדול באופן בו השכבה התוכנתית מתקשרת עם השכבה החומרתית מציב אתגרים חדשים עבור המפתחים שבחלק מהמקרים אינם מצדיקים את ההשקעה בכל הקשור לביצועים ולאיכויות הויזואליות שמתקבלות בסופו של דבר – וכך פרט לכמה מקרים בודדים, הטכנולוגיה נותרת להיות "בונוס" קטן לאלו שיש להם מערכת עוצמתית מספיק על מנת להרשות את הפגיעה היחסית בביצועים.
למרות שהמצב העכשווי לא ממש מאיר פנים, אין זה אומר שאין הרבה פוטנציאל שטמון בתקן העיבוד הגראפי החדש, והרבה בעלות עניין שמעוניינות לפתח אותו להביא אותו אל כל אחד ואחד מאיתנו – NVIDIA, למשל, ממשיכה בפיתוח סט טכנולוגיות ה-GameWorks שלה עבור DirectX 12, עם יכולות גראפיות מתקדמות שיוכלו להפוך את משחקי העתיד שלנו לריאליסטיים ומרשימים יותר.
כעת, סרטון טרי שעלה לערוץ ה-YouTube הרשמי של מפתחת הליבות הגראפיות מספק לנו הצצה לדור הבא של אותן טכנולוגיות גראפיות שייעודיות (ובלעדיות, כך נראה) ל-DirectX 12, אשר קיבלו את הכינוי GameWorks Flow – ומאפשרות יצירה של אפקטים מדליקים לאש ותמרות עשן, כאלו אשר משתנים באופן דינאמי בהתאם לסביבה בה הם נמצאים ברגע נתון, מה שמודגם היטב על ידי פלטה שמסתובבת לה בתוך הלהבה לקראת סופו של הסרטון הקצר, ומשנה באופן ריאליסטי את המבנה והמראה של האלמנט כולו.
היכולת החדשנית הזו תוכל, כך נראה, להוות לא רק תוסף חזותי חביב אלא מאפיין שישולב אל תוך המשחקיות עצמה ויעניק לה רובד חדש (אש שמתפשטת ומתנהגת באופן אמין, בהתאם לתנאי הרוח, מקור וחומר הבערה ובהתאם למשטחים שאיתם היא באה במגע) – אך השאלות המרכזיות נותרות במקומן גם עכשיו, ומתמקדות בעיתוי שבו נראה את כל הדבר הזה קורה ובא לידי ביטוי באופן מעשי, ובעיקר במחיר הביצועים שאותם נזדקק לאבד בכדי להנות מכך. אנחנו מקווים שבעידן החומרה הנוכחי והמתקדם אשר מצליח להפתיע אותנו בכל פעם מחדש ביכולותיו, הדבר הזה אכן יקרה, ומוקדם מהמשוער.
מגניב !
"GameWorks"? more like "Gamedon'tWorks"
לא שאני בא בטענות לכתבה או משהו…אבל ממה שידוע ליהתמיכה של אנוידיה ב12 לא משהו וגם התמיכהמצד המפתחים לא משהו… אני די בטוח שהגיים וורקס קיים אז ניסו לשווק אותו דרק שיערות של דמויות מאיזה משחק שאני כבר לא זוכר קיצר לדעתי הכל חארטא שיווקי אי אם די הכניסו את נוידיה ואינטל ללחצים אטומים והם מנסים לירות לכל הכיוונים זו דעתי
נקוה למשהו דומה מ-AMD. לא היתה הכרזה על עידכון ב-CL לצד הרייזן ומצער שכך.
גם ב-GL לא התחדש הרבה, למרות שיש לה יתרונות.
דמו להורדה (לא זה שבוידאו, אך ניתן לבחור סצינות, לשחק עם פרמטרים) :
http://www.mediafire.com/file/d7rq20545kad2ul/Flow-1.0.0.7z
(סליחה yw1971, לא התכוונתי להגיב לך באופן אישי, אלא לכתבה עצמה)