עדכון: בנינטנדו אישרו כי יחידת העיבוד המרכזית, והיחידה לכאורה, של קונסולת ה-Switch תהיה ביחידה הניידת דמוית הטאבלט – כאשר תחנת העגינה השולחנית המוצגת בסרטון לא תכיל כח עיבוד נוסף. במצב שכזה, עולה חשש כי נינטנדו שוב תמצא את עצמה בעמדת נחיתות חומרתית מול המתחרות.
NVIDIA אמנם כבר הוכיחה לנו כי יש ביכולה לייצר שבבי Tegra ניידים עוצמתיים ומתקדמים באופן מרשים, אך גם במצב שכזה ניתן להעריך כי היחידה הניידת הקטנה יחסית תכיל במקרה הטוב כח עיבוד דומה לזה של קונסולות ה-Xbox One וה-PlayStation 4 'המקוריות', אך לא כזה שיצליח להשתוות לקונסולות ה-PlayStation 4 Pro וה-Project Scorpio. כיצד זה ישפיע על התעניינות המפתחות בטווח הארוך? נחיה ונראה.
הכתבה המקורית: קונסולת ה-NX המסתורית סוף סוף נחשפת באופן רשמי, ומסתמנת כמו המוצר הכי שאפתני של החברה בשני העשורים האחרונים
אחרי המתנה לא קצרה בכלל, ענקית הגיימינג היפנית (בדימוס?) נינטנדו חשפה את מוצר החומרה המרכזי הבא שלה – קונסולת ה-Nintendo Switch, אותה היכרנו עד עתה תחת שם הקוד NX. הקונסולה החדשה משלבת בין גיימינג נייח לגיימינג נייד ובין גיימינג לשחקן יחיד ובין גיימינג מרובה משתתפים שאינו מקוון – ממש כמו בשנות השמונים והתשעים העליזות, בדיוק כמו מחסניות המשחק הייעודיות שעושות קאמבק מפתיע, אשר מבהיר כי גם הכשלון הצורם של קונסולת ה-Wii U לא מונע מהחברה הוותיקה להמשיך ולצעוד בדרכיה ובשיטותיה הייחודיות.
בסרטון חשיפה רשמי בן שלוש וחצי דקות ניתן לראות את ה-Switch בפעולה בכל מצביה המגוונים: בסיס הקונסולה הוא מכשיר מבוסס מסך מגע דמוי טאבלט, אותו ניתן לחבר לעמדת עגינה נייחת (שמוסיפה לו עוד כוח עיבוד, אנחנו מקווים) לטובת גיימינג סלוני בשיטה המוכרת לכולנו כיום, או לחבר אליו צמד בקרים אלחוטיים זעירים משני צדדיו ולהפוך אותו לקונסולה ניידת לכל דבר ועניין שמריצה את אותם הכותרים ונראית כמו בקר הטאבלט של ה-Wii U. אם לא די בכך, את יחידת התצוגה המרכזית של ה-Switch ניתן גם להציב על שולחן או משטח דומה באמצעות רגלית, ואת הבקרים ניתן להפוך לבקר אלחוטי אחד שלם עבור שחקן יחיד (באמצעות יחידת בסיס ייעודית) – או לשני בקרים אלחוטיים קטנים ופשוטים יותר לצורך משחק משותף עם חבר. ריבוי שחקנים מקומי, כאמור.
בסרטון ניתן לראות גם בקר משחק אלחוטי סטנדרטי יותר שאינו מתפרק לצמד תתי-בקרים, ומגוון של כותרים מוכרים שיהיו לכאורה חלק מתפריט ההשקה של המערכת – Breath of the Wild החדש מסדרת Legend of Zelda, משחק הפעולה התחרותי של נינטנדו Splatoon, משחק הכדורסל NBA 2K17, משחק התפקידים המשובח Skyrim (!) וכמובן…כותר סופר מריו חדש כלשהו.
בנינטנדו מיהרו להדגיש כי לא מדובר בבחירה אקראית כלשהי, ופירסמו רשימה של שותפות תוכן שיעסקו בפיתוח עבור המערכת החדשה, שכוללת כמה מהשמות הגדולים בתעשייה כגון EA Games, יוביסופט, Take-Two Games ואקטיוויז'ן. נקווה שהפעם מדובר בשותפות אמיתית ולטווח ארוך, בניגוד לנטישה ההמונית שלה "זכתה" הקונסולה הקודמת של נינטנדו כבר במהלך שנתה הראשונה בשוק, בשל חומרה שלא הייתה ידידותית לפיתוח ומכירות צנועות מאוד.
אנחנו יודעים שקונסולת ה-Switch מיועד להשקה בחודש מרץ 2017, אך טרם ידוע לנו כמה היא תעלה, מה יהיו כותרי ההשקה הספציפיים שלה, מה תהיה החומרה שלה (פרט להתבססותה על שבב Tegra עדכני של NVIDIA עם ליבת Pascal גראפית) ויכולותיה המלאות ועוד – וכל המידע הזה אמור לטפטף אלינו במהלך חמשת החודשים הקרובים, באופן טבעי, בזמן שאצל המתחרות סוני ומיקרוסופט יהיו עסוקים בלהשיק את הגירסאות החומרתיות המעודכנות והמחוזקות של קונסולות ה-PlayStation 4 וה-Xbox One שלהן, בהתאמה.
מלחמת הקונסולות מתחזקת פעם נוספת – ואנחנו כמובן נמשיך לעקוב ולעדכן אתכם בכל הפרטים הכי מעניינים.
ל-Switch יהיו לכל הפחות ארבע תצורות שליטה שונות – נקווה שזה לא יותר מדי