הרצאות, משחקי ראווה, תערוכות גרפיקה, עמדות משחק ואפילו נציג מ-DICE השוודית. כל אלה ועוד הרכיבו את הכנס השנתי של עמותת תעשיית המשחקים בישראל – GameIS ואנחנו היינו שם וחזרנו כדי לספר
לפני שתבהו במסך ותשאלו את עצמכם "מי אלה בדיוק?", אנחנו נסביר שעמותת GameIS היא עמותה שנוסדה ללא כוונות רווח ושואפת לכנס תחת כנפיה מפתחי משחקים בישראל, וכמובן – מקדמת את העניין בתקווה שיום אחד תקום פה תעשייה רועשת וגועשת בעלת שם עולמי.
ב-19.12 (יום רביעי) התקיים הכנס השנתי של העמותה במדיטק שבחולון. יחד עם טקס הסיום של החוג למשחקולוגיה שבבית ברל, בוגריו החליטו לנצל את הבמה והציגו את עבודות הגמר המושקעות שלהם לאורך שעות הכנס.
יריית הפתיחה לכנס היו דברי חברי הוועד המארגן של הכנס, ביניהם גולדי גולד וניר מירצקי. לאחר מכן, הוצג סרטון שתיאר את מעלליה של העמותה מאז שנוסדה. לאחר מכן, הנציג של מיקרוסופט – גיא בורשטיין הציג ודיבר על מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, הלא היא הווינדוס 8 ועל פיתוח משחקים עבורה. מיד לאחר ההרצאה של מיקרוסופט החלה הרצאה של חברת Utest, אחריה החל סבבה ההרצאות שנמשך לאורך כל היום עד השעה שש וחצי.
חשוב לציין שההרצאות היו מפוזרות בשני אולמות – האולם המרכזי ואולם משני. באולם המשני לא היה המון מקום לשבת ולעיתים קרובות מצאתי את עצמי יושב בכניסה מאחר והאולם היה מלא עד אפס מקום. אציין לרעה את פיזור ההרצאות; גם באולם המרכזי וגם במשני התקיימו הרצאות באותו הזמן כך שנאלצתי לוותר על צפייה בהרצאות לא פעם.
סקסיזם, משחקי ראווה ופיתוח משחקים
כאמור – לאורך כל הכנס התקיימו מושבים (שהם בעצם אוסף של הרצאות שכולן נושאות את אותו הנושא). באולם הגדול נערך מושב תרבות משחקים, בו יותם נוי עסק בנושא הרגיש משהו – סקסיזם במשחקים ולמה זה רע לתעשייה.
אחריו תפס את המושכות נועם גת שדיבר על סצנת הספורט האלקטרוני ולאחר מכן התקיים משחק ראווה בסטאקרפט 2, בו התמודד סתיו בן נון הידוע כ-"Cormorant" שלחם נגד חנילי שרייבר הידוע כ-"Disturbed" שניהם חלק מקבוצת e-Srael, המייצגת את מדינתנו הקטנטונת בטורנירים בינלאומיים בחו"ל. את המשחק פרשן נעם "Hectic" מיגדלי. מיותר לציין שמשחק הראווה היה מרשים לכל הדעות מאחר ומדובר במקצוענים של ממש.
אלפי גיקים מושבעים פקדו את הכנס |
לצד מושב תרבות המשחקים התקיימו הרצאות באולם המשני בנושא פיתוח משחקים; דן שמיר הסביר על ערכת הפיתוח של מנוע האנריל 3 ודיבר על מנוע האנריל 4 ותמיר לוסקי דיבר על שימוש בחבילת הקוד הפתוח "בלנדר" כמנוע משחק, אורן בנגיגי דיבר על תהליך המרת המשחק שלו, Noogra Nuts לחלונות 8 בעזרת Cocos2dx, ארז רוזנבלום דיבר על פיתוח תוכנות ומשחקים בעבור חלונות 8 בעזרת HTML 5 ולבסוף, דניאל כהן דיבר על כך שהפלאש לא מת והסביר על פיתוח Cross Platfrom עם Adobe Air.