האם מערכת ההגנה האימתנית ביותר של שוק משחקי ה-PC ממשיכה להיסדק?
התקופה האחרונה מלאה בבשורות מעורבות עבור אלו שאוהבים להשיג את התוכן שלהם ברשת מבלי לשלם עליו – מצד אחד היינו עדים לסגירתם הפתאומית של כמה מאתרי הטורנטים הפיראטיים הגדולים והוותיקים ביותר בסביבה, ומנגד קיבלנו הפתעה גדולה בדמות מעקף זמני של מנגנון הגנת הקבצים הנודע Denuvo, לאחר יותר מחצי שנה שבה היה חסין לגמרי לכל נסיונותיהם של הפורצים והקראקרים.
הפרצה במערכת ה-DRM האוסטרית אמנם נאטמה בתוך כמה ימים, אך זה בכל זאת איפשר למאות אלפי שחקנים להתנסות ללא תשלום בכמה וכמה כותרים שלא נפרצו עד אז מעולם, והוכיח שגם מנגנון ההגנה הזה אינו חסין באופן מוחלט כפי שנטען בעבר – משהו שקיבל חיזוק גדול כמה ימים מאוחר יותר, כשקבוצת רשת חדשה בשם Conspir4cy (שמהווה לכאורה שיתוף פעולה בין קבוצות הפריצה הוותיקות יותר CODEX ו-CPY) הצליחה לפרוץ באופן מלא את כותר הפעולה Rise of the Tomb Raider, שהיה מוגן בידי גירסה 3.0 העדכנית ביותר של Denuvo המדוברת.
משתמשים רבים ברשת ציפו לראות שטף של פריצות חדשות שיגיע בעקבות אותו סיפתח, אבל הסתבר שהעניין אינו פשוט כל כך וכל כותר מוגן Denuvo כולל מנגנון ושיטה משלו – כך שפריצה של משחק אחד והפצתו באופן חופשי ברשת הביטורנט אינו אומר שהטכנולוגיה נופצה במלואה. לכאורה.
עם זאת, עכשיו מסתמן שלפיראטים יש עוד סיבה לחגוג – כשאותה קבוצת Conspir4cy מודיעה גם על פריצתו של הכותר האפלולי והטרי Inside, מיוצרי המשחק LIMBO, שעלה לכותרות בתור מוצר האינדי הראשון שמוגן במנגנוניה של Denuvo.
אז האם עכשיו אנחנו מקבלים הוכחה רשמית לכך שגם מערכת ה-DRM המתקדמת ביותר שידע עולם הגיימינג נפרצה, כאשר הגעתם של כותרים שונים הנעזרים בה לשוק נותרה להיות רק עניין של זמן? בינתיים אפשר רק לנסות ולנחש, או להמתין בסבלנות להתפתחויות נוספות – כאשר ברור כי משחק החתול והעכבר הזה בין יוצרי ומגיני התוכן לבין אלו שדוגלים בכך שתכנים דיגיטליים אמורים להיות זמינים לגישה חופשית לכולם (גם לאלה שלא בהכרח מסוגלים לשלם עליהם) מתחמם מחדש, לאחר כמה חודשי שקט יחסי.
כמו תמיד, אנחנו נמשיך לעקוב ולעדכן אתם בפרטים הכי חמים.
אני רק חושב על הפאדיחה של החברה, הבטיחה קוד חסין לגמרי והשקיעו בה מיליונים
לא הבטיחה קוד חסין לגמרי.
הם יודעים שזה רק עניין של זמן ואפילו במכירות שלהם טוענים שזה רק מעכב..
לא יודע מה הם יודעים אבל עד כמה שאני זוכר הם הבטיחו חסין. תכלס לעכב זה הפואנטה כי פיראטים ייתאשו, עיין ערך Diablo III
מניאקים הולכים לאבד כסף על התוכנה הזאת ^_^
תודה לאל 🙂
Ben Sharon
חברים,
שיטת ההגנה היא בסך הכל עבודה של תכנת שמוסיף לקוד סרבול במטרה להטעות את המחפש אותו.
זהו מרדף של חתול ועכבר המבוסס בעיקרו על שעות אדם, שמשמעותן היא כסף בעבור אותן שעות.
העניין הוא שלחברה המפתחת את ההגנה מתקבל תגמול בעבור שעות העובד שמייצר את רבדי ההגנה הללו,
בשעה שמנגד קבוצות הפריצה אינן נהנות מתמיכה כספית ועומלות על הפריצה בהתנדבות.
כך שאם הפריצה אורכת שעות בודדות של עבודה אזי ניחא, גם מתנדב יבצען. אך באם הפריצה מצריכה לפתע
מאות ואף מעל 1000 שעות עבודה, הרי שלפורץ אין את הזמן המיותר הזה לעבוד בחינם.
לכן הדרך הכי יעילה איפה לתגבר את שעות האדם בצד הפריצה, היא לתת שכר בעבור שעותיהם של
הפורצים, וזה יתאפשר כאשר גופי הפריצה ייגבו כסף בעבור המוצר הפרוץ, נגיד דולר לכל עותק פרוץ שכזה.
כך הכסף יוכל לממן עובדי פריצה במשרה מלאה סביב השעון, שיביאו לצרכים עוד ועוד כותרים פרוצים האחד אחרי השני.
רק לתקן\להוסיף בעיקרון אתה צודק רוב המערכות "הגנה" כיום משתמשות במנגנון ארבול
מה שמיוחד בDenuvo זה שהיא הגנה על שינוי הקבצים גם ברמת המעבד וגם ברמת הקובץ כל שינוי הכי קטן נעל את המשחק…
הפריצה מצריכה לעבור את כל קוד ההגנה ולא לפספס אף פסיק ממנו. זו עבודת נמלים בלתי מתקבלת על הדעת ללא תגמול הולם על מאות ואלפי שעות עבודת תכנת בתחום.
על עקרון עסקי-כלכלי זה מבוססת תשתית ההגנה הזו: שלמפתחי ההגנה יש שכר משום שיצרנית הכותר מממנת את ההגנה, בשעה שלפורצים לא קיים מנגנון שמממן את שכרם.
לכן זהו רעיון פשוט, חכם, די גאוני, ומוצלח למדי.
העניין הוא שהפורצים יכולים (לאחר שהוכיחו מיומנות בתחום ושחררו כבר מספר כותרים עובדים), לבקש donation באתר שלהם בכדי להמשיך ולתמוך בעבודתם.
מספיק שימצאו כמיליון תורמים בעולם שיתנו כל אחד דולר בשנה, והנה מנגנון שמממן 1 מיליון דולר בשנה המספיקים לכ- 4-6 מומחי פריצה איכותיים מהמערב, לעשות עבודה סביב השנה.
בקצב הזה ובהנחה של כ- 1000 שעות עבודה לכותר בודד, הם יצליחו לשחרר לשוק משהו כמו 10 כותרים בשנה. ואם יימצאו 3 מיליון דולר תרומה לשנה, אז כנראה כבר יהיה ניתן לשחרר 30 כותרים מוגנים בשנה, או בקיצור את כל מה ש- denuvo מיצרים בעצמם וכך השטיח יישמט תחת רגליהם.
לא רלוונטי!!!
תוך שנה המשחקים יעלו ב STEAM כ 5$…. כולל המולטי.
ולדעתי טומב ריידר היה פוקס.
זה כמו REAVER שעושים על ראוטר בכדי לנצל את ה WPS. _ (ראוטר טוב יפרץ בין 2-6 שעות ואחד עקשן ….. טוב זה יחסי ותלוי גם בצד המאזין ובSKILL SET שלו)
Alex Brener עניין של זמן חחח
אז למה אתה מחכה יאללה
יאלה מה? חחחח
תפרוץ
אני מאיפה יודע חח גם שמביאים לי פריצה מוכנה אני מסתבך חחח
מה עם NFS…
Daniel Ben-Ami