נשק לכולם
מי שצבר לעצמו כלי נשק במשחק הקודם, ישמח לשמוע שכולם יהיו זמינים לו במשחק החדש, ושבניגוד ל-ME2, כל אחד מהקלאסים יוכל לבחור מבין כל כלי הנשק הזמינים. ההגבלה היחידה תגע בכמות כלי הנשק שהדמות יכולה לשאת בו זמנית. זה אומר קצת פחות Role-Play, אבל חוויה שלמה יותר בריצה הראשונה.
עוד בגזרת כלי הנשק, הרימונים – שהוחלפו במשחק השני בכלי הנשק הכבדים – חוזרים למערכה. כמו כן, המשחק אמור לכלול מערכת קוסטומיזציה חדשה לנשק, שתאפשר ליצירתיים ביניכם לבחור בין סוגי כוונות ותחמושת, ואפילו את החומר שבונה את הכלי המשחית שבידיכם.
כדי לגוון קצת את האקשן, 007 – סליחה, שפרד – יוכל להיעזר בשלל גאדג'טים. ניתן יהיה "לזרוק", בתנועת יד חזקה, צריח הגנה לאוויר, שיאלץ את האויבים למצוא מחסה במהרה.
השחקנים השקטים, שמעדיפים לאגף אויבים, יוכלו לחסלם מקרוב עם ה-OmniBlade, השדרוג של מחשב ה-OmniTool ההולוגרמי מהמשחקים הקודמים, שנראית כמו חרב אור ונשלפת ישר ממנו, בסגנון וולברין.
אילו שחקנים אתם?
אחרי שחרור המשחק השני, BioWare קיבלה פידבק שלילי ממספר לא מבוטל של מעריצים, שביקשו להעמיק את אלמנט ה-RPG ב-Mass Effect 3. החבר'ה ב-BioWare ידעו שיהיה קשה לרצות את כל השחקנים – ולכן פשוט נתנו להם להחליט
לבד.
לבד.
אם כן, שחקני "מאס אפקט 3" יעמדו בפני השאלה כיצד הם מעוניינים לשחק. במצב ה-Action, המשחק יריץ את קטעי הדיאלוגים עבור שחקני פעולה חסרי סבלנות, וישים את הדגש על הקרבות. במצב ה-Story, ההפך הגמור, הוא ישאיר לשחקני התפקידים את מלאכת הדיבורים ויוריד את רמת הקושי פלאים. המצב הסטנדרטי, מצב ה-Role-Play, הוא אותו מצב מוכר מהמשחקים הקודמים.
בכל זאת, נדמה שצוות הפיתוח לא התעלם לחלוטין מדרישות המוחים. במשחק החדש ניתן יהיה לשדרג את שפרד עד לרמה 60 – כפול מהאפשרי ב-ME2. מי שמתכוון לייבא את הדמות שלו מהמשחק הקודם, יתחיל את המשחק ברמה 30 (המשחק השני לא איפשר להמיר את יכולות הדמות משמירה קודמת בעקבות השינויים במערכת ה-Leveling).
קינקט לזרם המרכזי
לראשונה בסדרה, מערכת הקינקט – חיישן התנועה של מיקרוסופט עבור האקסבוקס 360 והמחשב האישי – תאפשר שליטה קולית-ויזואלית על המתרחש במשחק. לפי ההדגמות של BioWare, שחקני הקינקט יוכלו לבחור באחת האפשרויות בזמן דיאלוג ע"י אמירתה בקול רם.
בזמן הקרבות, יוכל השחקן לחלק פקודות קוליות לחברי הצוות שלו ולעצמו, כשחקן חיזוק על בקרי השליטה הרגילים. החיישן אמור לזהות את המטרה עליה מביט השחקן בתור יעד לפעולה אותה הוא מעוניין לבצע. לדוגמה, אם הדמות מביטה על מחשב והשחקן קורא לה לפרוץ אליו, היא תבין בדיוק על מה מדובר.
קו-אופ של ארבעה שחקנים
ברוח המגמה האחרונה, להוסיף ריבוי משתתפים במקום שאין צריכים אותו, גם Mass Effect 3 יתהדר במצבי משחק כאלה.
במצב המשחק הקואופרטיבי, ארבעה שחקנים יתמודדו מול 11 גלים של אויבים, ברמת קושי שעולה בהדרגה. תוך כדי הלחימה, החבר'ה יוכלו גם למלא משימות משניות ולקבל צ'ופרים בתמורה. ההצלחה במשימות ה-Co-Op תשפיע על מערכת חדשה, "Galaxy at War", שתפרוש בפני השחקן את מפת הגלקסיה ותעקוב אחרי "רמת מוכנותו" להילחם בריפרס.
הדמויות שישתפו פעולה במצב ה-Co-Op אינן שפרד וחבריו, אלא פרצופים חדשים לגמרי. המשחק יאפשר לשחקנים לבחור מבין מספר גזעים מוכרים (Salarian, Quarian וכו'), ומבין כמה קלאסים שונים (Adept, Engineer.). המשחק יאפשר להגיע עד לרמה 20 עם דמות ה-Co-Op החדשה שלכם, וכן להתאים אישית את כלי הנשק שלה.
גלקסיה במלחמה
מדד "מוכנות הגלקסיה" הוא תוצאה ישירה של הפעולות במערכה לשחקן יחיד ובמשימות הקואופרטיביות: כל הצלחה במשימה כזאת תעניק לשחקן "נכס מלחמה", בדמות צי ימי, יחידה צבאית או תחנת רדאר, אותו הוא יוכל להציב על גבי המפה ולהפוך לקצת יותר מוכן לקרב הסופי.
מצב Galaxy at War גם יוסיף למשחק פן חברתי, באמצעות הטמעתו ב-Facebook, ב-iOS ובכל פלטפורמה אחרת שנהנית מקהל משתמשים רחב.
מגיע בקרוב
ב-14 בפברואר תגיע גרסת ההדגמה של המשחק, ושלושה ימים אחרי שחרורה, יפתח מצב המולטיפלייר לכלל השחקנים. מי שאינו יכול להמתין ומתכנן לבצע הזמנה מוקדמת יאלץ לעשות זאת רק דרך Origin, החנות הדיגיטלית של EA, משום שהיא ויתרה על ההשקה ב-Steam מטעמים ברורים.
Mass Effect 3 צפוי להגיע למחוזותינו (הפיזיים והדיגיטליים) ב-6 למרץ הקרוב, בגרסאות PC, אקסבוקס 360 ופלייסטיישן 3.
עוד על Mass Effect 3:
- גרסת ההדגמה תגיע בחודש הבא
- הידעתם? EA החליטה להצליב בין Kingdoms of Amalur: Reckoning, המשחק החדש שהיא מפיצה, ובין Mass Effect 3. במסגרת הקרוסאובר, כל מי שישחק בגרסת ההדגמה של Reckoning יזכה בשריון ובנשק מיוחדים עבור "מאס אפקט 3".