סרטון המשחקיות ליורש של Shadow of Mordor נראה מבטיח במיוחד
קצת אחרי שנחשפנו לראשונה לקיומו באופן כללי, קיבלנו סרטון חשיפת משחקיות ארוך ומרשים עבור כותר ההמשך ל-Middle Earth: Shadow of Mordor המכובד, אשר מבהיר כי הוא נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים מאוד – למרות ההצהרה על כך שמדובר בתיעוד מתוך גירסת מבחני האלפא הראשוניים המקובלים בתחום.
Shadow of War מתיימר להרחיב כמעט כל מאפיין שפגשנו בקודמו, ואף להוסיף כמה ייחודיים משלו, על מנת לספק חוויה בהיקף מאסיבי באמת, כך נראה, שתוכל להעניק תחושה שנאמנה יותר למקור האפי אותו טווה טולקין (ופיטר ג׳קסון, בהשראתו).
מפתחי הכותר הצהירו כי הוא יכיל מעל ל-100 יכולות מיוחדות (Skills) עבור דמותו של טאליון, להתאמה עבור גישות שונות לכל אתגר ובעיה שבהן יבחר השחקן, בנוסף למפת עולם פתוח גדולה הרבה יותר, מגוון גדול הרבה יותר של חפצים אשר יעניק רובד משחקיות נוסף אשר יגדיל את הנכונות להמשיך לשחק ולחזור אל אותן משימות כמה פעמים במטרה לקבל ציוד טוב יותר – וגם מצב חדש לגמרי שיאפשר לכל לבנות צבא שלם, למעשה, עם מפקדי משנה שאותם תקדמו, כלי מצור כבדים וטקטיקות שתצטרכו להתאים לכוח הקיים אצלכם – כמעט כמו במשחק אסטרטגיה בסגנון Total War.
סרטון המשחקיות המרשים חשף בפנינו גם את היכולת לרכב על מפלצות מיתולוגיות שיסייעו לנו במהלך הקרב (משהו שמרגיש בתורו כמעט כמו אדפטציה משוגעת של משחקי Battlefield), אלא גם את הקשר שמיועד להתפתח בין השחקנים למפקדי הצבא אותו הם יוצרים לעצמם צעד אחר צעד – משהו שבא לידי ביטוי במגוון תגובות שביכו על מותו של אחת מאותם תתי-מפקדים במסגרת ההשתלטות על אחת מהטירות המבוצרות הרבות שיציע הכותר, כאשר במפתחת הצטרפו לחגיגה הזאת עם סרטון "פרידה" קצר מהמפלץ הוירטואלי שהפך לכוכב רשת לרגע.
Shadow of War נשמע כמו משחק גרנדיוזי במיוחד, ואנחנו מחזיקים אצבעות שיצליח לשלב בהצלחה בין שלל הרעיונות אותם רואים בסרטון ושעליהם הצהירו המפתחים, מבלי ליצור תחושת "תפסת מרובה, לא תפסת" שקיבלנו בכמה וכמה כותרים גדולים ושאפתניים אחרים בשנים האחרונות – כאשר במקביל אנחנו מקווים מאוד שהמשחק יגיע לחנויות כשהוא מלוטש ובשל ברמה מתאימה, מה שבהחלט יהיה מאתגר מאוד כששואפים לעשות כל כך הרבה דברים שונים נכון ובאופן שיהיה מאוזן, מאתגר ומהנה.
Middle Earth: Shadow of War יגיע לקונסולות של סוני ומיקרוסופט ולמחשבים האישיים כבר בחודש אוגוסט הקרוב, כאשר מיקרוסופט תהיה המפיצה המרכזית שלו וכנראה תכוון לכך שנראה דגש על תמיכה בתקן ה-DirectX 12 וביכולת ה-PlayAnywhere (למשחק ב-Xbox One וב-PC במסגרת רכישה אחת בודדת). ההשקה הזו תהיה אחד מהאירועים המסקרנים ביותר בתחום הגיימינג בחצי השנה הקרובה – אין לנו ספק בכך.
הטרול מזכיר לי את השומר הקרח באודישנים לאחת מסדרות הכוכב נולד של סיימון קוול
המשחק הראשון היה אחד המשחקים הטובים ביותר ששיחקתי בהם בעשור האחרון. מאוד מקווה שההמשך יהיה לפחות טוב כמוהו
וואו זה נראה ממש מעניין.