חצי שנה אחרי ההשקה והתלונות הרבות – יוצרי Middle Earth: Shadow of War מכריזים על ביטולן הרשמי של המיקרו-עסקאות האגרסיביות שאפיינו אותו
מעט מאוד משחקים מצליחים למצוא את האיזון העדין והנכון בכל הקשור לרכישות בכסף אמיתי המובנות בכותר, או Micro-Transactions – ו-Shadow of War היה עד כה דוגמה לפוטנציאל הבעייתי עד מאוד של הטרנד הזה.
כותר ההמשך המבטיח ל-Shadow of Mordor הנהדר הושק באוקטובר 2017 עם מערכת של רכישות ציוד ולוחמים דיגיטליים בכסף ממשי, מעבר ל-60 הדולרים שנדרשו לרכישת המשחק עצמו – כאשר נראה כי חלק גדול משלבי המשחק פותחו ועוצבו כך שיהיה קשה מאוד לשרוד אותם מבלי להתבסס על אותם "קיצורי דרך" שהעניקו יתרון לשחקנים המוכנים לשלם עוד ועוד כסף במסגרת מערכת התוספים האקראיים.
מיותר לציין כי גיימרים רבים לא אהבו את הגישה המעודכנת והחמדנית משהו של היוצרים והמפיצים, וזה משהו שבא לידי ביטוי בין היתר בביקורות הגולשים הרבות ב-Steam עבור Shadow of War, שעומדות של 76 אחוזים של היענות חיובית בלבד, בהשוואה ל-91 אחוזים של ביקורות חיוביות להן זכה Shadow of Mordor אשר היה חף מעסקאות רכישה מובנות.
אין לנו מספיק נתונים פומביים שיאפשרו השוואה ישירה בין ההצלחה המסחרית של צמד כותרים אלו, אך כעת במפתחת Monolith מכריזים באופן רשמי על שינוי גישה מהותי, עם תוכנית לביטול של כלל מנגנוני הרכישות בכסף ממשי בתוך Shadow of War ושינוי של מצב המשחק המכונה Shadow Wars בכדי שלא יהווה מנוף לחץ גדול כבעבר להצטיידות בחפצים ומשאבים נוספים בתשלום. זה יקרה בחודש יולי הקרוב, ביחד עם עדכונים נוספים שאמורים להוסיף יכולות, חפצים ופעילויות נוספות עבור Shadow of War – ללא צורך בתשלום נוסף כלשהו מצד הגיימרים.
יתכן כי במפתחת ובמפיצה הבינו כי במסגרת השאיפה לשמור על רלוונטיות ועניין ביצירה לאורך זמן, מנגנוני רכישות מובנות אגרסיביים במיוחד חייבים להיעלם – ובחרו את הנקודה הכלכלית המתאימה ביותר לביצוע השינוי ולפתיחתו של המאבק לשינוי דעת הקהל הכללית. אולי מדובר כאן בלקח שימנע ממשחקים פופולריים אחרים לכלול מנגנונים דומים בעתיד מלכתחילה? אנחנו בהחלט נחזיק אצבעות לכך, ואתם?