הכותר החדש של יוצרי Max Payne כבר לא בלעדי לחנות המשחקים של מיקרוסופט ולחלונות 10, ומקבל את אהדת הגיימרים
Quantum Break כבר הוגדר בתור המותג החדש המצליח ביותר עבור קונסולת ה-Xbox One בשבוע הראשון להשקתו (כלומר מוצלח יותר מכותרים כמו Ryse: Son of Rome ו-Susnset Overdrive), ולמרות שככל הנראה לא מדובר בהצלחה חסרת תקדים עבור מיקרוסופט – משחק הפעולה הזה ללא ספק עשה את העבודה, עם ביקורות סבירות מהמבקרים ועניין לא קטן מצד השחקנים.
כל זה היה פחות נכון עבור גירסת המחשב האישי שהושקה במקביל לזו של ה-Xbox One, אך רק עבור חנות האפליקציות הרשמית בחלונות 10 – שלא ממש הייתה בשלה לגיימינג רציני באותו זמן, והציבה מגוון מגבלות טכניות עבור המשחק והשחקנים, בתוספת לרמת ביצועים בעייתית שאתגרה גם את מערכי החומרה המתקדמים ביותר בסביבה.
מיקרוסופט והמפתחת הפינית Remedy ביצעו כמה וכמה עדכונים לאחר ההשקה ששיפרו את המצב במידה מסויימת, אבל הדעה הרווחת על כך שגירסת המחשב האישי של Quantum Break היא זו שפחות מוצלחת, פחות מלוטשת ופחות מומלצת באופן כללי נותרה בעינה – עד שהגיעה הכרזה על כוונה להביא את המשחק גם לפלטפורמת ה-Steam, עם תמיכה בתקן ה-DirectX 11 שפותח את הדלת גם לאלו שאינם מריצים את חלונות 10.
אחרי עיכוב קל, ההשקה המיוחלת הזו הגיעה – ונראה שהיא בהחלט עשתה את העבודה עבור חלק בלתי מבוטל של השחקנים. גירסת ה-DirectX 11 של Quantum Break לא רק זמינה במחיר מופחת של 40 דולר (שעודכן גם בחנות המקבילה של מיקרוסופט, ראוי לציין) ולבעליהן של מערכות מבוססות חלונות 7 או חלונות 8/8.1 בגירסאות 64 ביט – היא גם מצליחה לספק שיפור ביצועים נאה של כמה עשרות אחוזים עבור כרטיסי המסך של NVIDIA, אשר כבר ידועים בתור כאלו שמתקשים ברוב המקרים להתמודד ולנצל כראוי את תקן ה-DirectX 12 העדכני.
לפי עדויות וכמה סרטוני השוואה שכבר עלו לרשת, גירסת ה-Steam של המשחק בהחלט זכאית להיות מוגדרת בתור 'הגירסה האולטימטיבית' של Quantum Break, עם חוויית משחק יציבה וחלקה יותר ברמה הטכנית, תמיכה בכלי ניטור וסטטיסטיקה שלא הייתה קיימת בגירסת החלונות 10, אפשרות לשחק עם Vsync והגבלת קצב הריצה ל-60 פריימים בשנייה או בלעדיו וללא הגבלת FPS – וגם פוטנציאל להגיע לקצב ריצה קבוע ויציב של 60 פריימים בשנייה בהגדרות בינוניות-גבוהות בהתבסס על מוצרי ביניים כמו ה-Radeon RX 480 וה-GeForce GTX 970/GTX 1060, זאת לעומת קצב ריצה של כ-30 פריימים בשנייה בלבד (ולפעמים גם פחות) בגירסת הקונסולות.
לנו לא נותר אלא לברך על התפתחות זו, ולקוות שבמיקרוסופט יאפשרו לעוד כותרים לעשות את הדרך לכיוון המחשבים האישיים בכלל ולכיוון הפלטפורמה המתחרה של וואלב בפרט, על מנת לספק לקהל יעד רחב יותר ליהנות מהם, בדרך ובאופן שבו יעדיפו לעשות זאת.