מצד אחד, גרסת ה-PC קוצרת שבחים והמחמאות למרות הבאגים הרבים והמוזרים – ומצד שני גרסת הקונסולות השבורה של המשחק השאפתני גורמת לשחקנים לזעום ולטעון להטעייה מכוונת אשר מביאה את סוני לביצוע צעדים דרסטיים. האם הנחישות לשים סוף לדחיות תתנקם במפתחת בעתיד?
רק לפני מספר חודשים, המפתחת CD Projekt RED נחשבה לאחד מהכוכבים הזורחים של עולם הגיימינג – חברה שהתחילה בקטן ועבדה באופן קשה והוגן על מנת להגיע אל הפסגה במסגרת סדרת The Witcher, תוך שהיא מכבדת ומעריכה את השחקנים שלה. היום, נראה כי חלק גדול מאותה הילה יוקרתית וייחודית התפוגג לו – וזאת למרות העובדה שהמשחק החדש שלה הוגדר בתור להיט כבר ביום הראשון שלה.
Cyberpunk 2077 הושק עם באזז עצום ב-10 בדצמבר, לאחר שרשרת של שלוש דחיות אשר נועדו להבטיח כי השחקנים זוכים לחוויית משחק בסטנדרט הכי גבוה שניתן – אך למרות אותן דחיות, הבטחות וחודשים של עבודה סיזיפית במיוחד מצד אנשי הפיתוח שזכתה להרבה התנגדות וביקורת ברשת, המצב בו הושק משחק התפקידים העתידני בעולם פתוח היה רחוק מאוד מבשלות מלאה, אפילו ביחס למשחקים הקודמים של הסטודיו שלא בדיוק הבריקו בהיבט הטכני שלהם לפני שזכו לשלל עדכונים הדרגתיים מקיפים.
במחשבים האישיים מדובר היה בשלל באגים משעשעים לרוב, שגרמו לעצמים ולדמויות לפעול בדרך שגויה בסיטואציות בלתי צפויות, לצד בעיות ביצועים וקריסות עבור חלק מהמשתמשים להם היה קצת פחות מזל – אך כל אלו החווירו בעיני רבים ביחס לאיכות הויזואלית, לאיכות הכתיבה ולעלילה האיכותיים שמהווים את נקודות החוזק המובהקות של היצירה.
עם זאת, בקונסולות ה-Xbox One וה-PlayStation 4 המצב היה (ונשאר) גרוע הרבה יותר – מעבר לבאגים ולחוסר היציבות שהקשו על השחקנים להישאב אל תוך היקום הדיסטופי של Night City, הביצועים הוכיחו את עצמם כזוועתיים באופן בלתי רגיל במסגרת גרסאות הבסיס המקוריות של הפלטפורמות מבית מיקרוסופט וסוני, עם טבילות לקצב תצוגה של 15 פריימים בשנייה ואפילו 10 פריימים בשנייה בסצינות עמוסות אקשן אשר לא יהיה מקובל אפילו בעיני שחקנים עם ניסיון מינימלי בתחום. כאשר זה קורה למרות שניכר בכל צעד כי עוגלו פינות רבות בהיבטים הויזואליים של המשחק בכדי להתאים ליכולות הקונסולות הוותיקות, מדובר בחדשות מאכזבות אפילו יותר – משום שלא ברור האם ל-CD Projekt תהיה היכולת הטכנית להביא את המשחק לרמה תקינה מינימלית ללא תלות בכמות ההשקעה בטלאים ועדכונים עתידיים.
השוואה בין הציונים עבור גרסת ה-PC לגרסת הקונסולות של המשחק עוזרת להמחיש את ההבדלים הענקיים – מדוע המשחק לא נדחה שוב או אפילו בוטל לגמרי לפלטפורמות שככל הנראה פשוט אינן מסוגלות לתמוך בהפעלה סבירה שלו?
כעת, לאחר הודעות התנצלות מצד היוצרים, סוני היא זו שמבצעת צעד קיצוני אך הגיוני ומסירה את Cyberpunk 2077 מהחנות המקוונת שלה עבור קונסולות ה-PlayStation – בראש ובראשונה בשל העובדה כי בשום שלב לפני ההשקה עצמה לא קיבלנו הדגמה או אפילו התייחסות לאופן בו המשחק יפעל בקונסולות הבסיס של הדור הקודם, אף על פי שנחשף במקור עבורן הרבה לפני שקונסולות ה-PlayStation 5 וה-Xbox Series S/X הפכו משמועה למציאות.
ניכר כי אנשי הניהול והשיווק ב-CD Projekt הבינו את המצב הבעייתי בו הם נמצאים במסגרת השאיפה להשיק את המוצב ללא דחיות נוספות ולכל הפלטפורמות בכל מחיר, ובחרו להסתיר מידע מהצרכנים – ועכשיו מגדל הקלפים מתחיל לקרוס לו, עם מאות אלפי שחקנים זועמים שדורשים זיכוי כספי באופן מיידי ואינספור אחרים שמפגינים סולידריות ויוצאים בפומבי נגד ההחלטות והמעשים של החברה גם אם לא נפגעו מהם בעצמם.
העדכונים התכופים עבור Cyberpunk 2077 זורמים גם כעת וכנראה ימשיכו לזרום גם בעתיד הנראה לעין, ויש סיכוי לא רע כי הכותר אף יוחזר אל החנות של סוני בשלב מאוחר יותר – אך האם יתכן כי הנזק הגדול כבר נעשה, וכעת ב-CD Projekt לא יוכלו לצבור מאות מיליוני דולרים במכירות מקדימות עבור יצירות העתיד שלהם? מוזמנים לספר לנו מה דעתכם על כל הסאגה המצערת הזו בתגובות.
הביקורות המשבחות מצד התקשורת משחק הזה מראה עד כמה התעשייה הזאת חולה ומלאה באתרים שהולכים על קליפות ביצים מחשש לאבד את הספונסרים שלהם.
גם אם נתעלם לרגע מעניין באגים שוברי משחק שכנראה יתוקנו עם הזמן, המשחק הזה לא מקיים חלק גדול מהפיצ'רים שהבטיחו לנו במהלך השנים וזה לגמרי פרסום שקרי מצד CD Project.
לא שיחקתי ולא אשחק ולא ארכוש לפחות שנה מהיום שיצא לשוק. למה ? למוד ניסיון . רלוונטי לכל המשחקים מהשנים האחרונות .
על דור קודם של קונסולות הם בכלל היו צריכים לוותר , סתם חזירות שתעלה להם ביוקר.
תכלס, משחק כזה שאפנתי ומתקדם מה היה הלחץ לשחרר אותו גם לדור הקודם? בהחלט חזירות שחזרה אליהם כמו בומרנג.
היו מתמקדים אך ורק במחשבים ובדור הבא של הקונסולות, כך גם המשחק היה יוצא מוכן יותר ואולי אפילו עם עוד תוכן, חבל..
בתור אחד שמשחק על זה במחשב.. הבאגים לא מאוד מטרידים אותי…
הבעיה העיקרית של המשחק היא שהוא מרגיש פשוט חסר חיים מחוץ למשימות..העיר נראית נהדר..אבל,פשוט מתה..
npcs שלא עושים כלום..ואם אתה מסובב את הראש לחצי שניה נעלמים..שלא נדבר על ai של הנהגים שפשוט לא קיים.
הפיזיקה גרועה וזה מאוד מאכזב אחרי כל ההצהרות והראיונות של המפתחים על כך שכל מקום שיהיה בו קרב יראה ככה אחכ..בפועל המון עצמים לא מגיבים בכלל לירי(אי אפשר אפילו לפנצ'ר גלגלי רכב!)
בדיוק זה. דברים שלא עובדים, AI שלא מתפקד, קווסטים שנראה כאילו חתכו חלקים מהם בדקה ה-90 בשביל לדחוף את המשחק החוצה כמה שיותר מהר. הדברים האלה זה משהו שאף Patch לא יתקן.
https://youtu.be/bexA1Oolp0k
סרטון שמסכם (אם אפשר לקרוא ל40 דק סרטון סיכום..) את הדברים בצורה נהדרת בעיניי.
CD Projekt, לא CD Project.
קודם כל, בתור אחד שמשחק את המשחק על מחשב אישי, זה משחק מדהים. גם עם הבאגים. דבר שני, להערכתי נושא קונסולות הדור הקודם (xbox one, playstation 4) נגרם כתוצאה מכך שהמשחק הזה כבר מאוד מלכתחילה ולא היה צריך לצאת בכלל לקונסולות שלא יכולות להתמודד איתו. וזה גם היה די ידוע מלכתחילה כי אפשר לעשות הערכות של בכמה פוליגונים (כוח חישוב גרפי) ובכמה טקסטורה (זכרון) המשחק ישתמש באופן מאוד גס, ולהשוות לחומרה שבקונסולות. הן מראש לא נבנו לעומס כזה. כך שאו שלא טרחו לבדוק את זה, או שפשוט היו חמדנים בלי קשר למציאות. זה יכול להיות גם קשור לפרק הזמן הארוך שעבר בין ההכרזה ועד שהמשחק יצא. אגב, גם גרסה מהונדסת מראש בנפרד עבור הקונסולות האלה להערכתי לא הייתה עובדת טוב במיוחד אלא אם כן היו נעשים ויתורים שהיו הורסים את החוויה ביחס לגרסה המלאה על המחשב האישי. בתור שחקן עם מחשב אישי, אני שמח שאין לי קונסולה. חדשה או ישנה.
לדעתי אחד המשחקים הטובים שיצאו לאחרונה .
החסרון הגדול שלו הוא ההייפ שהיה לפני היציאה שלו.
בתור אחד ששיחק את וויצ'ר 1+2 לפני שהחברה נהפכה למפורסמת אני יכול להגיד שהמשחקים שלהם תמיד היו עם באגים ומה שהפך את המשחקים לטובים היתה העלילה והדמויות.
סיימתי בדיוק אתמול את המשחק והיה ממש כיף.
הירי ממש טוב לדעתי – גם מגוון הנשקים והיכולת לשפר אותם.
גם הבניה של הדמות לאיזה סגנון אתה רוצה להתקדם (אני בניתי נינג'ה האקר – דמות די חלשה אבל המשחקיות היתה ממש כיפית ודורשת הרבה חשיבה ואסטרטגיה).
העלילה ממש טובה גם של הסיפור המרכזי וגם של רוב המשימות הצדדיות. היה אפשר יותר טוב אבל עדיין…
– היו באגים שפגעו בחוויה והיה גם באג אחד שמנע ממני לסיים משימה צדדית (ממש מבאס – במיוחד ששרפתי 40 דקות כדי להבין שזה לא אני שעשה משהו בעייתי אלא המשחק).
– אכן ציפיתי ליותר מבחינת הAI של הNPC בעיר.
– בתור אחד שבנה דמות עם cool גבוה וציפיתי לחוויה של splinter cell, הAI ממש גרוע בזיהוי שלך מתגנב – אם אם רואים אותך לשניה ואז נעלמת, הם לא באים לבדוק מה הם ראו אלא ממשיכים כרגיל.
– יש מלא נשקים ואייטמים ששוברים את המשחק – אבל יש את זה ברוב הRPG.
המשחק מקבל אצלי 7.5/10 שזה הרבה פחות מוויצ'ר 3 אבל אחלה משחק
לפי New York Times בפולין מתגבשת תביעת ענק נגד החברה בטענה להונאת משקיעים. נראה מה יצא מזה.
אני גם שיחקתי במשחקים של החברה בהשקה ובאגים היו, נכון, אבל לא במצב שהמשחק יצא לשוק שבור לגמרי.
אני מאמין שהם ניסו להיות פופולריים ולא התמקדו במה שהם טובים – העלילה.
הם ניסו להיות הכל – RPG, GTA style, משחק התגנבות, looter & shooter ועוד… ולא הצליחו.
אני נהנתי מהעלילה ולא חוויתי יותר מדי באגים רציניים למעט מה שכתבתי בהערה הקודמת.
ממש מוזר לי שלקח להם 7 שנים לפתח משחק כזה. יכול להיות לאחרי שנהיה כל כך הרבה הייפ אז הם רצו ללכת לקראת קהל חדש שאוהב looter & shooter ואת הסגנון של GTA וניסו לשנות את המשחק מה ששבר הרבה דברים.
בתור מפתח (לא של משחקים), אני מכיר את התופעה שאתה מפתח אפליקציה שעובדת מצויין ואז מגיע המנהל ודורש להוסיף עוד פיצ'ר – הוא חושב שזה משהו קטן אבל בפועל זה משפיע על המון דברים ויכול לשבור המון לוגיקה)
אין ספק שהם פישלו בגדול – אבל אני עדיין חושב שזה אחלה משחק.
אני הבנתי שהפיתוח הרציני התחיל רק ב-2016 אחרי שהם סיימו לעבוד על Witcher 3.
לדעתי יש למשחק יסודות מצויינים והם בהחלט יכלו להוציא יצירת מופת, אבל לגמרי מרגישים שחסרים עוד 12-24 חודשי פיתוח בשביל להוציא את החזון שלהם לפועל.
בנוסף הם היו צריכים לבטל את המשחק לקונסולות דור קודם ולהתמקד רק ב-PC וקונסולות הדור הבא. מאחר וכמעט לאף אחד אין את הקונסולות הדור הבא ובעולם ה-PC כמעט בלתי אפשרי למצוא כרטיסי מסך דור הבא בלי לשלם פרמייה של 200%, והמכירות המוקדמות כיסו לחלוטין את עלויות הפיתוח שלהם, מה בדיוק בער להם לשחרר את המשחק דווקא עכשיו?
הסיבה העיקרית זה הפחד מדעת קהל אחרי שהם כבר דחו פעמיים והביקורת עליהם שהם דוחפים את המפתחים לעבוד שעות נוספות אחרי שהם הבטיחו שזה לא יקרה.
אני מאמין שנגלה את האמת בשבועות/חודשים הקרובים.
אין פה אמת,
יש הצלחה כלכלית במחיר של פגיעה בשם הטוב של החברה שנחשבה עד לפני חודש כחברה הכי טובה לגיימרים ועכשיו היא כבר (בדעת קהל) כבר חצי דרך לכיוון fallout 76.
גם אם הם יתקנו את על הבאגים – יש הרבה דברים מיבניים במשחק שאי אפשר לתקן לדעתי (כלומר קשה מאוד ולא כלכלי כעת) ויש את דעת הקהל שכבר נפגעה קשות.
רושם ראשוני זה הכי חשוב
מסכים. איך נפלו גיבורים.
הקטע הכי עצוב זה: