Deathloop, המשחק החדש מבית Arkane Studios ו-Bethesda, מושק רשמית ומקבל מילים חמות רבות – בתוך בלעדיות זמנית עבור קונסולת ה-PlayStation 5, על אף העובדה שבעלת הזכויות החדשה שלו היא בכלל מיקרוסופט
הסיפור הזה יכנס אל ספרי ההיסטוריה של עולם הגיימינג בתור קוריוז משעשע שממחיש כיצד דברים עשויים להשתנות מקצה לקצה במהלך שנות הפיתוח של משחק כזה או אחר. כותר הפעולה הטרי מבית יוצרי Dishonored ו-Prey הושק רשמית עבור מחשבים אישיים וקונסולות PlayStation 5 תוך שהוא קוצר הרבה שבחים על הרעיונות הייחודיים שלו – בזמן שמיקרוסופט נאלצת לשבת על הספסל ולצפות בכל החגיגה מהצד, למרות שכיום הכותר, המותג, המפתחת שלו וחברת ההפצה כולם נמצאים בבעלותה המלאה.
Deathloop הוצג לראשונה לקהל הרחב בשנת 2019, כשהוא מגיע עם הסכם בלעדיות חלקי בין המפיצה Bethesda לבין סוני שיעניק לקונסולות ה-PlayStation 5 הזדמנות ליהנות ממנו לפני כל שאר הפלטפורמות הסלוניות המתחרות. מאז ועד היום דברים קצת השתנו – משום שמיקרוסופט הספיקה להשלים את הרכישה של אותה Bethesda (וחברת האם שלה) תמורת סכום של 7.5 מיליארד דולר, אך עם זאת החליטה (או נאלצה) לשמור על ההסכמים וההתחייבויות שנוגעות גם למספר כותרים עתידיים אחרים.
משחק הפעולה הטרי שמתקיים במציאות אלטרנטיבית (ובתוך לולאת זמן) של שנות השישים במילניום הקודם מחזיק נכון לעכשיו ממוצע נדיר למדי של 88 מתוך 100 אצל המבקרים בפלטפורמת Metacritic עבור גרסת ה-PS5 שלו, בהתבסס על שיקלול של 91 ביקורות שונות, בזמן שגרסת ה-PC נהנית אף היא מממוצע של 88 מתוך 100 מהמבקרים – אך ראוי לציין כי הציונים מהשחקנים פחות מלטפים בשלב זה, בעיקר בגרסת המחשבים האישיים שסובלת ממספר בעיות טכניות מאכזבות משהו, אשר גורמות לחוויית משחק מגומגמת עבור חלק בלתי מבוטל מהשחקנים (כולל אלו שיש להם מערכות מתקדמות שעולות על הדרישות הרשמיות).
למרות שלא כולם מרוצים באותה מידה, בהחלט ניתן לדמיין כיצד Deathloop יהיה עוד גורם שיסייע לסוני למכור קונסולות PlayStation 5 נוספות ולהגדיל את הפער שלה מה-Xbox Series X ו-Xbox Series S של מיקרוסופט, בזמן שהיא נאלצת להמתין בסבלנות במשך שנה שלמה לכל הפחות עד שתוכל להשיק את הכותר בפלטפורמות הדור החדש שלה.
שיחקתם כבר ב-Deathloop? שוקלים לקנות אותו? בואו לשתף חוויות בתגובות.