עדכון: גם מצבה של הגנת הקבצים Denuvo אינו מלבב במיוחד בימים אלה, כאשר משחק הפעולה Just Cause 4 שהתבסס על ההגנה העדכנית ביותר מבית החברה נפרץ בהצלחה בתוך כיומיים בלבד, ובכך הצטרף אל רשימה ארוכה של כותרים בולטים כדוגמת FIFA 19, Pro Evolution Soccer 2019 ו-Monster Hunter World אשר נכנעו לקבוצות הפיראטיות בתקופה האחרונה. נחמה ל-Valeroa? לא בטוח.
הכתבה המקורית: טכנולוגיית DRM חדשה בשם Valeroa התיימרה לספק תחרות לכוחה של Denuvo, אך נראה כי לפורצי המשחקים היו תוכניות אחרות
הוויכוח אודות נחיצותן של טכניקות הגנות קבצים בעולם התוכן הדיגיטלי ובשוק הגיימינג בפרט נמצא בעיצומו, כאשר מצד אחד אי אפשר להכחיש את היקפי הפיראטיות הגדולים מהם סובלים כותרים שמופצים באופן בלתי חוקי ברשת במקביל להשקה שלהם, ומנגד קיימות דוגמאות ליצירות שהושקו מלכתחילה בפורמט נטול DRM אך זכו בכל זאת להצלחה מסחרית כבירה בשל איכותם והכבוד אותו הפגינו כלפי הצרכנים.
בעידן הנוכחי, נראה כי רוב מפיצות המשחקים הבולטות נוטות באופן מובהק לשימוש בשיטות DRM שינסו לכל הפחות לעכב את פריצתם הפיראטית של משחקים בכדי להגדיל את פוטנציאל ההכנסות שלהם בימים או בשבועות הראשונים – והנציגה הבכירה שנהנית מהמצב הזה היא Denuvo, לה עסקים ועסקאות עם מרבית השמות הגדולים בעסק. אין זה מפתיע לגלות כי יש עוד חברות תוכנה שהיו רוצות לקבל חתיכה מהעוגה הרווחית הזו של הגנות תוכן וקבצים – ולאחת מהן קוראים Valeroa.
יוצרי Valeroa יצאו בהכרזות פומביות שאפתניות לרגל השקתו של המשחק הראשון (והיחיד, בינתיים) שמבוסס על הטכנולוגיה שלהם – על כך שהשיטה שלהם אינה ניתנת לפריצה "בתוך זמן סביר", ובכך מבטיחה הגנה מפיראטיות למוצרים בשבועות הראשונים הקריטיים להשקתם, לכאורה בצורה עדיפה מהשיטה מבית Denuvo שכבר נפרצה בכמה הזדמנויות בתוך ימים בודדים אחרי הגעתם של הכותרים אל החנויות, ובכמה מקרים נדירים אפילו לפני ההשקה בחנויות.
יתכן שקריאת תיגר זו על קבוצות הפריצה ברשת לא הייתה צעד חכם במיוחד, וכך קרה ש-City Patrol: Police, הנסיון הראשון של Valeroa להפגין את יכולותיה, נפרץ בתוך כיומיים מאז ההשקה – כאשר לפי האתר Torrentfreak המשתמש האחראי לפריצה (שאינו משתייך אל קבוצות הפריצה הפיראטיות "המבוססות" בתחום) הצהיר שנדרשו לו עשרים דקות בלבד בכדי להתגבר על ההגנות העדכניות. בהחלט לא משהו שתואם את ההבטחות באתר החברה לטכנולוגיה חסינה ואמינה.
אז בעוד הוויכוחים על הצורך בשימוש ב-DRM ימשיכו כנראה לנצח, דבר אחד נראה די ברור – לאתגר את חובבי הפריצות למיניהם שנמצאים אי שם במרחבי המרשתת ולתפוס את תשומת ליבם זה אינו רעיון טוב בשום מצב.
אני בעבר הייתי מוריד פיראטי כי הייתי יותר צעיר ולא היה לי כסף לשלם הון על כל משחק.
כיום אני בן 34 ומשחקים כמעט ולא מעניינים אותי מלבד 4 משחקים נוסטלגיים שפעם בכמה שבועות אולי אני משחק מספר שעות למרות שיש לי כסף לקנות את המשחקים.
במבט לאחור כצד אובייקטיבי אני אומר שמוטב ליצרנים והיבואנים והחנויות למכור משחקים מקוריים (למחשב ושאר הקונסולות) עד למחיר מקסימלי של 50 ש"ח וכמובן שיהיו משחקים זולים יותר מ- 50 ש"ח שזה יהיה המחיר המקסימלי.
זה יגרום לאנשים לקנות משחקים מקוריים הרבה יותר.
יש משחקים מקוריים שרק דרכם ניתן לשחק ברשת עם שחקנים אחרים אך עם משחקים פרוצים זה לא ניתן.
כמובן שיש פאצ'ים שעוקפים את החסימה והם כן יכולים לשחק ברשת והם משתמשים ברמאויות להציק לשחקנים הוגנים ברשת.
2 מסקנות:
1. היו צריכים להשקיע את המשאבים בהוזלת המשחקים כפי שציינתי עד 50 ש"ח.
2. במקום לעבוד על טכנולוגיות מיותרות שתמיד יוכלו לעקוף ולהפיץ את המשחק פרוץ – שיגבירו פיקוח בלובי משחקים אונליין ויעקבו אחרי שחקנים שמשתמשים בפאצ'ים ויחסמו את כרטיס הרשת של המחשב שלהם ומספר סידורי של לוח האם שלהם והדיסק קשיח שלהם מלקבל גישה לשרתי האונליין של המשחק.
כנראה לא שיחקת ב WITCHER 3 .
אחרי W3 (שסיימתי ממש לפני שבוע) היה בא לי להקיא וחשבתי שלא יהיה עוד משחק שככה יושיב אותי על הכיסא _ (היה אחד בעבר וקראו לו TRIBES או היום הוא נקרא TRIBES ASCEND, תזהרו מלנסות אותו).
והנה בא AC_ODYSSEY _ ודווקא יפה מאד.
(מה שלא יפה זה הבית שלי וההזנחה שהוא סופג בחודש האחרון)
יפה שזרקת חמישים שקל כי זה מצלצל לך יפה
הגנה שנפרצת תוך 20 דקות היא הגנה שנפרצה כבר בעבר..
על זה נאמר : INSIDE JOB