אחרי המשחק ההוא שכולם רוצים לשכוח שיצא (MW3? אין לי מושג על מה אתם מדברים), ל-Ghosts יש הרבה מה להוכיח, ולפי קמפיין הפרסום, הוא בהחלט מנסה. האם הוא הצליח להתעלות על קודמיו?
סדרת Call Of Duty אף פעם לא הייתה האהובה עליי, בלשון המעטה. אחרי World At War הרגשתי שהסדרה הגיעה למבוי סתום, שלא נותן לשום יצירתיות לבקוע ולא נותן מקום לחדשנות. Black Ops 1 שינה קצת את דעתי, אך במבט לאחור הבנתי שרק העלילה הלא שגרתית הצילה אותו. לאחר מכן המותג שוב נכנס לתקופה של רפטטיביות, שבסופה אנחנו מקבלים את Ghosts.
תליתי המון תקוות ב-Ghosts, המנוע החדש, העלילה החדשה (בערך) ומצבי המשחק החדשים בנו בי תקווה לעתיד בהיר יותר למותג שלמדתי לשנוא, וכך, ניגשתי ל-Ghosts עם אופטימיות, אולי אפילו מופרזת. ומה שמצאתי היה לא כל כך גרוע, אבל גם לא כל כך טוב.
|
אותה גברת באדרת קצת אחרת
את המוטליפלייר של קל אוף דיוטי כולם מכירים. זה אחד מהמשחקים הפופולארים ביותר בעולם ולמרות כמות הכסף הלא נתפסת שמשקיעים במשחק כל שנה מחדש, מצב מרובה המשתתפים של COD נשאר כמעט אותו הדבר בחמשת המשחקים האחרונים, ונראה שכך הדבר גם הפעם, אם כי זה מרגיש קצת אחרת.
ראשית, ההתקדמות וההתאמה האישית של הנשקים התקדמה פלאים ודומה יותר לאותה מערכת שיש ב-Black Ops 2. השינוי הכי משמעותי לפי דעתי הוא שתוכלו לקנות איזה כלי נשק שתרצו מהפעם הראשונה בה תשחקו. כמובן שיש את הנשק הבסיסי שיהיה זמין לכולם, אך הכוונה היא שלא תהיו כבולים למערכת הרמות כדי לקבל נשקים – זריזות מיומנות יביאו לכם מטבעות, איתם תוכלו לקנות את הנשק המיוחל, יחד עם תוספות, שדרוגים וכו'.
Call Of Duty: Ghosts
ז'אנר: יריות בגוף ראשון פלטפורמות משחק: מחשב אישי, PS3, Xbox 360, PS4, Xbox One
דרישות מערכת מינימאליות:
מעבד: Intel Core 2 Duo E8200 2.66 GHz
או Phenom 8750 Triple-Core זיכרון: 4 גיגה-בייט
כרטיס מסך: GTS 450 או כרטיס מסדרת Radeon 5870
מקום פנוי בכונן הקשיח: 40 גיגה-בייט
|
הדבר המשמעותי השני הוא איזון הנשקים. בעיה שתמיד הציקה לי במשחקי COD קודמים זה שהנשקים בסופו של דבר התחלקו לשתי קבוצות – נשקים גרועים ונשקים טובים. הפעם, הנשקים מרגישים יחודיים יותר בשימושים שלהם – אקדחים יועילו פחות לטווח רחוק לעומת רובי סער או רובי צלפים. כמו כן, נעלמה תופעת "ספוגי הכדורים", עכשיו שלושה-ארבעה כדורים מרובע ממוצע ויישלחו אתכם לגמלאות מוקדמת, השינוי הזה הופך את המשחקים למותחים יותר ומהירים יותר, כאלה שנשענים יותר על מיומנות ולפי דעתי – זהו שינוי מבורך.
כל כך הרבה פרקים! איפה להתחיל? |
השינוי השלישי המשמעותי והאחרון הוא המפות. כל מי ששיחק במשחק COD יודע על מה אני מדבר – המפות נועדו בפשטות לריצות מהירות ולסיבובים מהירים ומלאי אדרנלין. הפעם, המפות הפכו גדולות יותר (אמנם לא באטלפילד, אבל זה בהחלט מתקדם לשם). הן הפכו לגדולות יותר מבחינת השטח ומבחינת הלחימה המגוונת, המפות מציגות איזון מצויין במפות העירוניות – צריך לפקוח את העיניים למעלה, למטה ולצדדים. אם תירדמו בשמירה לרגע אחד, תסיימו את מסע ההרג שלכם מוקדם מן הצפוי. אך אליה וקוץ בה – המפות הגדולות ומספר השחקנים המועט מוביל לכך שתתרוצצו בחרבי המפה לפעמים לדקות שלמות בלי למצוא מישהו, אני חושב שיש פוטנציאל רב במפות גדולות כאלו, רק נשאר להעלות את מספר השחקנים והמולטיפלייר באמת ישתפר משמעותית.
מנוע חדש, בעיות חדשות- ישנות
אחד השיפורים בהם התגאו ביותר באקטיוויז'ן זהו המנוע החדש שהסדרה זוכה לו. והגיע הזמן באמת, המנוע בו השתמשו משחקי הסדרה עד כה בוסס על המנוע של Quake 3 Arena (גרסה שונה משמעותית, אך מנוע ה-id tech 3 עדיין פעם בתוכו). למרות שזה נתן לו את האפשרות לרוץ על מחשבים חלשים מאוד בלי להקריב יותר מדי אפשרויות גרפיות, כולם הסכימו שצריך להחליף את המנוע המיושן. אז הנה, הגיע היום המיוחל ואיתו כל הצרות. אני חושב שיהיה יותר קל למנות אילו בעיות לא היו לי. קפיאות רנדומליות או קבועות בשלבים, במולטיפלייר ופעם אחת אף בין שלבים. קריסות לשולחן העבודה ופעמיים זה אף הוביל אותי למסך המוות הכחול. מיותר לציין שגם המשחק עצמו לא רץ בצורה אופטימלית על הגדרות גבוהות, למרות שבאטלפילד על Medium נראה טוב יותר ורץ חלק יותר. אל תבינו אותי לא נכון – אני שמח שאקטיוויז'ן הורו על החלפת המנוע סוף סוף, אבל בהתחשב בכל הכסף שנזרק כל שנה על פיתוח המשחק, אני מאמין שהם יכלו לעשות עבודה טובה יותר.
ככה זה נראה על שילוב של הגדרות בינוניות ונמוכות |
ל COD הסינגל הטוב ביותר, BF המולטי הטוב ביותר.
אני לא בטוח שמי שאף פעם לא חיבב קוד (סינגל) יכול לכתוב עליו…
סדרת MW לטעמי זה הסינגל פלייר הטוב בכל הזמנים! (המולטי, אהההה ככה ככה.)
מנוע חדש?!?!?!
מאיפה הבאתם שGHOST זה מנוע חדש???? מנוע משופר חבר'ה…
למגיב #5, גם BF4 בדיוק אותו הדבר..
אין דבר כזה יותר מנוע חדש..
כולה מתיחת פנים שדרוגים ויזואליים
ואותה הפיזיקה המחור%נת של BF3.
שום מנוע חדש!
לכל אורך הכתבה מצוין כי יש מנוע חדש, זה פשוט טעות. זה עדיין אותו מנוע זקן, שפשוט עבר שיפוצים ומתיחת פנים. זו הסיבה שהגרפיקה נראית לא מי יודע מה – מתאימה למשחקים מלפני מספר שנים.
בקיצור אין על באטלפילד !!
המשחק לא סופר את קול אוף דיווי המטופש וחסר הגרפיקה!!
בבאטלפילד מרגישים בסרט פול אייץ די !! מפחיד !!
ביקורת אופטימית מדי
המשחק לא טוב. בגלל שאנחנו בישראל אנחנו מקבלים פינג לא טוב ויורים באוויר חצי מהזמן, המנוע הגרפי גרוע וזוחל למרות שהמשחק נראה כמו BAD COMPANY 2.
אחרי המשחק הזה החלטתי שאני לא קונה יותר COD אלא אם כן יש שרתים אמיתיים כמו ב-COD4,שיפור אמיתי בכל הפרמטרים וביקורות חיוביות מקיר לקיר.
ולכל חובבי באטלפילד: באטלפילד לעולם לא יכול להחליף את COD, מדובר על שני משחקים שונים לגמרי…זאת לא אותה חוויה בכלל.
למגיב 7
כנראה שלא שיחקת ב- BF4 כי אין לך מושג על מה לדבר. כל המנוע עבר שיפורים רציניים מהגרפיקה ועד למשחקיות , הוסיפו Levoltion , יש Commander mode וכו' וכו' וכו'.
BF4 לקח אותו בקלות
למרות שהקמפיין של BF4 הרבה יותר קצר (מדי לטעמי) מאשר COD, לדעתי COD נכשלו בעניין הגרפיקה והביצועים.
מחשב המריץ על ULTRA במסך 2560X1440 את המשחק BF4 בלי בעיה ואותו דבר על COD רק שהוא נתקע לפעמים – זה כישלון.
במיוחד כשרואים שהכרטיס מסך בקושי ב-USAGE של 60% לעומת 90% ב-BF4.
המשחקים הקודמים עבדו נפלא ויותר מעניינים.