המשחק Black Myth: Wukong הפך להצלחה מיידית הודות לשילוב של סיפור מוכר, משחקיות מעניינת וגרפיקה שעשויה לדחוף את עולם כרטיסי המסך קדימה בקצב מהיר יותר
על Black Myth: Wukong שמעו רבים שנוהגים להתעדכן בכל מה שחדש בעולם הגיימינג. מדובר בפרויקט ראשון מסוגו שמגיע מאולפן סיני כאשר ההתמקדות המלאה נעשית לא במשחקיות ברשת, לא בריבוי-משתתפים, ולא בהכנסות צדדיות שבתפעול חנות וירטואלית למכירת שיפורים קוסמטיים.
Black Myth: Wukong הוא משחק שחקן-בודד אשר שם את כל הדגש על משחקיות, גרפיקה ועלילה והוא מבוסס על הספר המפורסם "מסע למערב", אשר מערב הרבה פולקלור סיני ואהוד במיוחד על הציבור הסיני אשר רואה בסיפור חלק בלתי נפרד מהתרבות ואף נוהג ללמודו במהלך שנות הלימוד בבתי הספר. מסע למערב הוא ביג-דיל עבור סין.
עבור עולם פיתוח המשחקים הסיני, זה כותר ראשון מסוגו שרוצה לפרוץ את מה שהשוק המקומי עשה עד כה ולהפוך להצלחה, ועושה זאת עם תקציב מכובד ופיתוח שנמשך שנים ארוכות.
Black Myth: Wukong עושה שימוש במנוע המשחקים Unreal Engine 5 ובכל הטריקים שיש למנוע מתקדם שכזה להציע.
מדובר באחד הרגעים הללו שמשחק מחשב חדש עושה קצת ממה שמשחקים כמו Crysis עשו בעבר – ומציג אפשרות להינות מגרפיקה עשירה בפרטים, עם הצללה מתקדמים לצללים ולתאורה, כמו גם השימוש בטקסטורות בעלות רזולוציה גבוהה במיוחד, יחד עם ערפל מציאותי. כל זאת, הודות לפוטוגרמטריה המתקדמת שיש למנוע להציע עבור יצור של סביבה מציאותית, לצד שימוש בטכנולוגיית Lumen שמאפשרת עקיבת קרניים מציאותית.
גרפיקה סופר-מתקדמת היא דבר שיכול להיות קיים במשחקים מהסוג הזה, ואף רצוי, אך לצידם חשוב לזכור שיש מערכות מחשב ישנות יותר בשוק. אנו מביאים בפניכם מבחני ביצועים עבור Black Myth: Wukong בשימוש שלל כרטיסי מסך והגדרות שונות על מנת שתוכלו לדעת כיצד החומרה שברשותכם, וגם זאת שלא – מתפקדת במשחק מתקדם שכזה.
יש לציין כי עקיבת קרניים או Raytracing היא חלק גדול מהחוויה הויזואלית של Wukong, לצד איכות צללים מציאותית במיוחד. מדובר בתכונה שבה כרטיסי המסך של NVIDIA מובילי שוק כעת, ולכן יש לקחת בחשבון את הביצועים הנמוכים במיוחד בהשוואה של כרטיסי המסך של AMD. גם כשמדובר בטכנולוגיה כמו Lumen של Epic מנוע Unreal Engine 5, יכולות עקיבת הקרניים החומרתיות של NVIDIA פשוט באות לידי ביטוי בדרך שבה כרטיסי המסך של AMD לא זוכים לקבל ביצועים טובים בשימוש עם הטכנולוגיה הזאת.
דרישות החומרה הרשמיות של Wukong הן צנועות למדי בהתחשב בהבטחה לגרפיקה עשירה עם מעבדים כמו Core i5 8400 או Ryzen 5 1600 כמינימום ועם כרטיסי מסך כמו ה-GTX 1060 או ה-RX 580 הפופולריים גם כן כסף כניסה. עבור הגדרות מומלצות נשארים מפתחי Wukong עם חומרה צנועה למדי כמו RTX 2060 או RX 5700 XT. לדעתנו כאשר ישנה חומרה חזקה משמעותית בשוק, על אחת כמה וכמה עם שימוש בהגדרות מעל למינימום, הדרישות המומלצות זקוקות לכמה דרגות ביצועים גבוהות יותר.
הגדרות מלאות – שמור לחומרה עתידית
על אף שלא היינו ממליצים לעשות זאת, בחנו כמה מכרטיסי המסך החדשים בשוק היום כדי לראות איך הם מתמודדים עם ההגדרות המלאות לחלוטין את Black Myth: Wukong.
הגדרות מלאות אומר שלא מוותרים על דבר. זה אומר עקיבת קרניים וצללים באיכות מלאה, כמו גם טקסטורות ואפקטים לאחר עיבוד. זה אומר גם שלא נעשה שימוש בטכנולוגיות שיפור ביצועים על גבי איכות תמונה כמו DLSS או FSR אלא שיש שימוש ברזולוציה פנימית מלאה.
בסט הגדרות שבכל מקרה לא היינו ממליצים להשתמש בו, אבל מעניין לראות תוצאות, אפשר לראות את GeForce RTX 4090 העוצמתי בחוסר אונים מוחלט ברזולוציית 4K וגם מתחת ל-60 פריימים לשניה בממוצע ברזולוציית 1440P. אל תשתמשו בהגדרות הגבוהות ביותר ב-Wukong, זה חסר שימוש.
הגדרות הגיוניות לחומרה מתקדמת
עבורנו, כך צריכות להראות הגדרות לאלו שעדיין רוצים איכות תמונה גבוהה אך יש להם חומרה מתקדמת. סט הגדרות Very High בשילוב כמות בינונית של עקיבת קרניים עדיין תביא לתוצאות ויזואליות מרהיבות ב-Wukong. כמו כן, ישנו שימוש בטכנולוגיית DLSS Super Resolution אשר פנימית דוגמת רזולוציה נמוכה יותר, אך משתמשת באלגוריתם מתוחכם בשביל להציג לנו רזולוציה אפקטיבית גבוהה יותר וקרובה יותר ל-4K ו-1440P. בחרנו ב-65% רזולוציה פנימית, הגדרה אשר מוכרת כ-DLSS Quality.
שימו לב – בחרנו שעדיין לא להפעיל את פונקציית Frame Generation שכן "יצור" של פריימים חדשים בהתבסס על קודמים כדאי שיתבצע כאשר מקבלים כמות מספקת של פריימים לשניה מלכתחילה. לדעתנו הקו שבו עוברים את הכמות המספקת הזאת תלוי מאוד במשחק, ונגיד שב-Wukong מדובר בבערך 50 פריימים לשניה, סכום שלא כל החומרה שבחנו יכולה להגיע אליה בהגדרות הללו.
את ההגדרות הגבוהות יחסית הללו יישמנו על שורה של כרטיסי מסך, כמו כן הוספנו את RTX 4060 התקציבי כדי לתת קצת סימוכין לביצועיו. כאמור, כרטיסי המסך של AMD נותרים מעט בהלם מעצם העובדה שביקשנו מהם להריץ עקיבת קרניים בכותר הזה.
בשימוש כרטיסי המסך RTX 4090 וסדרות RTX 4080 ו-RTX 4070 Ti, זה הזמן להפעיל את טכנולוגיית Frame Generation. יחד איתה, אתם עשויים לקבל עוד עשרות אחוזים של ביצועים נוספים במצב הזה.
השילוב הנכון בין הגדרות לביצועים
עבורנו, זה סט ההגדרות ההגיוני ביותר לאלו שרוצים להינות מטכנולוגיות הגרפיקה המתקדמות של Wukong אבל לא מוכנים לוותר על ביצועים, אפילו בשימוש כרטיסי מסך זולים משמעותית מה-GeForce RTX 4090. נעשה שימוש בסט הגדרות High "בלבד" לצד הגדרות נמוכות של עקיבת קרניים. אפשרות Frame Generation הודלקה על מנת להפוך כמות מכובדת של פריימים לשניה לכמות גבוהה. בכל זאת, לגיימר הממוצע כבר ישנם מסכים המסוגלים להציג יותר מ-60 פריימים לשניה.
בהגדרות הללו אנחנו עוברים את מחסום 100 פריימים לשניה עם משפחת RTX 4080 ועם RTX 4090 על רזולוציית 4K וגם בשימוש RTX 4070 Ti SUPER מקבלים ביצועים מעולים הודות לטכנולוגיית Frame Generation. זה המקום בו גם כרטיסי מסך כמו ה-GeForce RTX 4070 SUPER מאפשרים להינות מקצב פריימים לשניה גבוה בשימוש מסך 1440P.
תחוסו עלינו – ביצועים ב-FullHD לפני הכל
חשוב לנו להדגיש – הגדרות בינוניות ב-Wukong הן לא קללה. מדובר במשחק בעל איכות ויזואלית מרהיבה אפילו בסט ההגדרות הזה. את סט "הגדרות בינוניות ב-FullHD או 1920X1080" אנחנו שומרים לכל חומרה יחסית מתקדמת שתמצאו מתחת לרף 500 דולר בעולם כרטיסי המסך. אנחנו מדברים על חומרה כמו RTX 4060 ו-RTX 3060 אשר היא חומרת ההמונים בעולם הגיימינג. זאת החומרה שתאפשר ביצועים גבוהים עם ההגדרות הללו לאלו שעדיין רוצים להינות מ-Wukong ולקבל גרפיקה עשירה.
בהגדרות תצוגה "נורמליות" אפשר לקבל ביצועים מאוד מכובדים, ואפילו כרטיסי המסך של AMD מצליחים להציג מה הם שווים כל עוד לא מבקשים מהם לבצע עקיבת קרניים. בהגדרות הללו שימוש ב-RTX 3060 או RTX 4060 מביא לחוויה נהדרת עם 80 פריימים לשניה ויותר.
תצורכת זיכרון גרפי
החדשות הטובות הן שתצרוכת הזיכרון הגרפי נמוכה למדי עבור אלו שרוצים להינות מאיכות ויזואלית טובה ויש להם כרטיס מסך עם 6GB או יותר. בהתחשב בזה של-RTX 3060 יש 12GB (או 8GB לגרסה החדשה יותר) ול-RTX 4060 יש 8GB גם כן, גיימינג באיכות גבוהה עם DLSS Quality הוא לא בעיה כלל.
חדשות מעט פחות טובות הן שבהגדרות גבוהות ישנה דרישה של 12GB זיכרון גרפי או יותר. אמנם, אנחנו לא מכירים כרטיס מסך שיש לו פחות מ-12GB של זיכרון גרפי מצד אחד וכח עיבוד אדיר שיכול להתמודד עם הגדרות כאלה מהצד השני. 16GB שיש ל-RTX 4070 Ti SUPER וכל דבר שחזק ממנו יספיקו לאיזה הגדרות שרק תרצו תחת רזולוציית 4K.
מעבר לכל זה – אם קיימת מחשבה להשתמש בטכנולוגיית RayTracing, כרטיסי המסך של AMD פשוט יוצאים מהתמונה. נראה שביצועיהם בהשוואה ל-NVIDIA נמצאים לפחות דור אחד אחורנית.
השיטה של המפיונרים עובדת גם פה כשלא קונים ציוד בגלל שאין עבודה ואין חיים בכל העולם במלחמה אז ממציאים תירוצים שגם המשחק לא יעבוד לך בשביל שתקנה כרטיס מסך חדש ולא מחדש לך כלום רק יקר יותר