'Orbis': קונסולת הדור הבא של סוני תגיע ב-2013? • HWzone
גאדגטים

'Orbis': קונסולת הדור הבא של סוני תגיע ב-2013?

דיווחים: קונסולת ה-PlayStation הביתית הבאה תכלול מעבד וליבה גרפית מבית , לא תתמוך לאחור בכותרי PS3 ותגביל משחקי יד שניה

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


קונסולת ה- 3 מאת תחגוג יום הולדת שש בסוף השנה הנוכחית – והדיבורים על יורשת מתחילים לצבור תאוצה.

דיווח עדכני שמקורו באתר kotaku טוען כי קונסולת הדור הבא הביתית של הענקית היפנית מכונה Orbis, כשאחת מן ההוכחות לכך היא הכתובת Orbis.SCEDev.net שתיקח אתכם לעמוד קיים ופעיל באתר של המיועד למפתחים.
מקורה של המילה Orbis הוא מן השפה הלטינית (ממנה נולדה המילה Orb), שם משמעותה הכללית היא עצם עגול כלשהו – מעגל, טבעת, תנועה מעגלית, דיסק או אפילו כדור הארץ עצמו. רמז לקו המנחה בעיצוב המוצר החדש? אפשר רק לשער.
בדיווח מציינים כי מושג מוכר בלטינית הוא 'Orbis Vitae' או 'Orbis Vita' שמשמעותו היא 'מעגל החיים' והוא משלב, כפי שניתן לראות, בין מה שמהווה את שם הקוד של קונסולת ה-PlayStation הביתית הבאה לבין שמה הרשמי של הקונסולה הניידת החדשה של החברה, PlayStation Vita.
יתכן ששם הקוד הלטיני האקזוטי הזה יעלם עוד לפני שתוצג הקונסולה החדשה לציבור הרחב, אך בהתחשב בשמה של ה-PlayStation Vita, לא היינו פוסלים אפשרות ש-Orbis אכן יהיה השם הרשמי של ה- 4. מה דעתכם?

הוכחה חותכת?

שמה של הקונסולה הביתית החדשה הוא רק המתאבן בדיווח החדש. בחזית החומרה, נראה כי סוני תזנח את מעבד ה-Cell אותו פיתחה במשותף עם טושיבה ו-IBM עבור ה-PlayStation 3, ותתבסס הפעם הן על מעבד כללי והן על ליבה גרפית מבית .
הליבה הגרפית שבקונסולה העתידית תשתייך לכאורה אל דור ה-Southern Islands החדש והמשוכלל שהשיקה בתחילת השנה, ותציע תמיכה ב'רזולוציות 4K' של עד ל-4096×2160 (שעתידות להפוך לסטנדרט החדש עבור טלוויזיות ומסכים במהלך השנים הבאות) בנוסף ליכולת להציג תמונה תלת מימדית ברזולוציה של עד ל-1080p.
פרטים טכניים נוספים על החומרה אין בינתיים, אם כי דיווחים קודמים טענו כי מדובר בשילוב בין ליבות עיבוד מבוססות ארכיטקטורת ה-Bulldozer (כנראה שאחד משידרוגיה העתידיים, Piledriver או Steamroller) לליבה גרפית מבוססת ארכיטקטורת ה-GCN על גבי שבב אחד, בדומה למה שעתיד להציע לנו דור מעבדי ה-Kaveri של שיגיע במהלך השנה הבאה.
בנוסף, יתכן שנראה את סוני מיישמת טכניקת ערימת שבבים דוגמת PoP אם Chip Stack MCM, כאשר גם אופציה לשימוש בטכנולוגיית ה-TSV (ר"ת Through Silicon Vertical Interconnect Access) המתקדמת לא נשללת על הסף.

הדיווח הנוכחי מחזק עוד יותר את ההערכות לפיהן הליבות הגרפיות של AMD יפעילו את כל שלושת קונסולות הדור הבא הביתיות – ה-Wii U מבית נינטנדו שכבר אומתה כמי שמכילה ליבה גרפית בהתבסס על ליבות ה-R700 של החברה, קונסולת ה-Xbox העתידית שמכונה 'Durango' וגם קונסולת ה- הבאה, כאמור.
מעבר ליוקרה הגדולה שבדבר עבור מפתחת השבבים מסאניווייל, נזכיר כי שלושת קונסולות הדור הנוכחי נמכרו יחד במעל ל-200 מיליון יחידות (!) בתוך כשש שנים, וזה אומר שמדובר גם בפוטנציאל כלכלי אדיר עבור , אפילו אם נצא מנקודת הנחה סבירה שהרווח מכל גרפית שכזאת בנפרד יהיה צנוע עד מאוד.

את התחזיות שלנו נשמור ליום אחר, אבל עושה רושם שכבר עכשיו
יש מנצחת אחת גדולה וברורה בדור הקונסולות הבא

עם זאת, נראה שלא הכל ורוד עבור קונסולת ה-Orbis. לפי השמועות, קונסולת הדור הבא לא תכלול תמיכה לאחור בכותרי 3 וגם לא בכותרים של הדורות שקדמו לו. לא מדובר בשינוי גדול לעומת הדור הנוכחי בו רק הדגמים המוקדמים של קונסולת ה- 3 הכילו תמיכה לאחור בכותרי 2 (מה שהפך דגמים אלו במהרה למבוקשים ונדירים למדי), אך קשה להאמין שזה מה שינחם את מי שצברו ספריית משחקים מכובדת בדור הנוכחי שבעתיד הלא רחוק תוכל לשמש בעיקר כמשקולת נייר יוקרתית.
מדאיג עוד יותר הוא הדיווח לפי קונסולת ה- Orbis תקשה על שימוש במשחקי 'יד שניה' – משחקים שלא נקנו חדשים מחנות, אלא ממשתמש קודם. כפי שזה נראה כרגע, משחקים ישווקו הן במדיות Blu-Ray פיזיות והן דרך ה-PSN של (הפעם מדובר גם במשחקים מלאים, ולא רק במשחקי אינדי צנועים ומוזלים) וידרשו הפעלה חד פעמית שתקשור אותם לחשבון משתמש אחד ויחיד. מי שירכוש כותר מאדם אחר יהיה מוגבל בגישתו לתוכן ברמה זו או אחרת, עד אשר ירכוש קוד שיאפשר לו לקשור את המשחק לחשבון הספציפי שלו, בדומה לשיטת ה-Online Pass שצוברת תאוצה כיום ודורשת מרוכשי משחקים משומשים לשלם תוספת עבור האפשרות לשחק ברשת.

על פניו, נראה שמדובר בצעד דרקוני וחצוף משהו שנועד "לגזור קופון" שמן על חשבונה של תעשיית המשחקים המשומשים שמשגשגת בארצות הברית ובשווקים נוספים, אם כי את המסקנות הקודרות שלנו נשמור עד שנשמע פרטים רשמיים מסוני.
לפני כמה זמן התגלגלה אל הרשת שמועה לפיה גם קונסולת ה-Xbox הבאה של מיקרוסופט, Durango, תכיל מנגנון "אנטי משחקים משומשים" מסויים – מה שעשוי לרמוז על לידתו של טרנד חדש אשר יתרחב במהרה לעולם המשחקים כולו, למגינת ליבם של הצרכנים עצמם.

המשחקים שרכשתם במיטב כספכם לאורך השנים מצטברים על המדף?
הגאולה ככל הנראה לא תגיע מהקונסולה הבאה של סוני

לפי המסופר, מפתחים בכירים כבר קיבלו גירסאות ראשוניות של ערכות הפיתוח עבור ה- Orbis בתחילת שנת 2012. גירסאות סופיות של הערכות צפויות להגיע לקראת סוף השנה הנוכחית, כשהמטרה המוצהרת היא כביכול השקה בתקופת החגים של שנת 2013. אנחנו מקווים שכל זה אומר שהחשיפה הרשמית של הקונסולה תתקיים כבר השנה (אולי במהלך תערוכת ה- ביוני), אז אולי נקבל תשובות לכמה מן השאלות הלא פשוטות והמסקרנות שעולות מן המידע החדש.


תגיות

5 תגובות

  1. תודה באמת
    אולי עם יציאת הקונסולות החדשות חברות יוכלו לפתח משחקים בעלי גרפיקה איכותית ותחושה טובה שלא יבייש גרפיקה של מחשבים, אני מקווה שנגמר העידן שבו הקונסולות מגבילות את הגרפיקה כך שמחשבים רק מקבלים פורטים מסריחים עם גרפיקה מוגבלת.

  2. איפה כל מי שקורא לשחקני המחשב "פראיירים" עכשיו?
    הנה הסיבה מספר 1 שאני לעולם לא ארכוש קונסולה. גם אם לצערי יהיו משחקים שאני לא אזכה לשחק בהם, לפחות המחשב שלי לא מגביל אותי בכל הנוגע למשחקים יד שניה, וכל משחק שקניתי למחשב הקודם שלי יעבוד גם על החדש.

  3. סוני זה רק גניבה
    לא מתקרב יותר לקונסולה שלהם יותר רק אם הם פרוצים לחלוטין בלי כל ה DRM והשטויות האחרות כי זה לא שווה את המאמץ בכלל
    אני רואה הרבה אנשים עוברים למשחקי מחשב.. הרבה יותר טוב
    תודה סוני על כלום

  4. pc player for ever
    תמיד אהבתי מחשב ותמיד אני יאהב
    המשחק היחיד היפה לפלייסטישן 3 זה gow 3
    בקיצור שחקני הקונסולות פראיירים

  5. ל-1
    עד שגם הקונסולה הזאת תגיע לגיל 6, ואתה תתעצבן שעוד פעם מחשבים מהירים יותר מהמשחקים…

כתיבת תגובה

Back to top button
Close