בדיקות – משחקים
משחקים
מכיוון שהאוזניות האלו בראש ובראשונה תוכננו עבור גיימרים, בסביבה זו הציפיות מהסט היו גבוהות יחסית. המשחקים שנבדקו כללו בעיקר משחקי פעולה מגוף ראשון ושלישי אשר בהם ניתן לחוש בחווית הצליל ההיקפי יותר מכל.
המשחק הראשון שנבדק הוא Max Payne 2: The Fall Of Max Payne. כבר מההתחלה האוזניות הצליחו לסחוף אותנו פנימה אל תוך אווירת המשחק. שלא כמו בסרטים, פה האוזניות בהחלט הצליחו להעביר את הדיבור בצורה טובה. היריות היו משכנעות בהחלט, והקולות שבקעו מהסביבה של המשחק היו מורגשים מאוד, ולא נעלמו ברגע שהדמות של מקס התרחקה מהם. לדוגמא, הטלוויזיה אשר נמצאת בשלב הראשון עם הכניסה לבניין נשמעה בבירור גם מרחוק.
הקולות הללו עזרו מאוד לבדוק עד כמה טוב מצליחות האוזניות ליצור את ההרגשה של הצליל ההיקפי. כל אדם אשר יצא לו כבר בעבר להשתמש באוזניות בצורה סדירה, שם לב בוודאי לחיסרון שיש לאוזניות בתחום מיקום הקולות במרחב, אם זה מבחינת הצדדים ימין ושמאל, ואם זה במיקום הקולות בקדמת או אחורי המאזין. לצערנו ה-Medusa לא מצליחות לשבור מוסכמות בקטגוריה זו, וניתן בהחלט לשים לב לחיסרון של אוזניות בתחום זה, שכן גם סט רמקולים פשוט יחסית יצליח למקם את הדמויות במרחב בצורה טובה יותר.
עם זאת, כשמתחשבים בעובדה שמדובר באוזניות, ה-Medusa עומדות במשימה בכבוד. מעבר לעובדה שקיים דרייבר נפרד לערוץ הקדמי ולערוץ האחורי, הקולות אשר אמורים לדמות את הערוצים האחוריים נשמעים מעט חלשים יותר, והתוצאה היא צליל היקפי משכנע, וניתן היה יחסית בקלות להבחין אלו קולות אמורים להגיע מקדימה ואילו מאחור.
הכותר הבא שנבדק הוא Need For Speed Underground 2. כבר בנסיעה הראשונה, שאגת המנוע נשמעה חזקה ובעלת נוכחות מעולה. כמו כן, בצירוף העובדה שניתן היה לשמוע בבירור כי קול המנוע בוקע מלפנים בעוד קולות הרקע בוקעים מהצדדים, ה-Medusa כבר הצליחו להרשים.
עם המעבר לתחרויות שכוללות מספר רכבים עמוסים ב-N2O החוויה השתפרה פלאים; שאגות המנועים השונים הגיעו כל אחת מהמקום הנכון וקולות המנועים, חריקות הצמיגים, הזרקות ה-N2O ומגוון קולות הרקע נותנים תחושת מרחב מעולה, והנאה צרופה מהמשחק. מלבד העובדה שמדי פעם חלק מהקולות נשמעו מעט צרודים, ה-Medusa היו פשוט מעולות.
לאחר מכן עברנו למשחק המוכר GTA – San Andreas, משחק שהוא כל דבר מלבד מציאותי. אפקט הסראונד שהאוזניות הציגו במשחק זה היה מרשים מאוד, וכל נסיעה בכביש על גבי אופניים או כל רכב אחר נשמעה עמוסה בתנועה. כל רכב הגיע מהכיוון הנכון, כל יריה של אחד מחברי הכנופיות הגיעה מכיוון ברור, וניתן היה למקם אותה בדיוק טוב מאוד בהשוואה לאוזניות רגילות.
נוכחות אלמנט הבאס ברורה מאוד, ומוסיפה הרבה להנאה שכן כל פליטה של כדור מהרובה או פיצוץ רימון (או כל דבר אחר) הם מלאי נפח, ומרעידים גם בעוצמות נמוכות יחסית. שיגור טילים הוא חוויה פשוט מדהימה, שכן במידה ואתם נעים בעת שהטיל נע לעבר המטרה, ניתן להבחין בשינוי הכיוון ממנו מגיע הטיל. הטענה היחידה כלפי האוזניות, היא שהסאונד לא נשמע ממש אמיתי. מצד שני, San Andreas מעולם לא נשמע אמיתי בשום מערכת שהיא, כך שבעצם האוזניות עושות עבודתן נאמנה, ולא מאכזבות כלל.
כאמור, מטרת האוזניות היא להחליף את מערכת הסראונד הביתית המשמשת, בין השאר, למשחקים. מכיוון שהאוזניות מתיימרות להכיל את כל מה שמערכת הסאונד הביתית מציעה בתוך אריזה קטנה ונוחה לנשיאה, הן מהוות אטרקציה במיוחד עבור אותם גיימרים הפוקדים מסיבות רשת – ארועים אליהם אי אפשר להביא רמקולים, ורוב השחקנים מסתפקים באוזניות פשוטות שאינן מסוגלות להעביר את מלוא תחושת המשחק. על מנת לבדוק את התאמת האוזניות למשחקי רשת מרובי משתתפים ורווי פעולה, בדקנו את ביצועיהן באחד ממשחקי הרשת הפופולריים שיצאו לאחרונה – Battlefield 2.
בדומה למשחקים הקודמים שבדקנו, גם הפעם האוזניות הפגינו ביצועים מרשימים, הן באיכות הסאונד והן בתחושת הסראונד שחשיבותה מכרעת במשחקים מסוג זה. הצלילים הגבוהים כגון שריקות הכדורים, הנתזים ואפקט ההלם הם חדים וברורים, מה שהופך את כל קרבות הירי המסיביים למרשימים הרבה יותר. כל הצלילים והקולות במשחק, החל מהזעקות לחובש וכלה במטחי הארטילריה הכבדים ושריקות המטוסים החולפים מעל, נשמעים היטב ומוסיפים מימד נוסף לחווית המשחק – מימד שאוזניות סטנדרטיות יתקשו לשחזר.
מיקום כל הקולות מבחינת המרחב הוא טוב גם כן, וניתן לזהות במדויק מהיכן מגיעים כלי הרכב, כלי הטיס וחיילי האויב השועטים לעברכם. גם קולותיהם של החיילים הנמצאים סמוך לשחקן נשמעים היטב וממוקמים נכון, דבר שוודאי יקל על עבודת הצוות במשחק. יחד עם זאת, מיקומם של צלילים נמוכים במיוחד, כגון מטחי ארטילריה מרוחקים, הוא פחות מדויק וניתן לזהות רק כיוון כללי בלבד – אך הם בכל זאת נשמעים מעולה.
כפי שציינו בתחילת הביקורת, על האוזניות מורכב מיקרופון גמיש ונוח המיועד לשימוש בתוכנות צ\'אט קולי (לדוגמא Skype) ובמשחקי רשת התומכים ב-Voice Over IP. למזלנו, Battlefield 2 הוא אחד ממשחקים אלו, והשימוש במיקרופון הינו הכרחי אם ברצונכם לארגן חוליה יעילה ומתואמת. בכל הבדיקות שלנו המיקרופון תפקד ללא דופי, וכל חברי הקבוצה שמעו את הדיבור בצורה חדה וברורה, ללא רעשי רקע או רעשים סטטיים למיניהם, הנפוצים במיקרופונים זולים יותר.
מבנה המיקרופון עצמו הוא נוח, וניתן למקמו בכל צורה שהיא באזור הפה; הגמישות הרבה של המיקרופון מאפשרת מיקום קל מחד, ומקבעת את המיקרופון באותו מיקום מאידך.