מציאות מדומה עם משקפי Vuzix • HWzone
גאדגטים

מציאות מדומה עם משקפי Vuzix

דמיינו לעצמכם עולם משחק כמעט מציאותי משלכם, הוא יכול להיות מלא בפיצוצים, יריות, ואדרנלין, עולם שבו הכל אפשרי, את העולם הזה ניתן למצוא במקום אחד: Virtual Reality. הוא שם לטכנולוגיה שמטרתה להמחיש למשתמש בה סביבה אחרת, בצורה מציאותית וברמות פירוט שונות. למציאות המדומה יש אינספור שימושים, החל משימוש רפואי לשיקום חולים, הכנת אסטרונאוטים למסעותיהם בחלל ובהכשרת חיילים לקרב, וזה רק מקצת השימושים האפשריים.
 
את עולם המציאות המדומה הכרנו לראשונה בשנות ה-70 המאוחרות, אז הוכנה סימולציה של העיר אספן בקולורדו, ארצות הברית. מאז הסימולציה הראשונה, שהייתה לא יותר מתמונות של העיר ביום ובלילה (אשר יצרו הדמיה גסה ולא איכותית במיוחד של העיר), זרמו מים רבים בנהר. הטכנולוגיה השתפרה פלאים, וספרים וסרטים מוכרים, כמו המטריקס, הפכו את הרעיון לפופולארי וגרמו למציאות המדומה למשוך אחריה הדים רבים.
 
בהמשך, כפי שצוין בתחילת המאמר החלו להשתמש במציאות הוירטואלית לצרכים צבאיים, כמו הכשרת טייסים באמצעות סימולטורים המדמים בצורה מרהיבה ומדויקת מטוס קרב. שימושים נוספים היו טיפול ושיקום נפגעי תאונות דרכים, פגועי טראומה ובשנים האחרונות גם הכשרת נהגים. לאחרונה התפתחה לה קטגוריה חדשה של הפונה לגיימרים שמעוניינים להפוך את שדה הקרב של משחק הרשת שלהם לשדה קרב אמיתי, קרב כזה שאתה ממש מפחד מכדורים תועים או ממסוק היורה לעברך טיל. לגיימרים אלו בדיוק פיחתה חברת Vuzix את משקפי ה-Virtual Reality iWear 920.
 
חברת Vuzix הוקמה בשנת 1997 והיא עוסקת בתחום המציאות המדומה. החברה פעלה בשוק המציאות המדומה שיועד לצרכים רפואיים וצבאיים, והביאה לעצמה למטרה להפוך את המציאות המדומה לאמיתית ככל האפשר. החברה עסקה בפיתוח הטכנולוגיה ובשילובה עם יכולת 3D, עקיבת ראש ושלל חידושים שלא היו קיימים עד אז. כשהחליטה החברה להיכנס גם לתחום משחקי המחשב היא פיתחה את אחד ממשקפי המציאות המדומה הראשונים לשוק הפרטי – Virtual Reality iWear 920.
מטרת משקפי ה-VR 920 היא לספק חווית מציאות מדומה, כאשר הם כוללים עקיבת ראש ומסך וכל זה על גבי מסך ענק בגודל 62 אינץ' הנותן תחושה כאילו צופים בו ממרחק של כמעט 3 מטר. כל זה בשילוב ומיקרופון, תמיכה בזוויות צפייה רחבות ושלל חידושים שלא נראו עד כה בעולם משחקי המחשב.
 
על הנייר, נשמע מדהים ונראה שאנחנו בדרך לחוויה מרהיבה שבה עוד לא התנסינו. האם המשקפיים יעשו את עבודתם וישנו את הדרך בה אנחנו משחקים במשחקי המחשב?
 
מה באריזה ונתונים טכניים
 
בעת פתיחת האריזה התגלו לעינינו המשקפיים המיוחדות, בעלי שני מסכים זעירים (מסך לכל עין). האריזה מכילה:
  • אוזניות ומיקרופון
  • תיק נשיאה קטן
  • מתאם DVI ל-VGA
  • דיסק התקנה
  • מדריך
כמו כן, ישנם באריזה מספר אביזרים שתפקידם להתאים את המשקפיים, כמו אביזר הקושר את האוזניות לצידי המשקפיים, לאלו המעוניינים להשתמש באוזניות או חיצוניים, ומדריך להתאמת אפוני המשקפיים.
נחזור לרגע לנתונים הטכניים של המשקפיים, כפי שמוצגים באתר היצרן; המשקפיים מכילות 2 עיניות המדמות מסך בגודל 62 אינץ', באיכות 24 bit ובמהירות רענון של 60 הרץ. המשקפיים בעלי יציאת VGA אנלוגית וחיבור USB להעברת חשמל. המשקפיים מכילות מיקרופון מובנה, אוזניות In ear, וטכנולוגיית עקיבת ראש. התוכנה של המשקפיים תומכת רשמית במערכות ההפעלה האחרונות מבית מיקרוסופט – 7, ו-.


1 2 3 4 5העמוד הבא
תגיות

19 תגובות

  1. כמה הערות
    לא ציינת מחיר, זה די מהותי.
    בנוסף, הדבר שלדעתי היה ממש חסר בכתבה הוא חוות דעת על המשחקים, אפילו תיאור קצר לכל משחק. לא ממש הבנתי איך אני משחק עם זה ב-COD למשל. אמרת שאם מפנים את הראש ימינה אז הדמות הולכת ימינה? ומה קורה אם מחזירים את הראש למקום? הרי בעייתי לשחק כשהראש מופנה ימינה כל הזמן.ומה קורה לעכבר בשימוש עם המשקפיים?
    האם הייתה את ההרגשה של "אאעעע יורים עלי!!!" בקרייסיס? האם אינסטינקטיבית התחמקת עם הראש מכדורים שנורו לעברך?

    בנוסף ציינת שיש עזרים ותוכנות נוספות למשקפיים אבל לא פירטת עליהם. חבל.

    כל הכבוד אבל, היה מאוד מעניין.

  2. מחיר המשקפיים
    את המשקפיים יבואן תוכל למצוא בעצמך על ידי חיפוש בגוגל

    בהצלחה

  3. מחיר המשקפיים וחווית המשחק – הבהרה
    *מחיר המשקפיים התווסף לכתבה בעמוד 5*

    יואב, בנוגע לחווית המשחק, אני לא אגיד שנפלתי מהכיסא כשירו עליי באחד המשחקים, אבל עצם העובדה שאפשר לנהוג, או שפתאום יקפוץ עליך כלב באיזשהו משחק והכל מציאותי הרבה יותר, גורם לך לפחד יותר ומכניסה אותך יותר לחווית המשחק.
    המשקפיים לא עוזרות לזוז במשחק, חיישן העקיבה הוא בעצם חיישן שאחרי הגדרתו (שלקחה כמה ניסיונות), בעת סיבוב הראש ימינה, גם השחקן יסתובב ימינה, אתה עדיין תמשיך לזוז עם בקר המשחקים מקלדת עכבר, הם נשארים חלק מהמשחק.
    זה תקף כמובן לגבי הרמת הראש, הורדתו, סיבובו…
    במשחקים מסויימים, בהם רמת הפירוט הגרפית הייתה טובה, עצם הפגיעה בדמות, לדוגמא מרימון גרמה לאיזשהי תנועה או סיבוב הראש לכיוון מקור האש.

    בנוגע לעזרים המצורפים, אין שום תוכנה מצורפת שהינה מועילה לחוויה, מלבד הדרייבר שעליו אין מה לפרט או תוכנה המדגימה את יכולת המשקפיים בתלת מימד, תוכנה חיצונית אחרת שכן הועילה – צויינה בכתבה.

    בשורה התחתונה, הפונטציאל של התחום הזה פשוט עצום, וכשהגרפיקה של משחקי המחשב תהפוך למציאותית עוד יותר, בשימת דגש על פיצוצים, יריות או בכלל – כשיתאימו משחקים למשקפיים כאלו על בסיס קבוע…
    זה יהיה מדהים.

    ברק שפיגל

  4. זה הולך טוב גם עם משקפי ראייה?
    אפשר להשתמש גם במשקפי ראייה וגם במשקפיים האלה ביחד? יש איזה דרך להתאים את המשקפיים למספר שלי?

    לא ממש הבנתי מה הקטע של חיישן התנועה? כשמזיזים את הראש השחקן זז לאותו הכיוון או רק "הראש" של השחקן?
    אם התשובה הראשונה היא הנכונה אז בזמן ישיבה הפונקציה הזאת לא ממש יעילה כי מן הסתם צריך להחזיר את הראש למקום.
    אם התשובה השנייה היא הנכונה הפונקציה הזאת רק מגניבה אבל בתכלס יכולה אפילו להפריע לשחק, נראש לי קשה לכוון כשהראש שלך גם שולט בזווית.

  5. משהו אחד שלא ממש הבנתי לגבי ה3D
    הרי ידוע שמסך לתצוגה תלת מימדית זקוק למסך בעל יכולת קצב ריענון של לפחות 120Mhz ובטכנולוגיה הקיימת כיום "קיטוב אופטי" אפילו מומלץ לעבוד עם מסכים המגיעים לקצבי רענון של 400Mhz ליצירת עומק תמונה ברור וחד גם בסצינות מהירות …. שדרך אגב בגלל זה בקולנוע סרט 3D לא עובד בצורה החזקה ביותר כי מקרני IMAX גם הם בנויים על 120Mhz ולכן אין זאת תצוגה יותר מדי מרשימה אלא יותר עיניין שהכבתוביות נראות ממש קרוב לצופה אך עומק התמונה אינו מודגש כראוי ויש בעיה גם עם פוקוס התמונה וגם עם סצינות מהירות שבהן התמונה נוטה להמרח (וצפיתי במסך בעל קצב רענון של 400Mhz בתצוגה בגרמניה וזה חויה אחרת לגמרי) …. ולכאן אני חותר….. כתבתם שהמסכים הם בעלי קצב של 60Mhz שזאת תצוגה רגילה לחלוטין
    אז מה הקטע ? אני לא רואה בתמונות שפרסמתם תצוגה ירוקה ואדומה (כמו תלת מימד של פעם "שכפול תצוגות" ליצירת אובייקטים ש"עפים" מהמסך החוצה
    אם אפשר לחדד בקשר לזה אני מודה לכם מראש….

  6. קצב ריענון
    הצורך במינמום של 120 יורד ל60 כי יש מסך נפרד לכל עין
    הסיבה שצריך קצב רענון גבוה במסך רגיל היא כי משדרים תמונות נפרדות לכל עין על אותו מסך ומשקפי תלת המימד אמורות להסתיר חצי מהם לכל עין

    כשיש מסך נפרד לכל עין עם תצוגה מעט שונה הצורך בקצב הרענון מהיר יותר מהרגיל פשוט לא קיים אתה מקבל 60 כפול 2 לשניה

  7. ל-8, לגבי דעתך על קצב הריענון
    מעולם לא פגשתי אדם שהבין כל כך מעט, על משהו שהוא דיבר עליו כל כך הרבה. מביך.

    אתה לא מבין כלל את הנושא, שום תגובה קצרה שלי לא תעזור לך. חפש בגוגל ותלמד את הנושא.

  8. לא נוח
    אני חושב שעקב אי נוחות משקפיים הן לא העתיד, זה לא משהו למשחק לישיבה ממושכת. גם תלת מימד בינתיים לא מפיל אותי מהכיסא אבל אם כבר, אז חטעמי הקומבינציה היותר מלהיבה ונוחה זו טלוויזיית תלת מימד ביחד עם חיישן שעוקב אחר תנועות הראש. לא עדיף?

  9. Nvidia 3D Vision
    ניתן להשיג משקפי תלת מימדNvidia 3D Vision
    במחיר של 860 שקל. נסו בגרנד אדונס, אומניק.
    או ב- CRG

  10. MYVU
    יש לי משקפי MYVU שקניתי בארץ.
    הם גם קלים יותר, גם איכותיים יותר, וגם ניידים, ום זולים יותר.
    לדעתי אין כמו MYVU…

  11. רזולוציה נמוכה
    משקפיים בינוניים ביותר.
    ל 6 נדובר ב 60 הרץ לא MHZ ואין שום בעיה בגלל שכל עיין רואה מסך נפרד.
    אם ראיתה כבר תלת מימד, אולי תבין שיש כמה שיטות להביא תמונה לכל עיין בנפרד?
    קצב רענון של המח אם אני לא טועה הוא בערך 16 הרץ לכן 24 תמונות בשניה זה 50% יותר וזה נון תמונה חלקה.

  12. אם אני רואה בעין אחת?
    האם אני יכול להנות מחוויית התלת ממד?

  13. לשמעון
    אם אתה רואה בעין אחת אתה לא יכול לראות תלת מימד. במידה וראית בעבר עם שתי עניים אז המוח יתרגם את הדו מימד לתלת מימד "פאסיבי" כלומר כאשר תראה תמונה דו ממדית תוכל לדעת את מרחק העצמים בתמונה.

כתיבת תגובה

Back to top button
Close
Close