נציג רשמי של החברה יצא בהצהרה על מכירות מלהיבות של מיליון יחידות בתוך חודשים ספורים עבור הדגם המתקפל היוקרתי – ועכשיו יש לנו הכחשה רשמית עבור הנתון
המכשיר הראשון של סמסונג עם מסך מתקפל ממשיך לתפוס כותרות, וכמו קודם בדרך כלל זה לא קורה מהסיבות הנכונות. ביממה האחרונה הופצו להן ברחבי הרשת ידיעות חיוביות מאוד עבור הענקית מקוריאה, לפיהן ה-Galaxy Fold הפך לסיפור הצלחה כלכלי כביר עם מכירות של מיליון יחידות בתוך חודשים בודדים ממועד ההשקה המעשי לאחר העיכוב המפורסם – נתון כפול מההערכות האופטימיות ביותר של סמסונג עצמה עבור שנת 2019 כולה. זמן לפתוח שמפניות? מסתבר שלא ממש.
דיווח טרי מסוכנות הידיעות הקוריאנית Yonhap מספק הכחשה רשמית של סמסונג לנתונים עליהם דיבר הנציג הרשמי שלה. יתכן שנשיא החברה סון יונג-קוון (Sohn Young-Kwon) התבלבל עם ההערכה המקורית של גורמי החברה למכירות דגמי Fold לשנת 2019 כולה, כאשר ההשקה עוד עמדה על תאריך יעד בסוף חודש אפריל – אך מה שבטוח הוא שבפועל סמסונג לא מכרה מיליון מכשירים חכמים יוקרתיים עם מסך Super AMOLED מתקפל, וככל הנראה אף לא התקרבה אל המספר הזה.
מדובר בשגיאה תמימה לכאורה, אך כזו שמדגישה בשנית את האתגר הגדול בשיווק מכשיר חכם עם תג מחיר התחלתי של לא פחות מ-2,000 דולר אשר עד היום מעלה מגוון סימני שאלה אודות השימושיות שלו ובעיקר האמינות והעמידות הפיזית שלו לאורך זמן. בהחלט אפשר להניח כי צרכנים מסויימים יחליטו להשקיע את הסכום הגדול הנדרש עבור סמל הסטטוס המתהווה, אך עם זאת די קשה לדמיין מצב בו ה-Fold יצליח להכות את התחזיות.
שנת 2019 תיזכר בתור תקופה התחלתית לא פשוטה עבור תחום הסמארטפונים המתקפלים, אך ראוי לציין שהתחזיות לעתיד הן אופטימיות הרבה יותר – המומחים מעריכים כי סמסונג תצליח למכור 6 מיליון יחידות עם מסכים גמישים ומתקפלים כבר במהלך השנה הבאה, ותקפיץ את המספר הזה ל-20 מיליון יחידות בשנת 2021. לנו נותר רק לקוות שהאמינות בפני חול, מים ואבק תוכיח את עצמה – ושתגי המחיר יקוצצו כמה שיותר מהר ויאפשרו ליותר משתמשים לשקול בחיוב שדרוג.