אורך החיים של מוצרי Apple מתקצר

למעלה מ-20 מיליון לקוחות של חברת Apple התעוררו הבוקר וגילו שהמוצר שרכשו במיטב כספם, במהלך ששת החודשים האחרונים, סיים את חייו

בין שלל המוצרים החדשים שחברת Apple הציגה אתמול, התבלט העדכון לטאבלט ה-iPad שזכה למעבד חדש ולממשק החיבור החדש המכונה Lightning.

המעבד החדש, מסוג A6x, מכפיל את מהירות ה-iPad וממשק ה-Lightning החדש יאפשר, בדומה ל-iPhone 5, חיבור התקנים חדשים ומתקדמים.

ההכרזה על ה-iPad החדש – המכונה 4th Generation iPad, מביאה להפסקה מיידית של שיווק הדור השלישי של המוצר, שהוכרז אך לפני כחצי שנה.

מאז ההכרזה על הדור השלישי של ה-iPad, בסוף מרץ השנה, נמכרו על פי ההערכות למעלה מ-20 מיליון מכשירי iPad שהחל מהבוקר, הפכו להיות מיושנים.

בשנים האחרונות התקבע מחזור החיים של טלפונים חכמים וטבלטים על כשנה, כאשר בחודש קבוע (פחות או יותר) מוכרז דור חדש.

נעלם מהרדאר במהירות בלתי אופיינית

כך הפכו חודשי האביב למועד בו מוכרז iPad חדש, חודשי הסתיו למועד בו מוכרז iPhone חדש וחודש נובמבר למועד בו מכריזה חברת גוגל על טלפון Nexus חדש.

עוד מ-NetCHEIF:

המהלך בו נקטה Apple אתמול, המקצר את מחזור החיים של מוצריה לחצי שנה, צריך לעורר דאגה מסויימת בין הצרכנים.

המשמעות היא שמוצר שנרכש היום, יהפוך מיושן ולא רלוונטי תוך חודשים ספורים ובמקום שהלקוח יוכל להתהדר במכשירו החדש כשנה, עתה יהיו נתונים בידיו רק מספר חודשים.

להתפתחויות הטכנולוגיות המאפשרות להציג מוצרים חדשים ומתקדמים בפרקי זמן קצרים יש יתרונות רבים, אך באותה מידה יש להן השלכות שליליות שיש לקחת בחשבון.

מעבר לתסכול שצעד זה מייצר אצל הלקוחות, מן הראוי היה שהחברות יהיו ערות גם להיבטים הצרכניים, הכלכליים, החברתיים והסביבתיים שפחות מחמיאים למגמת קיצור מחזורי החיים של המוצרים.

ב-NetCHEIF תוכלו למצוא סקירות ומדריכים נוספים בנושאי נתבים, שוק הסלולאר הישראלי ורשתות ביתיות.