Data Tech, אחד מהיבואנים של כונני Western Digital פנימיים, מסרב לממש אחריות לכונן קשיח תקול.
הסיפור שלנו מתחיל עם יואב, שקנה מחשב דרך החנות 'נעה מחשבים' במסגרת מבצע זמני (באוגוסט 2011). לאחר חודשיים של שימוש, הבחין יואב בתקלה בכונן הקשיח שהגיע עם המחשב.
לא לדאוג, יש אחריות
הכונן הוא באחריות, לכן חזר איתו יואב אל החנות 'נעה מחשבים'. החנות שלחה את הדיסק ל-'פירבל מחשבים' שניאותה לשמש כמתווך בהעברת המוצר ליבואן, ופירבל, כמובן, שלחה אותו אל היבואן.
כשהכונן חזר אל יואב, הוא קיבל איתו את ההודעה: "אנו מסרבים לטפל במוצר מכיוון שאחריותו מבוטלת" מדטה טק. הגיוני לחלוטין, במידה ואכן אין אחריות לכונן. אך יואב החליט לדבר עם Western Digital ישירות שכן תשובתה של Data Tech לא הייתה מפורטת.
לאחר שיחה עם WD באימייל וגם בטלפון סוכם שיואב יקבל כונן חלופי מהיבואן, שכן הכונן אכן היה באחריות. לאחר שיואב העביר מכתב רשמי מ-WD אל היבואן, דטה טק שינתה את הגישה והסכימה להחליף את הכונן, אם וכאשר ישלח אליהם בחזרה עם אישור רכישה.
כונן חלופי תקול
בחודש יוני, חצי שנה מתחילת הפרשה, קיבל יואב כונן חלופי. אך לאחר ההתקנה התברר ליואב כי גם כונן זה תקול. טכנאי מוסמך שהזמין יואב בכדי לבדוק את הכונן, אישר את דבר התקלה.
![]() |
כזה בדיוק התקלקל |
זמן מה אחרי שיואב קיבל את הכונן החדש התברר לו כי הוא קיבל כונן שתוקן במעבדות החברה (דבר ש-WD אומרת במפורש כי היא לא עושה). כלומר יואב קיבל כונן שיצא מתיקון, בניגוד להתחייבות של WD.
יואב החליט לפנות שוב אל דטה טק בתקווה שיסתיים הסיפור ויוכל לקבל כונן שעובד. דטה טק השיבה כי היא מוכנה לשלוח אליו מוצר מדגם נחות שאינו מיוצר יותר ואינו נתמך על ידי היצרן, ואם ירצה מעבר לכך יצטרך להסדיר את העניין ישירות עם Western Digital. לטענתם אין להם כוונה לממש את האחריות מכיוון שאין להם את הכונן במלאי.
לצערנו הסיפור עוד לא נגמר, ויואב עדיין מחכה לתשובה מ-WD.
תגובה רשמית
פנינו לחברת Data Tech ול-Western Digital אך שתיהן לא מסרו תגובה עד למועד פרסום הכתבה.
לעומת זאת, חנות 'פירבל מחשבים' כן הגיבה בנושא:
"במקרה הנ"ל הלקוח קיבל שירות ללא תשלום, ופריבל מחשבים העבירה את הכונן הקשיח התקול שהיה באחריות ליבואן לצורך החלפתו.
שיקול דעתו והחלטתו של היבואן אינם משקפים את שירות חברתנו, העושה את מירב המאמצים לתת את השירות הטוב ביותר ללקוחותיה."
בואו לבקר בפורום הצרכנות שלנו, שם תוכלו לקרוא על עוד סיפורים ולהחכים בתור צרכן ישראלי.
את הדיון המקורי של יואב תוכלו למצוא
כאן.