Data Tech, אחד מהיבואנים של כונני Western Digital פנימיים, מסרב לממש אחריות לכונן קשיח תקול.
הסיפור שלנו מתחיל עם יואב, שקנה מחשב דרך החנות 'נעה מחשבים' במסגרת מבצע זמני (באוגוסט 2011). לאחר חודשיים של שימוש, הבחין יואב בתקלה בכונן הקשיח שהגיע עם המחשב.
לא לדאוג, יש אחריות
הכונן הוא באחריות, לכן חזר איתו יואב אל החנות 'נעה מחשבים'. החנות שלחה את הדיסק ל-'פירבל מחשבים' שניאותה לשמש כמתווך בהעברת המוצר ליבואן, ופירבל, כמובן, שלחה אותו אל היבואן.
כשהכונן חזר אל יואב, הוא קיבל איתו את ההודעה: "אנו מסרבים לטפל במוצר מכיוון שאחריותו מבוטלת" מדטה טק. הגיוני לחלוטין, במידה ואכן אין אחריות לכונן. אך יואב החליט לדבר עם Western Digital ישירות שכן תשובתה של Data Tech לא הייתה מפורטת.
לאחר שיחה עם WD באימייל וגם בטלפון סוכם שיואב יקבל כונן חלופי מהיבואן, שכן הכונן אכן היה באחריות. לאחר שיואב העביר מכתב רשמי מ-WD אל היבואן, דטה טק שינתה את הגישה והסכימה להחליף את הכונן, אם וכאשר ישלח אליהם בחזרה עם אישור רכישה.
כונן חלופי תקול
בחודש יוני, חצי שנה מתחילת הפרשה, קיבל יואב כונן חלופי. אך לאחר ההתקנה התברר ליואב כי גם כונן זה תקול. טכנאי מוסמך שהזמין יואב בכדי לבדוק את הכונן, אישר את דבר התקלה.
![]() |
כזה בדיוק התקלקל |
זמן מה אחרי שיואב קיבל את הכונן החדש התברר לו כי הוא קיבל כונן שתוקן במעבדות החברה (דבר ש-WD אומרת במפורש כי היא לא עושה). כלומר יואב קיבל כונן שיצא מתיקון, בניגוד להתחייבות של WD.
יואב החליט לפנות שוב אל דטה טק בתקווה שיסתיים הסיפור ויוכל לקבל כונן שעובד. דטה טק השיבה כי היא מוכנה לשלוח אליו מוצר מדגם נחות שאינו מיוצר יותר ואינו נתמך על ידי היצרן, ואם ירצה מעבר לכך יצטרך להסדיר את העניין ישירות עם Western Digital. לטענתם אין להם כוונה לממש את האחריות מכיוון שאין להם את הכונן במלאי.
לצערנו הסיפור עוד לא נגמר, ויואב עדיין מחכה לתשובה מ-WD.
תגובה רשמית
פנינו לחברת Data Tech ול-Western Digital אך שתיהן לא מסרו תגובה עד למועד פרסום הכתבה.
לעומת זאת, חנות 'פירבל מחשבים' כן הגיבה בנושא:
"במקרה הנ"ל הלקוח קיבל שירות ללא תשלום, ופריבל מחשבים העבירה את הכונן הקשיח התקול שהיה באחריות ליבואן לצורך החלפתו.
שיקול דעתו והחלטתו של היבואן אינם משקפים את שירות חברתנו, העושה את מירב המאמצים לתת את השירות הטוב ביותר ללקוחותיה."
בואו לבקר בפורום הצרכנות שלנו, שם תוכלו לקרוא על עוד סיפורים ולהחכים בתור צרכן ישראלי.
את הדיון המקורי של יואב תוכלו למצוא
כאן.
כל כך הרבה חורים בכתבה אחת
מדוע 'נעה מחשבים' צריכה מתווך בינה לבין היבואנית?
מה הכוונה 'פירבל מחשבים' שניאותה לשמש כמתווך בהעברת המוצר ליבואן?
ההתנהלות הזו אינה הנוהג בעף המחשבים:
1. חנויות עובדות ישירות מול יבואנים
2. אם היצרן מאשר שלמוצר יש אחריות אז ליבואן לא אכפת להחליף
למרות שמסתמן שטק דטה התנהגה בצורה בזיונית, נראה שהכתבה נכתבה מתוך זעם ונסיון להוציא אגרסיות. אין לי שום דבר בעד או נגד מי מהצדדים. אבל ראוי שתספקו לנו הקוראים את הפרטים המינימליים הרלוונטיים או שתסירו את הכתבה.
ל-1
כי ככה הם בחרו לעבוד, איפה פה החור?
והמתחרים?
מי היבוען של סיגייט?
יש יבואנים בארץ שהם פשוט ביזיון
יש לי disk on key של ADATA פניתי לחנות אמרו לי תפנה ליבואן, פניתי ליבואן אמרו לי שהם לא מוכנים להחליף לי אותו! והוא באחריות!
פניתי ישירות ל ADATA בחול תוך שבוע שלחו לי חדש בדואר
יש אלטרנטיבה
התגלגל לידי כונן קשיח תקול של WD ולמרבה הפלא גם גיליתי שהוא באחריות דרך בדיקה באתר החברה.
יש לציין שפניתי לחברות המצויינות באתר של WD כיבואנים רשמיים. תגובה קיבלתי מחברת איסטרוניקס שטוענת שהם מטפלים רק במוצרים שהם מכרו (למרות שהם מופיעים כיבואנים רשמיים ע"פ היצרן) ולכן הם התנערו מהאחריות.
מי שהפתיעו אותי לטובה, וחשוב לי לציין אותם, הם חברת בנדא מגנטיק בע"מ. שלחתי את הדיסק הקשיח בדואר והם שלחו לי אחד חדש תמורתו בצורה אדיבה ויעילה.
אז מכיון שכבר הוזכר פה שירות גרוע, אני רק רוצה גם לציין לשבח את אלה שכן עושים את מה שצריך לעשות ואף עושים זאת באדיבות ויעילות.
מקווה בהחלט שנצביע לטובתם גם באמצעות הארנק שלנו, כי נראה שהם, בניגוד לאחרים, אכן ראויים לכך.
כמה דברים לא ברורים
1. למה דווקא המקרה הזה הפך לכתבה באתר? תוארו כבר מקרים שונים של התנהלות לא תקינה בנושא אחריות במדור צרכנות שלא זכו להפוך לכתבות באתר.
2. מי היא "פירבל מחשבים"? איך היא מתקשרת לנושא?
3. לא ניתן פירוט לגבי מהות היות ה"אחריות מבוטלת" או לגבי סירוב היבואן להחליף את הכונן. האם נטען כי יש נזק פיזי? האם נטען כי הכונן נקנה דרך יבואן אחר? האם נטען כי נגמרה תקופת האחריות?
האם מדובר במקרה של חנות שפשטה את הרגל והיבואן מסרב לתת טיפול למוצרים שהיא מכרה?
כל זה קרה כשהמחשב בן חודשיים-
אז למה "נועה מחשבים" שממנה הוא קנה את המחשב לא טיפלה ללקוח בבעיה בעצמה ? הם היו אמורים להחליף לו ישר את הדיסק ואח"כ לשבור את הראש מול הספק. למחשב בין חודשיים אין אחריות בנועה מחשבים ?
בדיוק אותו דבר קרה לי
קרה לי בדיוק אותו דבר לאחר שקניתי 1TB של החברה אצל KSP.
פעמיים התקלקל ועכשיו מחליפים שוב.
נראה מה יקרה.
ל-6
1. אין כאן סיבה מסויימת או אינטרס כלשהו, פשוט יצא ככה.
2. רשום בכתבה
3. הסיבה היא בגלל שאלה התשובות שקיבל יואב. ללא כל פירוט מעבר. התקלה של הכונן היא שהוא לא מזוהה ע"י ה-BIOS.
ל8 הקקי
האם KSP מחליפים במקום ללא בעיות?
קרה מקרה דומה לחבר
לחבר קרה אותו מקרה, וגם בנועה מחשבים שפשטה רגל והעבירה בעלות.
החנות החדשה לא הסכימה לטפל במוצרים שנקנו אצל הבעלים הקודמים,
היבואן התנער מאחריות ולא היה מוכן לעשות כלום.
לאחר התכתבות עם WD העולמית(שאגב מאוד התאמצו לעזור)ושם הוסברה להם הבעיה עם היבואן הביזיוני שלהם בארץ אז הוחלט בWD לזכות אותו במלוא הסכום על הכונן ישירות לחשבון בנק.
אני שולח מחר את המחשב לתיקון
בגלל ההארדיסק של WD הוא השמיע לי רעשים נוראיים מהיום שקניתי אותו ותהעצלתי לשלוח אותו לתיקון עד שחצי שנה אחרי אני כבר לא יכול לשמוע אותו יותר ואני שולח אותו מחר לתיקון,אני מקווה שלא יעשו לי את אותו דבר כמו לבחור הזה….
ל8
מה אתה מקשקש? KSP אף פעם לא הפנו לקוח ליבואן לגבי דיסק קשיח.
מצטרף לשאלות של אחד …
א. למה הלקוח שקנה מנעה מחשבים (שכבר לא קיימת בכלל גם בעפולה לפי השמועות) לא קיבל שירות מלכתחילה מנעה מחשבים שממנה קנה את המחשב ? בנוסף, למה לוקחים תגובה מפריבל שבכלל לא קשורה לסיפור ולא מנעה מחשבים ?
ל9
רשום שפירבל היא חנות. לא רשום למה הפנייה הייתה דרכה ולא ישירות ליבואן. לא רשום מה מערכת היחסים בין פירבל לנועה / ג'י טק. אין למעשה שום הסבר איך פירבל בכלל צריכה להשתלב כאן.
חוויית החלפה חיובית
אני לא מתפלא לשמוע סיפורים כאלה . אני גם סקפטי בדרך כלל כשמדובר בענייני מימוש אחריות , ומכין את עצמי מראש למצב שיהיה לי עימות עם החנות . אבל לפני שנתיים היתה לי חווייה חיובית אצל אחת משתי רשתות המחשבים הגדולות בארץ . קניתי בזמנו כונן קשיח של סיגייט , 1TB , במחיר של 395 שקל . כן , לפני שהמחירים ירדו לרצפה . לאחר שנת שימוש בערך הוא החל לזרוק אזהרת SMART . לא לקחתי סיכון , גיביתי אותו , וניגשתי לממש אחריות בסניף הרשת . למרות שהכונן עדיין היה תקין , לא עשו לי שום בעיות – החליפו על המקום! ועל כך כל מה שיש לי לומר , מעבר להפתעל לטובה , זה שחשוב לדעת ממי לקנות .
WD היטוריה של חוסר שירות
עכשיו אני נזכר שלפני שנים אירע לי סיפור דומה עם דיסק קשיח של WD, החברה לא הסכימה להחליף לי את הכונן התקול אני לא זוכר אם החברה לא הסכימה או היבואן
ksp/ivory
לא מכיר את נעה מחשבים אבל לי נשרפו שני הארדיסק של WD passport הלכתי לאייבורי והחליםו לי בפעם הראשונה לאותו HD ואח"כ כשנגמר להם הדגם הביאו לי אחר יקר יותר …KSP החליפו לי לאחד אחר מאותו הדגם בלי בעיות ובלי כלום בדיקה וגמרנו
wd חברת על לדיסקים קשיחים
אם הסיפור נכון ואחר"כ מתפלאים שחברות כאלו נסגרות"נועה מחשבים"וטוב שכך
איפה כחלון
זוכרים את הסיפור הזה………….
http://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j&q=%D7%90%D7%99%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99+%D7%A1%D7%93%D7%A8%D7%94+%D7%A4%D7%92%D7%95%D7%9E%D7%94+pdf&source=web&cd=1&ved=0CEcQFjAA&url=http%3A%2F%2Felyon1.court.gov.il%2Fheb%2Ftovanot_yezugiyot%2F619b.pdf&ei=aKMhUO6bBq354QTE44CYBg&usg=AFQjCNF_8bNTGm6DIbDvnJZXvMgYkd24hQ&cad=rja
נזכרתי בזה 🙂
זה מקרה לא נפוץ
אני עבדתי המון עם ספקים, וכמעט תמיד קיבלתי שירות ואחריות למוצר. לגבי WD – תמיד אפשר ליצור איתם קשר ישירות ולעשות RMA. זה לוקח יותר זמן, אבל אז תהיו בטוחים שאתם מקבלים כונן חדש. דוגמא קלאסית היא כונן חיצוני שקניתי לפני שנה בערך, והתקלקל לאחר כמה חודשים. פתחתי RMA מול WD, שלחתי אליהם את הכונן. לא רק שהם החליפו לי אותו, אלא שבמקום 640GB שזה היה נפח הכונן המקורי, קיבלתי אחד עם 750GB – כנראה כי זה מה שהיה להם במלאי. והתגובה הייתה מאוד מהירה.
תיקון לקישור של מגיב 21
http://tinyurl.com/czxxuqr
שרות KSP
דווקא אני רוצה לספר של שרות ב-KSP.
פעם כנן DVD שלא זוהה בביוס – החליפו בלי לבדוק.
ואם אתם זוכרים היו פעם בעיות עם כונני סיגגיט. http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=387954.0.
לאחר תקופה ארוכה הגיע מכתב מ-KSP שבאופן יזום מצידם הודיעו לי לבא ולהחליף את הדיסק לחדש.
היה מקרה נוסף עם המחשב של אחי שכפתור ההפעלה הפסיק לעבוד והם תיקנו בלי לשאול שאלות בכלל.
טוב לדעת את זה על datatech, תודה!
הם גם קיצצו אחריות לשנתיים בלבד
ל-1
בגלל שנועה מחשבים נסגרו פירבל מחשבים הסכימה לשלוח את הדיסק הקשיח של הלקוח לטק דטה לצורך החלפה במסגרת אחריות
פירבל הייתה מתווך בלבד ולא הייתה לה קשר להתנהגות של טק דטה.
אני דווקא החלפתי הרבה דיסקים קשיחים של wd ופעם אחת ההחלפה התבצעה על ידי טק דטה וקיבלתי דיסק חדש לחלוטין ודיסק אחר שהייתי צריך הסכימו בחנות שאני אשלם 10 דולר על כל שנת אחריות שהלכה ואת ההבדל להארד דיסק חדש שאני רוצה
ל31
לפי מיטב זכרוני התביעה אשר היתה תביעה יצוגית נדחתה ע"י בית המשפט.
למגיב 31
הייתה תביעה כזו. (הקישור שהבאתי היה הכי נוח לקריאה)
ראה – http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000520270
ועד כמה שזכור לי, היא נסגרה בהסכם פנימי ובוטלה.
זו הפעם הראשונה שאני שומע שיבואן מתכחש לאחריות שהוא מחוייב לה בחוק!!!, וזה חמור מאד.
זה לא חדש שהיבואים הישראלים הם "ירקנים עלובים" שמתיחסים אלנו הצרכים כמו במדינות עולם שלישי. וצריך ללמד אותם מאיפה "משתין הדג".
ליואב ואחרים שנפלו בפח, בשביל מה לכם להתרוצץ הלוך ושוב ולהתעצבן?!
יש את הרשות להגנת הצרכן שתעזור לכם ללא תשלום, הם מכירים את החוק היטב.
הגשת תלונה:
http://www.moital.gov.il/NR/exeres/3AFA407D-D5BD-42B3-867B-6F798A323264.htm
תסיקו מסכנות
פשוט תפסיקו לקנות WD
יש להם אחוזי תקלות מאוד גבוהים בשנה האחרונה
טוב לדעת. לא ארכוש כונן מהם יותר
בפעם הבאה שאני ארכוש מחשב או כונן, אני יוודא שהכונן לא נרכש ע"י החנות מ Data Tech. ואם כן, ארכוש כונן אחר.
זה הדרך היחידה להתעסק עם חברות כאלו. בתקווה שיפשטו את הרגל כמה שיותר מהר
WD, ובנדה מגנטיק
קודם כל, גם אני חייב לציין לטובה את השירות של בנדה מגנטיק. ביחס לכל האחרים, הם מחליפים בלי בעיות ומשתדלים לעזור. פשוט תקפידו לרכוש רק כוננים שהם מייבאים. לגבי WD – האמת שאני נתקל בשנים האחרונות בהמון המון בעיות איתם – וזו היתה החברה הכי אמינה בשוק. אשמח אם האתר ירים את הכפפה ויעשה מחקר קטן על MTBF של דיסקים מיצרים נבחרים.
ל-21/23
זה לא נראה לי תביעה אמיתית, בחיים לא ראיתי כתב תביעה עם לינקים ושינויים כאלה בגודל פונט 🙂
מניח שאם היתה כזאת תביעה בית המשפט דחה אותה ? יש פסק דין ?
הנזק שנגרם לסיגייט מאותו סיפור היה אדיר, אני לא מתקרב לכוננים שלהם כבר שנים.
ויש גם את הקישור הבא….
http://www.moital.gov.il/cmsTamat/SendMail.aspx#form
המועצה הישראלית לצרכנות
http://www.consumers.org.il/category/complaint-form
בהצלחה 🙂
שאין רגולציה מספקת יבואנים חוגגים לנו על הגב!
ואיפה בדיוק נועה מחשבים בסיפור??
למה להתעסק עם היבואן/יצרן?!
אני שילמתי לחנות, שהיא תשבור את הראש…
קשקשנים כולכם!!!
נועה מחשבים פשטה רגל… אולי תגדילו ראש ותבינו שהם לא בסדר מניסיון שלי עם דטה טק הם חברה מעולה ונותנים שירות אמין מהיר ויעיל אז תפסיקו לדבר שטויות חבורת משועממים …
38 היא עובדת של דטה טק
מהצלבת נתונים עולה שמגיבה 38 באה מדטה טק
תקנו סמסנוג כי טוב
היה לי דיסק חיצוני 320 והוא נידפק לי,
שלחתי למעבדה של חיון והם שלחו לי חדש 1 טרהבייט USB 3 ללא חיוב.
שיחקו אותה בגדול!!!!