מיקרוסופט חושפת את גרסא 11.2 של DirectX, אשר מביאה לחסכון משמעותי בהקצאת משאבי המערכת
גרסא 11.2 היא הגרסא הבאה של DirectX שחברת מיקרוסופט הציגה בתערוכת הפיתוח שהתקיימה בסן פרנסיסקו. אמנם על פי הקפיצה המספרית (11.1 כיום, ל-11.2) ניתן להניח כי לא הוטמעו שיפורים משמעותיים, אך דווקא בגרסא זו מוצג שינוי משמעותי בתחום חיסכון במשאבי המערכת שיכול לחולל ניסים על גבי כרטיס המסך שלכם.
בגרסא זו, הוצגה התכונה העיקרית המכונה Tiled Resources. תכונה זו, מאפשר למפתחים למקם באופן דינאמי טקסטורות ברזולוציה גבוהה בסצנה, ללא העמסה מיותרת על כרטיס המסך וחיסכון משמעותי בניצול זיכרון הראם שעל גבי הכרטיס.
המשמעות של זה היא שגם כרטיסי מסך הכוללים כמות זיכרון ראם מצומצמת כמו 512MB או 1GB, יוגבלו פחות במשחקים שנחשבים כבדים גראפית, והמשחקים יראו מציאותיים וחדים מאי פעם.
בדומה לתמיכה הבלעדית של Windows Vista ב-DirectX 10 – מקרה זה אינו שונה. רק Windows 8.1 יתמוך ב-DX11.2, כאשר Windows 8 ו-7 צפויים שלא לתמוך. אין לדעת כרגע האם יהיה צורך בתמיכה חומרתית מצד כרטיס המסך בספריה זו, אך עצם העובדה שהקונסולה הבאה של מיקרוסופט – Xbox One צפויה גם כן לתמוך ב-DX11.2, מעיד על כך שאין צורך בתמיכה חומרתית מיוחדת.