הרצת תוכנות ומשחקים
3D Studio Max 9 64-bit + VRay 1.5 RC3 64-bit
ב-16 באוקטובר 2006 השיקה Autodesk גרסה חדשה לתוכנת התלת מימד הפופולארית, בשתי גרסאות: 32 ביט ו-64 ביט ואנו החלטנו לבדוק כיצד התוכנה החדשה עובדת על מערכת 64 ביט, ובמיוחד על Vista 64-bit.
לאחר ההתקנה וההרצה הראשונית נתקלנו בבעיה מעניינת – לא ניתן היה לראות באופן סביר את סביבת העבודה של התוכנה (Viewports). עושה רושם כי ישנה בעיה ברענון החלונות, דבר שבעצם לא מאפשר כלל את השימוש בתוכנה.
לאחר כמה ניסיונות גילינו שמקור הבעיה הוא בממשק ה-Aero החדיש של Vista, שכן כפי שמיקרוסופט ציינה בעבר לגבי משחקים, ה-Aero מרונדר כל הזמן על ידי המערכת. לכן, כדי להתגבר על הבעיה ביטלנו את ממשק ה-Aero ע"י מעבר לערכת התצוגה Windows Basic ובמצב זה התוכנה אכן רצה חלק וללא כל בעיה נראית לעין.
החלטנו לבצע מבחן רינדור קל כדי לבדוק האם באמת מערכת ותוכנה המותאמות ל-64 ביט יביאו לנו שיפור משמעותי בזמני הרינדור, אך לצערנו התוצאה הייתה די מאכזבת, היות ולא היה כל שינוי בזמני הרינדור בין גרסת ה-64 ביט לגרסת ה-32 ביט.
בתקופה האחרונה הופצו ברשת ידיעות על כך שביצועי Windows Vista במשחקים יהיו בעשרה אחוזים פחות מאשר ב-Windows XP. החלטנו מצדנו לעשות בדיקה קטנה באמצעות 3DMark 2006 ו-Battlefield 2 ולראות האם יש בסיס לשמועות אלו.
Battlefield 2
למרות שבתחילת ההתקנה קיבלנו הודעה שהמשחק נוסה רק על מערכות 32 ביט, לא נרתענו והמשכנו בהתקנה.
במשחק זה הבחנו לראשונה בבעיית תאימות בדרייברים של NVIDIA למערכת ההפעלה. הדבר בא לידי ביטוי בעיוותי תצוגה (Artifacts) במסכי התפריט וכן בטעינת המשחק, אם כי במהלך המשחק לא הרגשנו בבעיה כלשהי שכן המשחק עצמו עבד בצורה חלקה כמעט לגמרי (אם כי לא בדיוק כפי שהוא עבד על Windows XP).
לאחרונה הפיצה NVIDIA גרסה חדשה לדרייברים המיועדים לגרסת ה-RTM, וזו אכן פתרה את הבעיה.
עשינו שימוש במשחק זה על מנת לבדוק האם קיים הבדל ביצועים בין Windows XP לבין Vista בכל הנוגע למשחקים, אך כפי שאתם רואים, ההבדלים זניחים למדי.