סיגייט משחררת קושחה חדשה אשר אמורה לפתור את הכשל שנתגלה בכוננים.
בחודשים האחרונים כשלו הרבה כוננים קשיחים מבית סיגייט מהסדרות Barracuda 7200.11, Barracuda ES.2 SATA ו-DiamondMax 22. כוננים קשיחים אשר נגועים בבעיה היו ננעלים לאחר זמן מסוים של שימוש ולא היו מזוהים על ידי ה-BIOS באתחול המערכת. בשבוע שעבר, סיגייט דיווחה כי היא מכירה בבעיה, כי המידע בכוננים עדיין קיים, והחברה שחררה קושחה חדשה שאמורה הייתה לטפל בבעיה. למרבה הצער, הקושחה עשתה הרבה יותר רע מאשר טוב, כשהרבה משתמשים גילו לאחר העדכון שהכונן שלהם אינו נגיש.
הקושחה החדשה שסיגייט שיחררה מתקנת את הבעיה המקורית, וגם את הבעיה שהקושחה הקודמת ייצרה. משתמשים רבים מדווחים על הצלחה בשחזור הכוננים התקולים שברשותם למצב פעולה תקין לחלוטין. בנוסף לתיקון הכוננים, כמה משתמשים בפורום שלנו מדווחים שלאחר עדכון הקושחה הכונן שלהם שקט יותר.
מה באמת קרה?
לפי עובד מחברת סיגייט, בעיית הקפיאה המקורית של כונני ה-1.5 טרה-בייט עשתה בתחילה רושם כי מקורה בבקר SATA ירוד שבערכת השבבים. מאוחר יותר התגלה כי מקור הבעיה הוא בקושחה, ומספר גרסאות קושחה שוחררו אך ורק ללקוחות אשר פנו לחברה. זהו הליך שגרתי אצל סיגייט, כאשר היא לא נוהגת להפיץ עדכון קושחה לכוננים שלה. הבעיה רחבת ההיקף שהתגלתה בכוננים מסדרת Barracuda 7200.11, הייתה בעיה ישנה וקשה לאבחון. השגיאה עצמה נגרמת כאשר הכונן מנהל יומן אירועים בקושחה, וכאשר מספר הארועים מגיע ל-320, הכונן לא מדווח מידע אל ה-BIOS בעת האתחול.
![]() |
Barracuda 7200.11, הבעיה נפתרה |
הקושחה החדשה עברה סדרה של חמש בדיקות שונות על מנת לוודא שהיא עומדת בתנאים ספציפיים לפני שסיגייט הוציאו אותה לקהל הרחב. לעומת זאת, את הקושחה הקודמת, שנועדה לסדרה Barracuda 7200.11, ההנהלה זרזה ושחררה אותה לציבור מוקדם מדי (הקושחה עברה רק סדרת בדיקות אחת), וזאת במטרה לנסות ולתקן את הכשל בהקדם האפשרי.
בעקבות זאת, חלק מהכוננים ובעיקר דגמי ה-500 ג'יגה-בייט כשלו לאחר שלקוחות עדכנו קושחה לגרסה הקודמת, ובהמשך סיגייט הסירה את הקושחה מהאתר שלה. שלא כמו בבעיה המקורית, בה הכונן יוצא מכלל שימוש ולא ניתן לעדכן קושחה, במקרה של עדכון לקושחה הקודמת, הכונן כן מדווח מידע אל ה-BIOS ולכן בכל שלב ניתן לעדכן שוב את הקושחה. עכשיו כשיצאה קושחה נוספת שמראה אחוזי הצלחה גבוהים, אפשר לשער שהבעיה נפתרה.
תגובת היבואן
מדני פישלר, נציג חברת CRG, יבואנית סיגייט בישראל, נמסר כי "הבעיה המדווחת היא נדירה ביותר. אחוז ההחזרות אצלנו מאז ומתמיד היה ברמות נמוכות מאוד, ובתקופה האחרונה לא נרשם שום שינוי באחוז זה. סיגייט, כחברה המכבדת את עצמה והנוהגת בשקיפות הגבוהה ביותר, מתיחסת במלוא כובד הראש לתקלה הנדירה והוציאה עדכון. אנו מבחינתנו מביעים אמון מלא במוצרי חברת סיגייט, נהנים מהמוצרים ונהנים לשרת את לקוחותינו".
היבואן כמו היצרן מסלף את העובדות, בושה!
אם תתקשרו לחניות שונות בישראל תראו להם שאתם מבינים עניין ותשאלו אותן על Seagate, חלקם יודו שאחוז החזרות של Seagate גבוה משמעותית מהמתחרים, ויש כאלו שגם יוסיפו ויאמרו שכדאי לרכוש דיסקים מחרה אחרת.
במקום לקחת אחריות מלאה, גם Seagate וגם היבואן מסרבים להכיר בזה שמדובר ברוב הדיסקים מסדרת ה- 7200.11 ועדיין לא ידוע אם תיקון ה- FW באמת מתקן משהו (בתקווה שכן, יש ברשותי 2 דיסקים שלהם), רק הזמן יגיד…
אם פעם חשבתי לקנות סיגייט אז אני מתחרט
יותר מידי כשלים בכ"כ קצת זמן אז נכון שאומרים שאם דיסק קשיח של סיגייט נופל לרצפה לא קורה כלום אבל אני הייתי מעדיף של חברות אחרות לאור הבעיות שהתגלו
עדכון קושחת כונן סיגייט
באתר סיגייט המומלץ מופיע העדכון החדש 2D, אך אין הנחיות לגבי מי שכבר עדכן ל-1D. אין אפשרות לדעת אם מותר, רצוי, חייב – סתם.
אני לא מתכונן לעדכן שוב ומה שיהיה, יהיה.
לא לסמוך על חלון המספר הסידורי
באתר התמיכה ישנם 2 חלונות שונים. באחד מכניססים מספר מודל ומקבלים הנחיות לגבי עדכון,ובשני מכניסים מספר סידורי ומקבלים הנחיות.
לפי אותו דף, הדיסק שלי (1.5TB) לא זקוק לעדכון לפי המספר הסידורי שלו. מצד שני בפורום של סיגייט כתב מישהו שמת לו דיסק, שהוא הזין את המספר שלו בדף שטען גם כן שאין צורך בעדכון – בקיצור, תתעלמו מההנחיה הנ"ל ותעדכנו אם אפשר.
ומה עם הכוננים שכבר לא מזוהים?
האם היבואן מוכן לשחזר מידע בחינם ?(כמו שהחברה דאגה לפרסם בCNET וENGADGET)?
או שנאלץ לפעול על פי מדריכם שמערבים את הTX וRX????
הבעייה יותר רצינית – כל הסדרה דפוקה
הם מנסים לכסות על עצמם – אל תהיו שפני ניסיונות
אל תתקינו שום עדכון שידפוק לכם עוד יותר את הכונן
אני קניתי דיסק נוסף לא של סיגייט ומתפלל ששל סיגייט יקרוס בתקופת האחריות ואז אחליף אותו באחר של חברה אחרת אם אפשר.
תגובת היבואן-בושה!
תגובת היבואן שכנעה אותי *לחלוטין* לא להתקרב לכונני seagate – אם הייתי בין רוכשי הכוננים והייתי נתקל בבעיה, ברור לי עכשיו מה הייתה התגובה שלו ומה מידת הגיבוי שהייתי מקבל ממנו…
זה Western Digital הכי טוב ועדיפה
וגם Samsung ויש את HITACHI אחרי הכתבה
הזאת לא מתקרב ל-SEAGATE