ספינת הדגל של סיגייט (Seagate), סדרת הכוננים הקשיחים השולחניים Barracuda 7200.11, ובייחוד כונני הטרה-בייט מדגם ST31000340AS, כושלת בקצב מדאיג.
ככל הנראה מקור הבעיה טמון בקוד לקוי של קושחה וכי הבעיה צפויה להתגלות מתישהו בתהליך זיהוי הרכיבים, בעת אתחול המערכת. כונן קשיח אשר ידוע כבעייתי בסדרה זו יפעל בצורה רגילה למשך זמן מה, ואז באחד האתחולים הכונן ינעל את עצמו ולא יזוהה על ידי הביוס. ברוב המקרים המידע לא יינזק, אם כי הכונן יהיה חסר תועלת לגמרי. במילים אחרות, יש חשמל, הפלטות מסתובבות, אבל אין שום זיהוי על מנת לאפשר את אתחול המערכת.
מרכזי שיחזור מידע ושירותי אחריות מדווחים כי ישנו שיעור גבוה של כשלים בכוננים אלה. משתמש אחד בפרט אף מדווח כי חצי מהכוננים, ממערך כוננים של 6 טרה-בייט, כשלו לאחר כחודש של פעולה. לא קיימות סטטיסטיקות רשמיות אודות הכוננים התקולים, אך עם זאת, לפי מקור בתעשיה, אחוז הכוננים התקולים עומד על שיעור של בין 30 ל-40 אחוזים.
סיגייט נענית לקריאה
לאחר שהרבה לקוחות הביעו את זעמם בפורומים של סיגייט, החברה נענתה לקריאתם. סיגייט פרסמה הצהרה בה היא מכירה בבעיה ומתארת כי "בחלק מהמקרים, המידע שעל הכונן הקשיח יהפוך לבלתי נגיש למשתמש". סיגייט בודדה את הבעיה ומצהירה כי היא אכן עשויה לנבוע מקושחה בעייתית, דבר אשר ייפתר על ידי עדכון קושחה שמוצע בחינם ללקוחות.
סיגייט מוסיפה כי הבאג שבקושחה נמצא גם בחלק מהכוננים מהסדרה DiamondMax 22 וסדרת Barracuda ES.2 SATA. בסדרת Barracuda 7200.11 הכוננים הנגועים הם בעיקר אלו שהנפחים שלהם הם 1.5 טרה-בייט, 1 טרה-בייט, 640 ג'יגה-בייט, 500 ג'יגה-בייט, 320 ג'יגה-בייט ו-160 ג'יגה-בייט. הכשל שהתגלה לא קשור לבעיה הידועה שבכונן ה-1.5 טרה-בייט (מדגם ST31500341AS) "שקופא" לפעמים למשך זמן קצר (הבעיה קשה יותר במערכות מקינטוש ולינוקס), בעיה שסיגייט פתרה גם כן בעזרת עדכון קושחה.
על פי סיגייט, הבעיה המדוברת לא אמורה לגרום לאיבוד מידע. למרות זאת, במקרה ועדכון הקושחה לא פתר את הבעיה, והמידע ישאר לא נגיש, החברה תספק לו שירותי שיחזור מידע בחינם. סיגייט הוסיפה כי הבעיה תימצא אך ורק בכוננים שיוצרו עד לחודש דצמבר בשנת 2008, והבעיה נפתרה בסדרה החדשה של החברה.
אז רגע יצא תיקון או לא ?
איזה יופי
הם לא אמורים לבדוק את הכונן לפני שהם מוציאים עכשיו בגלל בדיקה שעשיתי עם האתר שלהם גיליתי שיש לי את הבעיה
איזה באסה
יש לי את הטרה בייט
הסתכלתי בפורומים שלהם שהפנו לעדכון הקושחה ושום הדבר
העדכון בתהליך בדיקה שהכל בסדר איתו או משהו כזה
פיוווווו
לחשוב שכמעט לקחתי את קשיח הטרה שלהם אתמול
בסוף לקחתי על פניו את גרסת הטרה של סמסונג ואני יותר ממרוצה כרגע 🙂
יש קישור לתיקון???
כמו שכבר הזהרתי, לא להתקרב לסיגייט
סיגייט ומקסטור 2 חברות גרועות, אני עדיין לא מבין איך הם עוד לא נפלו
כל הכוננים שיוצאים להם הם כוננים דפוקים, הפסקת חשמל אחת והכונן הופך לגוש מתכת חסרת כל ערך.
רק WESTERN DIGITAL
או סמסונג!
אנשים תזהרו! נמצאה בעיה גם בביוס המעודכן
הביוס המעודכן גורם לבעיות נוספות בכונני סיגייט, לא לעדכן עד שימצא פתרון אמיתי! כנסו ללינק לפרטים.
מקור מהאתר :TPU
http://www.techpowerup.com/82638/New_Seagate_Firmware_Turns_Sour_Dangerous.html
באסה שהכתבה יצאה רק היום
לי יש שלוש כוננים במחשב חצי טרה ,טרה וטרה וחצי (השלישי נקנה רק לפני יומיים)
והכונן של החצי טרה (לאחר בדיקה שבודקת את הכונן קשיח ) ממש לפני קריסה 97 באד סקטורים חדשים בשבועיים , קניתי כונן נוסף שלהם רק לפני יומיים ,חשבתי שהבעיה מקרית ,לאחר בדיקה עם כמה שני חברים עם התוכנה שלי (לשניהם יש חצי טרה) ,גם להם יש את אותה בעיה(כונן לפני קריסה ומלה בד סקטורים)
ממליץ לכם מניסיון רע ובידיעה שיש בעיה כללית ,לא להתקמצן להוסיף כסף לקנות WD או אחרים שהם יותר יקים מסיגייט ,אבל לפחות יותר אמינים
כי איך שזה נראה עכשיו אני יקנה כונן קשיח חיצוני(של חברה אחרת כמובן), לגבות הכל ,כי מי יכול לסמוך אליהם עכשיו!
תלוי בדגם – פרוט…
SEAGATE שחררה עדכונים לחלק מהדגמים כגון ST3500320AS, ST3640330AS, ST3750330AS, ST31000340AS ועוד.
ולחלקם העדכון עדיין לא בשל כגון – אמור לצאת היום – ST31500341AS ST31000333AS ST3640323AS ST3640623AS ST3320613AS ST3320813AS ST3160813AS
זהו הקישור המדוייק – http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/search.jsp?DocId=207931
יש להשתמש בתוכנה חינמית לאבחון גדם הדיסק והקושחה שלו ולהקפיד למלא אחר ההוראות המדוייקות לעדכון לאחר גיבוי הכונן – אבל זה כבר מיותר לומר…
זה יכול להטיל עליהם קללה ע"ע היטאצ'י
שסה"כ הכוננים שלהם לא בשיא הטכנולוגיה אבל עובדים, אבל הDeathstar ב2002 הרתיע אנשים ומרתיע עד היום.
כאחד שלינוקס עבורו הוא כמו
שבר כלי, זה לא חדש לי שהבעיות מתחילות עם לינוקס.
seagate 500gb sata 2
לא מזמן קניתי מחשב חדש עם הרדיסק של סיגייט חצי טרה.
אחרי כחודש באחד האתחולים המחשב לא זיהה אותו.
אחרי עוד איתחול הוא כן ראה אותו,ניסיתי לפרמט והוא נתן לי "מסך כחול".במעבדה החליפו לי אותו מיד לאחד חדש לאחר שבבדיקה נתגלה בו "שביל" של סקטורים "רעים"
בעיקרון יש לי גם הרדיסק חיצוני של סיגיט שאיתו לא היתה לי בעיה אף פעם.
לא הבנתי איך הם יפטרו את הבעיה יש "Recall" ??
רק SSD
תתכוננו ל SSD !!
פתאום אני שמח שקיבלתי במתנה HD היטאצ'י !
בעיה מוכרת נתקלתי לא פעם ולא פעמיים
בקרת איכות ברמה ירודה זו הסיבה
חברה שמכבדת את עצמה מבצעת בקרת איכות על גבי מספר רב של פלטפורמות = מערכות הפעלה , בינהם לינוקס וינדוס UNIX וכו'
בנוסף חברה שמכבדת את עצמה מבצעת בדיקות בלתי תלויות על ידי מעבדות חיצוניות.
כנראה שהחברה מהכתבה אינה מכבדת את עצמה , אז מדוע הלקוחות צריכים לכבד את אותה חברה ברכישת המוצרים שלה ? אני קורה לכלל הלקוחות להטיל חרם על החברה הזו.
תודה ל- 9
יש לי 320AS, עדכנתי מ- SD15 ל- SD1A והכל טוב..
למס' 17
איך עדכנת? אני לא כל כך הבנתי את הפעולה
אשמח אם תפרט את הצעדים
פרוט נוסף
שכחתי לפרטי לגבי התוכנה החינמית של החברה – DriveDetect זהו הקישור להורדה – http://support.seagate.com/kbimg/utils/drivedetect.exe
התוכנה מזהה את פרטי הדיסקים הקשיחים המותקנים והפרט החשוב ביותר הינו הREVISION. לפי החברה דיסקים בעלי נתון זה אשר מורכב מהאותיות CC או LC חייב להמנע מלשדרג את הקושחה שכן דיסק זה איננו מסדרה פגומה ובאם ישדרג יפגע באופן חמור בדיסק.
לפני כחודש אני באופן אישי קניתי דיסק 1TB מאייבורי שהיה פגום והרבה לפני שפורסמה ההודעה של החברה מצאתי שהוא תקול ע"י שימוש בתוכנות רלוונטיות. בחברה החליפו לי אותו לדגם חדש יותר כשיצא – 1.5TB של סיגייט והוא תקין לחלוטין מסדרה – CC1G. אני חייב לציין שאני מאד מרוצה מהדיסקים של סיגייט עד כה כבר למעלה מ10 שנים ולדעתי אין זה משליך על אמינות מוצרי החברה בכלליות.
זהו מקווה שעזרתי למישהו….
ל- 19
כמו ש- TgM כתב, השתמשתי ב- DriveDetect, עקבתי
אחרי ההוראות בלינק שהוא נתן:
http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/search.jsp?DocId=207931
ראיתי שההארדיסק שלי 'מתאים', לחצתי על הדגם שלי, אחרי זה הורדתי את ה FIRMWARE המתאים שבא בצורת ISO IMAGE שצריך לצרוב לדיסק שיהיה BOOTABLE, ואת זה עושים עם כל תוכנת צריבה (אני השתמשתי ב- IMGBURN).
מכבים את המחשב, מנתקים את כל ההארדיסקים האחרים, מפעילים, נכנסים לביוס ומשנים את ה- BOOT SEQUENCE שיתחיל מהסידירום (שם יהיה הדיסק שצרבנו..), ומשם כתוב באנגלית פשוטה על מה ללחוץ, רק צריך לזכור את דגם ההארדיסק ולוודא שבתהליך הקצר הזה לא תהיה בעיית חשמל אחרת הוא הופך למשקולת נייר.
לשים לב לא כל הדיסקים
זקוקים לעדכון, גם אם הדגם מופיע ברשימה, יש לודא בעזרת המספר הסידורי. יש לי שני דיסקים מאותו דגםST3500320AS ואחד זקוק לשדרור והאחר לא. כנראה זה בגלל שאחד יוצר בסין והאחר (לא ברור לי כרגע מי מהם) יוצר במפעל אחר (סינגפור או תאילנד)
הבדיקה הזו לפי מספר סידורי נוספה רק לפני יום או יומיים!
ל21 אולי תיתן קישור
לבדיקה לפי מספר סידורי ותסביר מה זה המספר הזה זה הסריאל? אני כבר עדכנתי אני מקווה שעשיתי נכון אבל יש לי עוד הארד דיסק כזה לעדכן sta3500320as
חשבתי שאם יש עליו 5 שנים אחריות אז אין מה לדאוג
בתגובה מס' 20 התכוונתי "ל- 18"
לכולם
קניתי כונן של wd ופעמים היה את אותה הבעיה (בפעם הראשונה אפילו החליפו לי לכונן raid)
זהירות
חברת אייבורי ממשיכים למכור את הכוננים למרות האזהרה שהוציאה סיגייט. ולא מבינים מה לא בסדר בזה!!
יש פתרון
יש חברה שמספקת פתרון לכשל של סיגייט
ושמרו על המידע
תיקנו לי את הבעיה תוך שעה
http://www.c4u.co.il/
עדכון לכוננים בRAID0 ?
יש לי שלושה כונננים של 500GB, ונראה שכולם זקוקים לעדכון. שניים מהם מחוברים בRAID0.. מישהו יודע אם יש הבדל בעדכון, משהו מסוים שצריך לעשות? בתודה מראש
שחזור מידע של סייגיט
יש מספר חברות שנותנות בארץ שרות לתקלה הזו. לפני חודש פניתי לחברת טיק טק שחזור מידע, ביצעו שחזור מהיר של הנתונים, הכל חזר לקדמותו במחיר סביר. למי שמחפש http://www.tictac.co.il
אייבורי ממשיכים למכור דיסקים פגומים בידי
אייבורי ממשיכים למכור דיסקים קשיחים מהסדרה הפגומה בידיעה ובעזות מצח למרות הנזק העצום שעלול להגרם ללקוחותיה. מדהים…