Quake 4 & UT2004 & CoD 2
Quake 4 v1.04
המשחק Quake 4 עושה שימוש במנוע שפיתחה חברת id עבור המשחק Doom 3 שיצא לפני שנה וחצי לשוק. המשחקיות של Quake 4 דומה מאוד למשחקיות של Doom 3 בשל העובדה ששניהם מבוססים על אותו מנוע גראפי. המנוע הגראפי של שניהם שם דגש מיוחד על עיבוד של אור וצל כאשר את רובם של שני המשחקים תבלו בתוך מסדרונות ומחילות חשוכות ובהם אויבים שכנראה לא מפחדים מהחושך. אך בדבר אחד שונה Quake 4 מ-Doom 3: בעוד ש-Doom מסתמך על אלמנט ההפתעה של האויבים והם מגיעים לעיתים רחוקות יחסית, ב-Quake 4 האויבים נפוצים הרבה יותר ונמצאים כמעט בכל חדר או מסדרון בו תעברו – מה שהופך את המשחק לקצבי הרבה יותר. מלבד המשחקיות השונה שופר גם המנוע הגראפי במעט ועכשיו הוא מאפשר איכות גבוהה יותר ואובייקטים מורכבים מעט יותר. את הבדיקות שלנו ביצענו בהגדרות ברמת ה-Ultra המתאימה לכרטיסי מסך עם 512MB של זכרון.
גם משחק זה נבנה על המנוע של Doom 3, ולכן שוב נראית העדיפות לכרטיסי nVIDIA. ה-7600GT עוקף את הכרטיס של ATI בכ-9FPS וגם המהרת ה-GTO אינה משפיעה על התוצאה, שכן תרומתה זניחה לחלוטין.
תמונת המצב לאחר הפעלת הפילטרים נותרת בעינה – ה-7600GT עדיין מוביל על פני ה-X1800GTO בכל התנאים שנבדקו, והפער בולט במיוחד ברזולוציה הנמוכה. גם כאן, המהרת ה-GTO לא תורמת במאומה לשיפור ביצועיו או צמצום ההפרש.
Unreal Tournament 2004
מאז גרסתו הראשונה, הפך המשחק להצלחה מסחררת. בגרסתו החדשה הוא משתמש במנוע Unreal Engine 2.5 המספק ביצועים טובים אף יותר מקודמו ומוסיף אפשרויות ואפקטים שלא נראו מעולם.
המנוע מנצל זכרון בצורה יוצאת דופן שכן עליו לרוץ גם על קונסולת ה-Xbox בה זכרון הוא מצרך יקר. בשל העובדה שהוא צריך לרוץ גם על ה-Xbox, מנצל המנוע הייחודי את כוח המעבד במידה גדולה מאוד וכמעט שאינו מנצל את כרטיס המסך, לכן מהווה משחק זה מדד מצוין לביצועי מעבד וזכרון.
התוצאות שנתקבלו במשחק זה הן מפתיעות מאוד, שכן ה-7600GT מצליח להביס את ה-X1900XTX היוקרתי, שנמצא כמה רמות מעליו הן מבחינת נתונים טכניים והן מבחינת תג המחיר. אמנם הפער בין הכרטיסים של ATI ל-7600GT אינו גדול במיוחד, אך הוא עדיין קיים והמהרתם לא משפיעה לחלוטין על התוצאות.
גם לאחר הפעלת הפילטרים אנו לא רואים שום שינוי משמעותי, לא בביצועי הכרטיסים ולא ביחסי הכוחות ביניהם. אמנם המהרת ה-X1800GTO מוסיפה לו עוד כ-3-4FPS ברזולוציות הגבוהות יותר, אך אין בכך בכדי לצמצם את הפער בינו לבין ה-7600GT, ששוב מפגין ביצועים עדיפים על פני אלו של ה-X1900XTX (למעט ברזולוציה הגבוהה ביותר).
Call Of Duty 2
לא מעט דובר על משחק זה כאשר אתרים רבים העניקו לו את התואר של משחק מלחמת העולם השנייה הטוב ביותר. בשנים האחרונות הציפו את השוק משחקים המדמים את הקרבות של מלחמת העולם השנייה והמשחק Call of Duty הצליח לספק את החוויה הטובה ביותר.
המשחק עצמו מחולק לשלושה חלקים המבוססים על החזיתות של בעלות הברית נגד גרמניה הנאצית באירופה ובאפריקה. הדמו שלנו מבוסס על שלב הפלישה של ארה"ב לנורמנדי אשר בחופה הצפוני של צרפת. שלב זה מתאפיין ביחידות רבות על המסך ובפעילות רקע גדולה מה שמאפשר מדידה מדויקת של כוח המעבד ופחות של כרטיס המסך.
כפי שניתן לראות מהגרף, משחק זה הוא כבד ביותר ודורש משאבי עיבוד עצומים בכדי לפעול בצורה חלקה ומהנה. למעשה, הכרטיס היחיד שמסוגל להריץ אותו בקצב מספק ברזולוציות מעל 1024×768 הוא ה-X1900XTX, בעוד ששאר הכרטיסים מראים ביצועים דומים מאוד (ונמוכים) בכל הרזולוציות, וגם לאחר המהרה.
אם ללא פילטרים הכרטיסים הציגו ביצועים נמוכים, הרי שכעת הם שוקעים עוד יותר ולמעשה לא מספקים קצב פריימים שניתן לשחק בו בצורה חלקה ומהנה בשום רזולוציה שהיא (שוב, למעט ה-X1900XTX, שגם הוא מתקרב לקו האדום ברזולוציה הגבוהה ביותר). אמנם ה-7600GT מספק ביצועים מעט יותר טובים מאשר ה-X1800GTO, אך עדיין מדובר על מספרים נמוכים מדי מכדי שניתן יהיה לשחק במשחק.