מבחני ביצועים
את כרטיס המסך השווינו לאחיו הגדול, ה-6800GT וכן אל מול שני כרטיסים של ATi: האחד, ספינת הדגל של החברה, ה-X850XT (נכון, אמנם לא Platinum Edition, אבל בואו לא נהיה קטנוניים) והאחר – X800XL. מטרת מבחני הביצועים היא לבדוק האם ה-6600GT, שמהווה כרטיס Mid-Range מובהק, עדיין מסוגל לספק ביצועים הולמים אשר יתאימו גם למשחקים הכבדים ביותר כיום, או שאולי הגענו כבר לזמן בו רק כרטיסי High End מובהקים יכולים לספק לנו את התוצאה הרצויה.
מהירויות הסטוק של כרטיס ה-GeForce 6600GT הן 500MHz לליבה, ו-1000MHz לזכרונות. על מנת לבדוק את תוספת הביצועים שניתן לסחוט ממנו, החלטנו לבצע לו אוברקלוקינג "קל"; המהירויות המקסימליות אליהן הצלחנו להגיע ולשמור על יציבות מוחלטת הן 539MHz לליבה ו-1202MHz לזכרונות – שיפור משמעותי מאוד לעומת מהירויות הבסיס. את כרטיס ה-6800GT החלטנו להמהיר גם כן, אך הפעם לא הצלחנו להגיע כל כך רחוק – 379MHz לליבה ו-1118MHz לזכרונות.
את כל הכרטיסים בחנו בעזרת סט נרחב של בנצ\'מרקים, בו כבר עשינו שימוש בעבר:
- 3DMark 2001SE
- 3DMark03
- 3DMark05
- Aquamark 3 – Default Settings – GPU Score
- ShaderMark 2.1
- FarCry 1.3 – כולל שלושה מבחנים שונים – סצנת חוץ, סצנת פנים וסצנה המשלבת מבנים ותפאורת ג\'ונגל
- CounterStrike: Source – Stress Test (מנוע ה-Source בו נעשה שימוש ב-Half Life 2)
- Doom 3
- Halo
המערכת עליה נבדקו הכרטיסים היא כלהלן:
AMD Athlon64 3200+ | CPU |
MSI RX480M2 | Motherboard |
OCZ 3700 Gold Edition Rev. 3 | Memory |
Hitachi Travelstar 7K60 | Hard Drive |
OCZ PowerStram 520W | Power Supply |
פירוט נוסף על כל אחד ממבחני הביצועים, כמו גם הסיבות לשימוש בו, תוכלו למצוא כאן , לכן בחלק זה של הביקורת נתמקד בניתוח התוצאות בלבד.
שימו לב כי הכרטיסים GeForce 6600GT ו-GeForce 6800GT נבדקו הן במהירויות ברירת המחדל שלהם, והן תחת אוברקלוק. במקביל, כל המבחנים הורצו בשני מצבים שונים: המצב הראשון הוא ללא כל שימוש בפילטרים, על מנת להשיג את רמת הביצועים המקסימלית אותה הכרטיס יכול לספק במבחן הספציפי. המצב השני הוא שימוש מלא בפילטרים (כלומר, AntiAliasing x6 ו-Anisotropic Filtering x16), שנועד לבדוק האם הכרטיס יכול, בפועל, לספק את הביצועים אותם אנו, כחובבי גרפיקה ומשחקים, מחפשים – העידן שבו קצוות משוננים וטקסטורות מרוחות עבר מזמן מהעולם, וכיום שימוש בפילטרים הוא בגדר חובה אם ברצונכם להנות עד הסוף מהאיכות הגרפית של המשחק.