יצרנית שבבי ה-Tegra 2 מעוניינת להמשיך ולהתחזק בשוק ה-SOC, ותעזור למפתחים להביא את המשחקים שלהם אל מכשירי האנדרואיד
NVIDIA חווה בתקופה זו תנופה מרשימה בכל הקשור לשוק הטאבלטים (וגם הסמארטפונים מספקים לה נחת, כך נראה), כשמכשירים המבוססים על שבבי ה-Tegra 2 שלה צצים בכל מקום ובמספרים שהולכים וגדלים, אך NVIDIA ממש לא מתכננת להיכנס לשאננות ולתת למומנטום שלה לחלוף, ואחרי שהכריזה עם שבבים מרובעי ליבות שאמורים להגיע הרבה לפני המתחרות, מתפנה NVIDIA לנסות ולהשיג דריסת רגל חזקה עוד יותר בשוק – ואיזו דרך טובה יותר יש לשכנע את הצרכנים (ובעיקר את יצרניות הטאבלטים והסמארטפונים) לבחור במכשיר מבוסס אנדרואיד ו-Tegra 2 מאשר להציג בפניהם משחקים מתקדמים, ייחודיים ובלעדיים?
עושה רושם שזוהי בדיוק התוכנית של NVIDIA, שמתכננת לקיים סדנה בכנס ה-GDC 2011 שיתקיים בשבוע הבא, שמטרתה היא להדריך ולהסביר למפתחי משחקים לקונסולות ולמחשב האישי כיצד הם יכולים להביא את משחקיהם גם אל מכשירי האנדרואיד מבוססי שבב ה-Tegra 2 (ואולי גם ה-Kal-El, כהכנה לעתיד). הסדנה, שהתיאור שלה קורא "בואו ללמוד על המרה (Port) משחקי מחשב וקונסולות לאנדרואיד", תונחה על ידי לארס בישופ (Lars Bishop), מהנדס מחטיבת פיתוח טכנולוגיות ניידות של NVIDIA, ומייק קלארק (Mike Clarke) שהוא מנהל טכני בחברת Playbox Limited, המפתחת משחקי ויישומי פלאש. תיאור הסדנה גם מציין כי בפני המשתתפים יוצגו כלי ה-Debug והניתוח החדשים של NVIDIA ליישומי אנדרואיד.
זהו לא הצעד הראשון שנוקטת NVIDIA בנסיון לשכנע את הצרכנים והיצרנים כאחד בכך שה-Tegra 2 אכן מסוגלת להציג משחקים ברמה ובאיכות גבוהה יותר מכל השאר, וגם בתערוכת ה-CES הציג הסמארטפון Optimus X2 של LG כמה משחקים שאמורים היו להיות ייחודיים וייעודיים למכשירים מבוססי שבב ה-Tegra 2.
בחדשות אחרות שלא קשורות (או שאולי דווקא כן?) לנושא ספציפי זה, לאחרונה גם נודע כי NVIDIA ומיקרוסופט נטשו את ארגון ה-PC Gaming Alliance , כשלוש שנים לאחר שהיו מאלו שהקימו אותו. הארגון הינו ארגון ללא מטרת רווח שניסה לקדם את מעמדו של המחשב האישי כקונסולת משחקים לגיטימית, כתגובה למגמה הכללית של השנים האחרונות שהביאה לפיחות רציני במעמדו של ה-PC, אשר כיום זוכה למספר מועט בלבד של כותרים איכותיים ובלעדיים, ומספר רב של המרות באיכות ירודה מהקונסולות.
הארגון ניסה ליצור מיתוג ושיווק טוב יותר למחשב האישי, לצד נסיונות להילחם בפיראטיות ולפתח מודלים עסקיים חדשים שיביאו לקידום מעמדו של ה-PC. בארגון שותפות מגוון של חברות נודעות כגון Logitech ,AMD ,Dell, אינטל, סוני ועוד, אם כי נראה שעזיבתן של שתי השחקניות המרכזיות תפחית עוד יותר ממעמדו של הארגון שגם ככה לא זכה ליותר מדי כותרות או פרסום בשלוש שנות קיומו, זאת למרות שנשיא הארגון Matt Ployhar טען כי העזיבה לא תשפיע על הקונסרציום בצורה משמעותית.
האם NVIDIA מתכננת להעביר את מרבית משאביה אל שוק המכשירים הניידים על חשבון שוק המחשב האישי? סביר להניח שלא, ורוב הסיכויים הם ש-NVIDIA תרצה כמובן לשמור על נתח השוק שלה בתחום כרטיסי המסך (וגם לשאוף להגדיל אותו), אך תנסה במקביל להתרחב ולהתחזק בתחומים אחרים בהם היא נוכחת, כשהעיקרי והחשוב מביניהם הוא כמובן שוק המערכות על שבב, לפחות עד שפרוייקט Denver המסתורי יקרום עור וגידים.