נחשף דגם אחד מסדרת כרטיסי המסך החדשים של NVIDIA המיועדים לשוק הבינוני, וכמו כן גם מבחני ביצועים.
סדרת הביניים תעשה שימוש בליבה שמכונה על ידי החברה D9M ומיועדת רק לכרטיסי המסך לשוק הבינוני. בדומה לכרטיסי המסך שיצאו מוקדם יותר השנה, גם ה-D9M תיוצר בליטוגרפיה של 65 ננומטר, ותהיה בעלת בקר זיכרון ברוחב של 256 ביט.
הדגם היחיד שהחברה פרסמה את שמו הוא ה-GeForce 9600GT, שכמובן עדיין לא נחשף רשמית. ה- 9600GT יגיע עם הליבה G94, שהיא גרסה של ליבת ה-D9M, שמכילה 64 מעבדי זרימה מאוחדים (unified stream processor), ובקר זיכרון ברוחב של 256 ביט. הכרטיס הוא בעל יכולת העברת מידע שעומדת על 57.6 ג'יגה-בייט לשניה. לשם ההשוואה, ה-GTS8600, שנחשב לדגם הגבוה ביותר בסדרת כרטיסי המסך שמיועדים לאותו פלח שוק, מכיל בקר זיכרון ברוחב 128 ביט ורק כמחצית ממעבדי הזרימה המאוחדים של ה-GT9600, ומגיע לקצב העברת נתונים נמוך יחסית, העמוד על 32 ג'יגה-בייט לשניה. דבר זה מעיד על הכוונה של NVIDIA להפוך את כרטיסי המסך מסדרת הביניים ליותר משתלמים מבחינת ביצועים, שכן מוקדם יותר טענה כי הביצועים של ה-9600 יהיו כפולים מזו של סדרת ה-8600 למיניהם.
הכרטיס מצויד בזיכרון מסוג GDDR3 בנפח של 512 מגה-בייט, הפועל בתדר של 1800 מגה-הרץ (900 מגה-הרץ אמיתי). ליבת ה-G94 ומעבדי הזרימה המאוחדים, יעבדו גם הם בתדרי שעון גבוהים של 650 מגה הרץ ו-1625 מגה-הרץ בהתאמה. כמו כן, כרטיס המסך החדש תומך במגוון רחב של טכנולוגיות, וביניהן שימוש באפיק ה-PCI Express 2.0, DirectX 10.1, Shader Model 4.0, טכנולוגיית ה-SLI וה- Pure Video HD שמציעה שיפור בכל הנוגע לניגון וקידוד של תכנים בהבחנה גבוה.
החברה ציינה כי ה-GT9600 יכיל מנוע נפרד לחישובים הפיזיקאלים, מה שמכונה על ידי החברה Quantum Effects Physics Processing Engine, ובעצם מתפקד כמו כרטיס ה-AGEIA PhysX שיצא לשוק בשנה שעברה. נתון זה יאפשר לחברה לבנות את מערך ה-3Way SLI, כאשר שניים מכרטיסי המסך נמצאים במערך SLI, וכרטיס המסך השלישי במערך יתפקד כמעבד פיזיקאלי נפרד, מה שיביא לתוספת ביצועים במשחקים מסוימים, בלי כל צורך בקנייה של כרטיס עיבוד פיזיקאלי יעודי.
במבחני הביצועים שחשף האתר PC Online, ה-9600GT הציג ביצועים מרשימים במיוחד, שכן במבחן הביצועים הכולל של 3DMark06, שנחשבת לאחת מתוכנות הבדיקה המוצלחות והמוכרות לכרטיסי מסך, גרף ה-9600GT לא פחות מ-10813 נקודות, זאת לעומת 6251 נקודות שהשיג ה-GTS8600 ו-10391 נקודות שקיבל ה-GS8800. עוד חשף האתר כי ה-GT9600 עקף את ביצועיו של ה-GTS8800 במגוון רחב של משחקים, ביניהם Crysis, BioShock ו-Unreal Tournament 3. חשוב לציין כי כל מבחני הביצועים נעשו עם דרייברים בגרסת בטא, ולכן אפשר לצפות לתוספת ביצועים נוספת כאשר יצאו הדרייברים הרשמים מבית החברה.
כמו שזה נראה עכשיו ל-GeForce 9600GT צפויה הצלחה גדולה. הכרטיס מציג ביצועים מרשמים במיוחד, והוא מיועד לשוק הביניים שמחפש את מקסימום הביצועים ביחס למחיר, דבר שה-9600GT מצליח לספק בלי כל בעיה. החברה עדיין לא חשפה את מחירו, אך בגלל יעודו לפלח שוק ספציפי הוא לא צפוי להיות גבוה במיוחד. הכרטיס צפוי להיחשף לקראת סוף חודש פברואר השנה.
בדיוק מה שהייתי צריך !!!
ישנה טעות
בכרטיס הנ"ל אינו תומך ב-DX10.1, אלא רק ב-DX10.
בלי לקנות כרטיס עיבוד פיזיקאלי
זה היה משפט ממש משעשע כי בשביל שהוא יתפקד ככרטיס עיבוד פיזיקאלי צריך לקנות עוד 2 כרטיסים כאלה.
במחיר של 3 כרטיסים יותר קל לקנות כרטיס אחד חזק וכרטיס Ageia PhysX…
וואו
הכרטיס הזה חזק רק חבל שלא חיכיתי מספיק זמן כי אתמול הזמנתי 2900PRO |:
למה למה למה מהר….
אני לא מבין את זה לא נותנים לאנשים להנות מהכרטיסים מסדרה של 8 ועכשיו סדרה 9 נמצאת כבר בפתח לא יעזור כרטיסי מסך תמיד מתחלפים במהירות אבל שיתנו להנות מזה קצת לא מהר כבר מבעס לקנות כרטיס מסך ……….
שאלה
אם יש לי ספק כוח 420W האם הוא יחזיק כזה כרטיס?
ל-3
אם אינך מודע הכרטיסים המיועדים לחישובי פיזיקה.
יש רוחב פס נמוך לזיכרון שלו ויש ירידה ב-Fps במשחקים.
איזה 2\3 משחקים שיש עלייה ב-Fps
עשו כבר סקירה באתר על הכרטיס אתה מוזמן לחפש וליקרוא.
ל-7
אני יודע את זה אבל זה מגוחך לקנות 3 כרטיסים כדי שאחד מהם יהיה מיועד לבצע את החישובים הפיזיקאלים.
אין ספק שזה יותר טוב מלתת למעבד לעשות את החישובים אבל עדיין לא משתלם כלכלית , תקנה כרטיס אחד חזק שגם במחיר הורדת FPS יהיה עדיין מספיק טוב להריץ כל משחק וכרטיס אחד שמבצע את החישובים.
כנראה שלא הבנת נכון את מה שכתוב בכתבה כי זה ציטוט משם:
"השבב הוא מעבד מרובה ליבות אך העובדה היותר מעניינת היא שהשבב של AGEIA טומן בחובו נשק סודי – רוחב פס ענק לזכרון, שנאמד בסדר גודל של כ-2Tb/sec (פי 6 מרוחב הפס הפנימי בכרטיס מסך מודרני)."
הסיבה לפגיעה בביצועים היא בגלל ממשק הPCI המיושן שכבר לפי התכנון יעבור הכרטיס לPCI-E וגם בגלל שעדיין התמונה "החדשה" צריכה לעבור דרך הכרטיס מסך וכאשר יש לך יותר פרטים ופוליגונים כרטיס המסך יעבוד יותר קשה להציג אותם ותהיה ירידה בFPS.
לדעתי הפגיעה הזאת היא סבילה ומינימלית ומהווה פתרון הרבה יותר זול מ-3 כרטיסי מסך לשוק הביניים
ל-6
תלוי איזה ספק 420W זה
כי יש הרבה ספקים עם W לא אמיתיים
למשל עם זה ENERMAX LIBERT 400W זה יחזיק
ל-8
שמע PhysX, זה גימיק נקודה.
אוליי עוד מיספר שנים שהוא יתפתח אז הוא יהיה מישתלם.
וגם אז עם יהיו ליבות גרפיות משולבות עם ליבות פיזיקה.
הם יהיו יותר טובים מאשר כרטיס פיזיקה יחידי.
ולמה?
כי זה יותר ניגש.
אין צורך במשחקים תומכים מה שחייב בכרטיס PhysX
כול העומס מהמעבד יפול על הכרטיס.
עדיף ליקנות SLi של 9600GT מאשר כרטיס חזק עם כרטיס פיזיקה זו הנקודה שלי.
הביצועים יהיו מעל לאולטרה וגם יכולת עיבוד פיזיקה ללא פגיעה בביצועים.
DirectX 10.1 = Shader Model 4.1
ולא 4.0
ל 10
SLI לא יכול לתפקד ככרטיס מסך + כרטיס עיבוד פיזיקאלי,
רק 3way sli, ופה כבר צריך לקנות 3 כרטיסים, מה שברור שעדיף כרטיס אחד + Ageia PhysX.
ובקשר לתמיכה,
תאמין לי שגם ב 3way sli תיהיה צריך תמיכה מסוימת מצד המשחק, כי צריך ספריה מסוימת/קוד שיפיל את העיבוד על הכרטיס השלישי.
ל-12
שמע לא רשמתי שעם מערך SLi יהיה תמיכה בפיזיקה.
אמרתי שבעתיד תשים לב.
הביצועים של כרטיס יחיד עם כרטיס פיזיקה נמוכים מאשר.
2 כרטיסי מסך 9600 במערך SLi ללא כרטיס פיזיקה.
זו הנקודה שלי לבנתיים כרטיס פיזיקה זה גימיק ואתה לא יכול לשנות את זה.
אין תוספת ביצועים נכון לעכשיו.
יש מעבדים די חזקים היום שיכולים לעבוד די טוב ולהיסתדר עם העומס.
וגם הביצועים יהיו טובים רק במשחקים שתומכים.
וגם זה לא נכון ממש יש ירידה ב-Fps במשחקים עם כרטיס פיזיקה.
geforce 9600gt מבחני ביצועים
http://goodwork.makeforum.org/9600gt-vs-8800gts-vs-hd3850-vs8800gs-t4.html
ל-3 – nvidia קנתה את Ageia PhysX
nvidia קנתה את Ageia PhysX, אז אני עדיין חושב שעדיף לך 3way SLI שעובד כל הזמן מאשר 2way ומעבד פיזיקה שעובד רק עם כ20 משחקים…