מבחני ביצועים – המשך
Counter Strike: Source
זהו מבחן ה-Real World הראשון בביקורת זו. כל שאר המבחנים היו בתנאי מעבדה מבוקרים, אך כאן התוצאות יהוו המחשה טובה יותר לגבי הביצועים שניתן לקבל מהכרטיסים השונים בתנאי יום-יום.
המשחק הראשון שנבחר הוא איך לא, ה-Counter Strike החדש שמשתמש במנוע של Half-Life 2 עתיר השבחים. זהו מנוע חזק ביותר המאפשר גם ביצועים יחסית מרשימים וגם איכות תמונה וחישובים ביעילות מפתיעה. המנוע מספק חישובים בזמן אמת של אורות וצללים ברמה מתקדמת ומאפשר לחשב את תנועת האור בתוך עצמים מורכבים.
הבדיקה נעשתה ב-3 רמות הרזולוציה שצוינו קודם לכן, כל אחת ב-2 רמות איכות: הנמוכה ביותר והגבוהה ביותר. כל מבחן הורץ 4-5 פעמים בהתאם לצורך.
תוצאות מבחני הכרטיס עבור הגדרות נמוכות (Naked):
התוצאות הללו גם הן די צפויות. ברזולוציות הנמוכות מצליח ה-Radeon X800XT-PE לעבור את ה-GeForce 6800 Ultra באחוז חסר משמעות. למרות שה-GeForce 6800 Ultra עוקף את יריבו תחת רזולוציה של 1600×1200, אין לתוצאה זו חשיבות רבה. לזניחות האחוזים יש משמעות רבה שכן בשל ההסכם שנחתם בין Valve, בעלי מנוע המשחק (Source), לבין ATI, צפוי מאוד שהקוד הותאם לריצה טובה יותר עבור כרטיסים מתוצרת ATI.
כעת, ניגש לתוצאות המעניינות יותר, כאשר הורץ המשחק עם פילטרים מלאים. שהרי, שני הכרטיסים מסוגלים להריץ ללא שום קושי כל משחק קיים וכל משחק עתידי לפרק זמן ארוך בגרפיקה טובה וב-Frame Rate גבוה, אין צורך כבר להתפשר על איכות התמונה.
כעת ניתן לראות את ההפרש בין שני הכרטיסים. ה-GeForce 6800 Ultra מאבד מכוחו באופן מהיר יותר מאשר ה-Radeon X800XT-PE, אך גם כאן המעבר בין 1280×1024 ל-1600×1200, נעשה טוב יותר אצל ה-GeForce 6800 Ultra. ובכל זאת, ה- Radeon X800XT-PE מצליח לעקוף את ה-GeForce 6800 Ultra בהפרש ניכר.
למרות ההפרשים הרבים והשונים, יש לזכור כי שני הכרטיסים מצליחים להוציא תוצאות מרשימות במבחן אולי הקשה מכל, במנוע גרפי משוכלל שמעמיס על הכרטיס בצורה חדה וקשה.
Halo
המשחק Halo הפך כבר ממזמן לסמל לאוהבי משחקי ה-Just Shoot, בהם נדרש השחקן לירות ביריביו ללא מחשבה או תכנון מוקדם. המשחק משתמש ב-DirectX 9 ותוכנן לעבוד עם Pixel Shader 2.0. לא נכביד ובמילים ונעבור ישר לתוצאות המבחן.
פה, לעומת כל המבחנים הקודמים גובר ה- GeForce 6800 Ultra על יריבו, אומנם לא בהפרש ניכר אך ניתן להבחין כי הוא מעניק תוספת ביצועים קטנה. זה נגרם כנראה מהתאמתו הטובה יותר של ה-Radeon X800XT-PE למשחקים ישנים, ושל ה-GeForce 6800 Ultra למשחקים חדשים כפי שראינו כבר קודם לכן.
Unreal Tournament 2004
מאז גרסתו הראשונה, הפך המשחק להצלחה מסחררת. בגרסתו החדשה הוא משתמש ב-Unreal Engine 2.5 המספק ביצועים טובים אף יותר מקודמו ומוסיף אפשרויות ואפקטים שלא נראו מעולם.
המנוע מנצל זיכרון בצורה יוצאת דופן שכן עליו לרוץ גם על קונסולת ה-XBOX בה זיכרון הוא מצרך יקר. בשל העובדה שהוא צריך לרוץ גם על ה-XBOX, מנצל המנוע הייחודי את כוח המעבד במידה גדולה מאוד וכמעט שאינו מנצל את כרטיס המסך. למרות זאת, ישנם מספר תחומים בהם הוא כן מנצל את יכולות כרטיס המסך, ועל כן, יש להתחשב בתוצאות המבחן.
כל התוצאות קרובות מאוד, ולכן לא ניתן לשפוט לצד מי הניצחון. כפי שראינו בשאר המבחנים הקודמים, ה-Radeon X800XT-PE קיבל תוצאות טובות יותר ברזולוציות נמוכות יותר וללא פילטרים, ורק במצב של רזולוציה גבוהה מאוד ופילטרים מלאים ניתן לראות את הפוטנציאל העתידי של ה-GeForce 6800 Ultra הנועד לספק את צרכי הגיימר ברזולוציות גבוהות מאוד ובאיכות תמונה גבוהה.