מבנה הלוחות – המשך
ניתוק כרטיס המסך מלוח ה-P5WD2-E Premium היא משימה שנותנת משמעות חדשה למילים "קשה ומאתגרת", שכן בשימוש עם גוף הקירור Accelero X2 על כרטיס הבדיקה שלנו, קליפס השחרור אינו נגיש כלל ויש צורך בשימוש בחפץ ארוך ודק שידחוף את הקליפס – עניין מאוד מסורבל ומעצבן.
לעומת זאת, בלוח של Gigabyte ישנה בליטה מתחת לצידו האחורי של הכרטיס, כאשר דחיפה שלה מקלה על ניתוק כרטיס המסך והופכת את הפעולה לקלה יותר, אך עדיין אין זה המצב הרצוי של שחרור כרטיס המסך בקלות ובפשטות, שכן יש לדחוף את האצבעות בין גוף הקירור ומערכת קירור ה-Turbo ובין כרטיס המסך.
חיבור החשמל הנוסף הקיים על הלוח, מסוג מולקס, מיועד לספק חשמל יציב והספקים גבוהים יותר בעת שימוש בשני כרטיסי מסך. בלוח של Gigabyte מיקום החיבור בעייתי, בין מערכת ה-Turbo ובין כרטיס המסך העליון, לא מקום אידיאלי.
ASUS מצדה בחרה למקם את מחבר המולקס בסמוך לחיבור ה-ATX12V, מיקום הרבה יותר נוח והגיוני.
![]() | ![]() |
כידוע, ה-975X וה-ICH7/ICH7R הם שבבים חמים מאוד, מה נעשה כדי לקרר אותם?
הפעם Gigabyte בחרה בפתרון ייחודי וחדש הקרוי Turbo – שימוש בארבעה מאווררים המחוברים בזוגות על ידי שתי תעלות פלסטיק. ארבעת המאווררים הינם בקוטר 60 מ"מ אך למרות קוטרם הם אינם מרעישים ברמה מרגיזה, אם כי גם אי אפשר להגדיר אותם כשקטים לגמרי.
מערכת הקירור מקררת את הגשר הצפוני, את מערכת ייצוב המתח למעבד ומפנה אוויר חם מאזור המעבד אל מחוץ למארז, על ידי מיקום שני מאווררים בפאנל ה-I/O.
בעת התקנת גופי קירור גדולים כדוגמת ה-Thermaltake Big Typhoon או ה-Big Typhoon VX החדש, מערכת הקירור שעל הלוח של Gigabyte גורמת ללא מעט כאב ראש (וכאב אצבעות), שכן ה-HeatPipes של גוף הקירור של המעבד מתנגשים עם הפלסטיק שיוצר את תעלות האוורור בין כל זוג מאווררים.
ככלל, מומלץ להתקין את מערכת הקירור רק לאחר התקנת גוף הקירור על המעבד, מכיוון שהמערכת חוסמת בצורה ניכרת את הגישה אל הקליפסים בהם נעשה שימוש ברוב גופי הקירור לסוקט LGA775 של אינטל.
אמנם בדקנו את הטמפרטורות בעומס ובמנוחה, בסטוק ובאוברקלוק עם ובלי מערכת הקירור, ולמרות שניתן להרגיש באוויר חם שיוצא מהמאווררים הנמצאים בפאנל ה-I/O, הטמפרטורות לא השתנו והיו זהות.
לאור זאת, לא נותר אלא להמליץ שלא להתקין את מערכת הקירור כלל, מכיוון שהיא בסך הכל גורמת לעוד רעש, או לחילופין לקנות את גרסת הלוח המגיעה ללא מערכת הקירור וזולה מהלוח שלפנינו, ה-GA-G1975-C.
![]() | ![]() |
אמצעי הקירור בלוח של ASUS הרבה יותר קונבנציונליים וכוללים שני גופי קירור, אחד לגשר הדרומי ואחד לגשר הצפוני. אין כאן אפילו HeatPipes, וכמובן שהיות ומערכת הקירור של הלוח היא פסיבית לחלוטין, היא לא יוצרת שום רעש.
![]() | ![]() |