מכירות המחשבים בישראל יצמחו ב-15.7% בשנת 2007 לרמת מכירות של 762 אלף יחידות במהלך השנה. מתוך המספר הזה, ב-2007 צפויה צמיחה של כ-23.5% במכירות של מחשבים ניידים, לרמה של 192 אלף יחידות. נתונים אלו עולים ממחקר על המחשבים האישיים בישראל של האנליסטית חני שטרן מחברת המחקר והייעוץ IDC ישראל. עליית המכירות של מחשבים נייחים על פי המחקר תהיה מתונה יותר משל הניידים, ותעמוד על 13.3%, לרמה של 570 אלף יחידות.
התחזית של IDC מבוססת על נתוני מכירות המחשבים בישראל בשנת 2006 וניתוח מגמות. מהמחקר עולה כי במהלך השנה שעברה חלה ירידה קלה של 0.6% במכירות מחשבים (שולחניים וניידים) לרמה של 659 אלף יחידות. הירידה מוסברת בהשפעה שהייתה למלחמת לבנון השנייה על הביקושים בשוק המקומי ברבעון השלישי של 2006. מתוך כלל המכירות בישראל, 76.4% היו של מחשבים שולחניים ורק 23.6% של מחשבים ניידים.
(מקור: IDC ישראל)
את המכירות של המחשבים בארץ הובילו ב-2006 החברות HP ו-Lenovo עם נתח שוק של 17.1% ו-16.8% בהתאמה. עלייה משמעותית של 3.8% נרשמה השנה ל-Lenovo מנתח שוק של 13.0% בשנת 2005 (אם כי למעשה, אם לוקחים בחשבון גם את IBM, שעסקי המחשבים האישיים והניידים שלה התמזגו עם Lenovo במהלך 2005, רשמה Lenovo עליה קטנה בהרבה של 0.2% בלבד). גם HP רשמה עליה ברמה של 1.6% לעומת 2005, כאשר במקום השלישי ניצבת Dell, עם נתח שוק של 8.6% (עליה של אחוז אחד מ-2005).
כזכור, HP עקפה במהלך 2006 את Dell בכמות המסירות העולמית של מחשבים אישיים, לראשונה זה מספר שנים.
(מקור: IDC ישראל)
בחלוקה לסגמנטים, Lenovo הובילה את מכירות הניידים בישראל עם נתח שוק של 36.9%, אחריה עומדת HP עם נתח שוק של 23.3% ו-Dell ניצבת במקום השלישי (עם ירידה קלה לעומת 2005) עם נתח שוק של 9.9%. את החמישיה הראשונה סוגרות LG (עם 6.5%, גם כן ירידה לעומת 2005) ו-Acer (עם 5.3%), כאשר חברות כמו ASUS, NEC, Toshiba ו-Fujitsu-Siemens נשארו מחוץ לראש הטבלה.
רק כרבע מהמחשבים הנמכרים בישראל הם ניידים, לעומת יותר מחצי בארה"ב. יחד עם זאת, ירידות המחירים, עליית רמת הביצועים ושיפורים בתחום הניידות והתקשורת, מובילים גם בארץ לצמיחה של שוק המחשבים הניידים.
(מקור: IDC ישראל)
את מכירות המחשבים השולחניים הובילה בארץ HP עם נתח שוק של 15.2%. מאחוריה ניצבות Lenovo (עם נתח שוק של 10.6%) ו-Dell (עם 8.2%).
נתון נוסף ומעניין המוצג במחקר, הוא שבישראל כ-65% מהמחשבים הנייחים אינם מחשבי מותג, אלא מחשבים תואמים (מחשבים המורכבים בישראל ולא מגיעים תחת שם מותג). רק כ-35% מעמדות המחשב הנייחות הנמכרות בישראל הן עמדות עבודה מבית מותגים, כאשר נראה כי עיקר השוק הזה שייך לחברות, ארגונים, משרדי ממשלה ומוסדות שונים.
מילה מהחתול
ברור, מי ירצה לקנות FPS 710 מDELL או מחשב דומה מחברה אחרת, בין אם בדגם נייד ובין אם בדגם נייח, כאשר המארז של הנייח מותאם רק לרכיבים עיקריים של DELL (אפשר לשנות זכרונות והארד דיסק בקומבינה אבל לא חלקים עיקריים) והמחיר הוא בשמיים. אם כבר קונים מחשב, קונים אותו בחלקים ומרכיבים לבד. חוץ מזה, מחשבים שאתם רוצים קשה להרכיב עם חברות מותג, ותוספת מחיר הפרימיום, חוסר היכולת לשנות את המחשב כרצונך ולשדרגו בעתיד, כל זה גורם למחשבי מותג להיות נחלתם של צה"ל, ארגונים ועוד מסגרות כאלו ואחרות שכל מה שמעניין אותן זה לא הביצועים, זה התמיכה הטכנית במוצר וזמינות הטכנאי ברגע של תקלה.
מילה ממונחעיב
מסכים עם החתול.
למעשה אין על זה שום ויכוח, אני בטוח שכל משתמש ממוצע יעדיף+ מחשב מותאם (מורכב אישית לפי חלקים) ולא מחשב מותג.